Τρίτη, 18 Μαΐου 2010

Ο Ελληνισμός του Πόντου. Πολιτισμός και γενοκτονία.

1. Εισαγωγή
Η ιστορία του Ελληνισμού του Εύξεινου Πόντου, ξεκινά από το μύθο, από τότε που ο Φρίξος και η Έλλη ταξίδεψαν πάνω στο Χρυσόμαλλο Δέρας για να αποφύγουν τη θυσία τους από τους θεούς του Ολύμπου. Ακολούθησε ο θάνατος της Έλλης και ο Φρίξος με την άφιξή του στην Κολχίδα ανέθεσε τη φύλαξη του πολύτιμου Δέρατος στο βασιλιά Αιήτη. Η Αργοναυτική εκστρατεία, με τον Ιάσονα και πλήρωμα απ' όλες τις ελληνικές πόλεις, αποτέλεσε την προσπάθεια για την κτήση του Χρυσόμαλλου Δέρατος και την απόπειρα για εποικισμό της περιοχής, που αρχίζει αμέσως μετά τον Τρωικό πόλεμο, το 1100 π.Χ. ...>>>>>>>

2. Οι ελληνικές αποικίες

Η Μίλητος είναι η πρώτη πόλη της Ιωνίας που επικοινωνεί με τον Εύξεινο Πόντο, δημιουργώντας αποικίες οι οποίες σύντομα μετεξελίχθηκαν σε σημαντικές πόλεις. Η Σινώπη (ιδρύθηκε το 785 π. Χ), η Τραπεζούντα (756 π.Χ), η Κερασούντα (700 π.Χ), η Αμισός (Σαμψούντα- 600 π.Χ), η Οδησσός, το Παντικάπαιον, η Διοσκούρια (Σοχούμι), η Πιτιούντα, η Αρχαιόπολις, είναι μερικές από αυτές.

3. Η βυζαντινή και η μεταβυζαντινή περίοδος

Στη βυζαντινή περίοδο αναπτύσσεται η ελληνική ταυτότητα, αλλά ο Εύξεινος Πόντος συνεχίζει να αποτελεί το χώρο όπου υπάρχουν αντιπαραθέσεις της αυτοκρατορίας με τους Άραβες, Πέρσες, Τούρκους, Σελτζούκους και την αναδυόμενη Ρωσία. Με την κατάληψη της Κωνσταντινουπόλεως από τους Φράγκους το 1204, δημιουργείται η αυτοκρατορία της Τραπεζούντας από τους Κομνηνούς.
Οι Οθωμανοί ταύτισαν τον Εύξεινο Πόντο, με τα πιο σημαντικά τους συμφέροντα, αφού προσέφερε ασφάλεια και επιπλέον ήταν ο χώρος σύνδεσης με τους πόρους του Καυκάσου και της Κασπίας, ενώ η Ρωσία θα κυριαρχήσει μετά το ρωσοτουρκικό πόλεμο και τη συνθήκη του Κιουτσούκ Καιναρτζή (1774). Οι Έλληνες της περιοχής ανακτούν την πίστη τους και συμμετέχουν στη Φιλική Εταιρεία η οποία ξεκινά στην Οδησσό με αρχηγός το γόνο μίας διακεκριμένης Ποντιακής οικογένειας, τον Αλέξανδρο Υψηλάντη.

4. Η Ποντιακή αναγέννηση.

Από το 1100 π.Χ. έως το 1923 μ.Χ., ο Ελληνισμός του Πόντου υπήρξε ένα από τα σπουδαιότερα τμήματα του έθνους. Σ΄ όλη τη διάρκεια της παρουσίας των Ελλήνων στην περιοχή, αναδείχθηκαν μορφές όπως ο Διογένης, ο Ηρακλείδης ο πολιτικός, ο Διϊφιλος, ο Στράβωνας, και αργότερα οι Καρατζάδες, Μουρούζηδες, Γαβράδες, οι Υψηλάντηδες, ο Πασσαλίδης, ο Καπετανίδης, ο Κωνσταντινίδης, ο Καπετάν Ευκλείδης, κ.ά. Η οικονομική ανάκαμψη του Ποντιακού Ελληνισμού συνδυάστηκε με τη δημογραφική άνοδο.
1865 οι Έλληνες του Πόντου ήταν 265.000 άτομα
1880 οι Έλληνες του Πόντου ήταν 330.000 άτομα.
Ποντιακός Ελληνισμός στις αρχές του 20ου αιώνα αριθμούσε, σύμφωνα με υπολογισμούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των Οθωμανικών αρχών 600.000 περίπου άτομα.
Την ίδια περίοδο στη νότια Ρωσία, στην περιοχή του Καυκάσου, κατοικούσαν περίπου 150.000 Πόντιοι, που είχαν μετοικίσει εκεί μετά την άλωση της Τραπεζούντας.
Οι κυριότερες πόλεις του Πόντου ήταν η Τραπεζούντα η Κερασούντα, η Τρίπολη, τα Κοτύωρα, η Αμισός (Σαμψούντα), η Σινώπη, η Νικόπολη, η Αργυρούπολη και η Αμάσεια.
Η περιοχή ήταν χωρισμένη στις εξής 6 μητροπόλεις: 1. Τραπεζούντας. 2. Ροδοπόλεως. 3. Κολωνίας. 4. Χαλδίας - Κερασούντας. 5. Νεοκαισάρειας και 6. Αμάσειας ενώ υπήρχαν 376 σχολεία, 386 δασκάλους και 23.600 μαθητές. Σε όλη την περιοχή λειτουργούσαν 1.047 σχολεία με 1.247 δασκάλους και 75.953 μαθητές και μαθήτριες. Ακόμη υπήρχαν 1.131 ναοί, 22 μοναστήρια, 1.647 παρεκκλήσια και 1.459 κληρικοί.

5. Οι Κρυπτοχριστιανοί

Μετά την άλωση της Τραπεζούντας παρουσιάσθηκε το φαινόμενο του Κρυπτοχριστιανισμού. Όπως γράφει ο Μητροπολίτης Τραπεζούντος και μετέπειτα Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χρύσανθος, οι εξισλαμισμοί στον Πόντο πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 1648- 1687 από τις πιέσεις των φεουδαρχών. Στη συνέχεια το φαινόμενο του κρυπτοχριστιανισμού εντάθηκε αφού η καταπίεση από τους Οθωμανούς ήταν μεγαλύτερη, με αποτέλεσμα να σημειώνονται ολοένα και περισσότερες προσχωρήσεις προς το Ισλάμ.
Μετά την αναγκαστική προσφυγιά των Ποντίων από τις εστίες τους το 1922, σήμερα στην Τουρκία υπάρχουν ακόμη άτομα που είναι κρυπτοχριστιανοί, ενώ μιλούν ή καταλαβαίνουν την ποντιακή διάλεκτο. Τα μέλη αυτής της πληθυσμιακής ομάδας βρίσκονται σε διάφορα μέρη της Τουρκίας καθώς και στο εξωτερικό ως μετανάστες (κυρίως Γερμανία). Οι ποντιόφωνοι -κρυπτοχιστιανοί που ζουν στην Τουρκία αντιμετωπίζουν προβλήματα αφού δεν επιτρέπεται να ομιλείται η γλώσσα τους, να μεταφέρονται τα έθιμά τους, ενώ οι κρατικές υπηρεσίες ασκούν πιέσεις γεγονός που προκάλεσε την παρέμβαση μη κυβερνητικών οργανώσεων που ζήτησαν την ελευθερία δράσης και σκέψης.

6. Η Γενοκτονία

Οι Πόντιοι από το 1461 και έπειτα γνώρισαν διωγμούς και προσπάθειες για το εξισλαμισμό και εκτουρκισμό. Η απόφαση για την εξόντωση των Ελλήνων (και Αρμένιων) πάρθηκε από τους Νεότουρκους το 1911, εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου και ολοκληρώθηκε από το Μουσταφά Κεμάλ στην περίοδο 1919 - 1923.
Τον Δεκέμβριο του 1916 εκπονήθηκε από τους Εμβέρ και Ταλαάτ, ηγέτες των Νεότουρκων, σχέδιο εξαφάνισης των Ποντίων που προέβλεπε, «άμεση εξόντωση μόνον των ανδρών των πόλεων από 16-60 ετών και γενική εξορία όλων των ανδρών και γυναικοπαίδων των χωριών στα ενδότερα της Ανατολής με πρόγραμμα σφαγής και εξόντωσης». Η ήττα της Τουρκίας από τις δυνάμεις της Αντάντ έφερε μια προσωρινή ανάπαυλα στο σχέδιο εξόντωσης των Ελλήνων.
Η νέα τουρκική κυβέρνηση υποχρεώθηκε να δώσει άδειες επιστροφής σε όσους εξόριστους είχαν επιβιώσει. Η διεθνής τάση μετά την λήξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου για την αυτοδιάθεση των λαών, δημιούργησε προσδοκίες και στον Ελληνισμό του Πόντου. Εξέχοντες Πόντιοι συνέλαβαν την ιδέα της δημιουργίας της Ανεξάρτητης Δημοκρατίας του Πόντου. Με υπομνήματα και παραστάσεις προς τους εκπροσώπους των Μεγάλων Δυνάμεων, προτείνουν τη δημιουργία κρατικής οντότητας σχέδιο όμως που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
Αντίθετα με την αποβίβαση του Μουσταφά Κεμάλ στη Σαμψούντα την 19 Μαΐου 1919, αρχίζει η δεύτερη και σκληρότερη φάση της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Ελάχιστο μέτρο αντίδρασης στην προμελετημένη γενοκτονία υπήρξε το αντάρτικο του Πόντου, όπου οι Έλληνες στις ορεινές κυρίως περιοχές αντιστάθηκαν στις δολοφονίες.
Η Μαύρη Βίβλος του Κεντρικού Συμβουλίου των Ποντίων αναφέρει σχετικά με τη γενοκτονία τα εξής: «οι σφαγέντες και οπωσδήποτε εξολοθρευθέντες Έλληνες του Πόντου από το 1914 μέχρι το 1922 ανέρχονται εις τους εξής αριθμούς»: Περιφέρεια Αμασείας : 134.078, Περιφέρεια Ροδοπόλεως :17.479, Περιφέρεια Χαλδείας - Κερασούντας: 64.582, Περιφέρεια Νεοκαισαρείας: 27.216, Περιφέρεια. Τραπεζούντας:38.435, Περιφέρεια Κολωνίας: 21.448: Σύνολο: 303.238 άτομα». Μέχρι την άνοιξη του 1924 το μαρτυρολόγιο των Ποντίων περιέλαβε ακόμα 50.000 θύματα, συνολικά δηλαδή ο αριθμός των Ποντίων που δολοφονήθηκαν έως το Μάρτιο του 1924 ήταν 353.000, ποσοστό που ξεπερνάει το 50% του συνολικού πληθυσμού των Ποντίων.
Η γενοκτονία ανάγκασε τους Πόντιους να εγκαταλείψουν τις εστίες τους και να μετοικήσουν στην Ελλάδα, στην ΕΣΣΔ (εκεί διώχθηκαν από το σταλινικό καθεστώς την περίοδο του μεσοπολέμου), το Ιράν, στη Συρία, και αλλού (Αυστραλία, ΗΠΑ).

7. Η σημασία της 19ης Μαΐου, της ημέρας μνήμης της γενοκτονίας

Είναι γεγονός ότι η διερεύνηση της γενοκτονίας των Ποντίων αποτέλεσε ένα ζήτημα ταμπού. Το ελληνοτουρκικό σύμφωνο φιλίας του 1930, η ένταξη της Ελλάδας και της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ το 1952 και η αποκαλούμενη «ελληνοτουρκική φιλία», αποτέλεσαν σημεία σταθμοί για το Ποντιακό ζήτημα. Είναι αυτές οι παράμετροι «που η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού δεν απέκτησε τη δικαίωση που επιβαλλόταν να αποκτήσει», όπως αναφέρει ο Κ. Φωτιάδης σε σχετικό του έργο. Αφενός γιατί το πολιτικό κλίμα δεν επέτρεψε να διερευνηθεί το έγκλημα των δολοφονιών εναντίων των Ελλήνων, αφετέρου όταν αυτό έγινε μετά από πρωτοβουλία πολιτικών και επιστημόνων, αντιμετώπισε ένα εχθρικό περιβάλλον. Ωστόσο μετά από αγώνες και προσπάθειες πολλών ετών από Πόντιους της δεύτερης γενιάς, το Ελληνικό κοινοβούλιο θέσπισε το 1994 την 19η Μαΐου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο».
Έτσι μέχρι σήμερα την γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου σε επίπεδο κρατικής οντότητας έχει αναγνωρίσει μόνο η Βουλή των Αντιπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας, και σε επίπεδο ομοσπονδιακό οι πολιτείες των ΗΠΑ, Νέα Υόρκη (19/5/2002), New Jersey (2/9/2002), Columbia (8/12/2002), South Carolina (10/1/2003), Georgia (3/2/2003), Pennsylvania (12/12/2003), Cleveland (11/5/2005) , ενώ την υπόθεση έχει απασχολήσει το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο του ΟΗΕ , και τον Οργανισμό για την Ασφάλεια και την Συνεργασία στην Ευρώπη..

8. Ο Ποντιακός Ελληνισμός σήμερα

Η παρουσία των Ελλήνων στον Εύξεινο Πόντο πέρασε από το μύθο στην πραγματικότητα. Ο Ελληνισμός ανέπτυξε μια μεγάλη πολιτιστική, πνευματική και οικονομική παρουσία, από το θρησκευτικό στοιχείο και την πολιτισμική συνεισφορά, μέχρι την εμπορική και πολιτική δραστηριότητα. Η παρουσία του Ελληνισμού στον Εύξεινο Πόντο, η οποία διακόπηκε από τη γενοκτονία επέδρασε καταλυτικά σε όλες τις πολιτικές και κρατικές οντότητες που εμφανίσθηκαν στην περιοχή. Σήμερα στην Ελλάδα και τη Διασπορά, οι Πόντιοι είναι περίπου ενάμιση εκατομμύριο, που συνεισέφεραν και συνεχίζουν να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη του ελλαδικού χώρου και των τόπων όπου ζουν. Αγωνίζονται για την αναγνώριση της γενοκτονίας, προσπαθούν να διασώσουν την κληρονομιά τους, καλλιεργούν την παράδοσή τους και ζουν και πορεύονται με οδηγό την ποντιακή ζωή και συνέχεια.
Ο Ποντιακός Ελληνισμός, που καθʼ όλη τη διάρκεια των αιώνων αυτών που πέρασαν από τους αρχαιότατους χρόνους κράτησε αλώβητη την Ελληνικότητά του και ανέπτυξε την οικονομία του, κατέφυγε στα ενδότερα ορεινά της χώρας, μέχρι το 1922 που ξεριζώθηκε από τη γη του. Δίδαξε και διέδωσε Πολιτισμό, αλλά σφαγιάστηκε. Διώχτηκε, ξεριζώθηκε. Έκανε την κοινωνία του να ευημερήσει, αλλά αντιμετώπισε την καταστροφή. Η ιστορία του Ποντιακού Ελληνισμού αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ιστορικής διαδρομής των Ελλήνων.
Όσοι Έλληνες από τη Μικρά Ασία και τον Πόντο κατάφεραν να επιζήσουν από τις απάνθρωπες Εθνικές εκκαθαρίσεις που πραγματοποίησαν οι Τούρκοι,
ήρθαν ως πρόσφυγες στον Ελληνικό χώρο.
Όσοι, δηλαδή, έμειναν ζωντανοί μετά τις σφαγές, την πείνα και τη δίψα που αντιμετώπισαν, τους διωγμούς από το καθεστώς του Κεμάλ, που εξολόθρεψε όσο μπόρεσε το Χριστιανικό κόσμο.
Το κάψιμο τόσων αθώων ανθρώπων, γυναικών, παιδιών και γέρων, Ελλήνων του Πόντου που έπεσαν θύματα μιας απάνθρωπης εθνοκάθαρσης και υποχρεώθηκαν να εκπατριστούν και να εγκατασταθούν σαν πρόσφυγες στον κορμό της μητροπολιτικής Ελλάδος με τη συνθήκη της Λωζάνης.
Η εκρίζωση αυτή των Ελλήνων του Πόντου είναι από τα πρωτοφανή εγκλήματα στην ανθρώπινη ιστορία. Ύστερα από 27 αιώνες ζωής, ένας λαός ξεριζώθηκε από τη γη του αφήνοντας πίσω του πατρογονικές εστίες, σπίτια, εκκλησίες, τάφους προγόνων. Μόνο η Παναγιά Σουμελά ήταν σκέπη τους, όταν εγκατέλειψαν όλα και μετέφεραν μαζί τους το αρχαιοπρεπές γλωσσικό τους ιδίωμα, τον πλούτο των παραδοσιακών τους κληρονομημάτων και τον ομαδικό λαϊκό χαρακτήρα τους. Ρίχτηκαν στις ακτές της Ελλάδος και καλλιέργησαν την παράδοσή τους.
Η Μακεδονία, η Θράκη, οι μεγάλες ελληνικές πόλεις, η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη κ.α. είναι μερικές από τις περιοχές, όπου ρίζωσαν οι πόντιοι πρόσφυγες.

9. Απόψεις για την Γενοκτονία των Ποντίων .

Η Γενοκτονία των Ποντίων αδελφών μας είναι ένα αυταπόδεικτο γεγονός διότι υπάρχουν ακόμα ζωντανές πιστοποιήσεις και δεν χρειάζεται άλλων μαρτυρία, διότι δυστυχώς ή ευτυχώς υπάρχουν τα φιλμαρισμένα ντοκουμέντα και οι φωτογραφίες. Παρακάτω παραθέτουμε τις καταγεγραμμένες απόψεις ατόμων που έπαιξαν σοβαρό ρόλο και δια της γραφίδας τους πιστοποίησαν ότι το κεμαλικό κίνημα χαρακτηριζόταν από φανατικό, επιθετικό και επεκτατικό εθνικισμό
Όπως γράφει ο Νίκος Ψυρρούκης: «Η προσεκτικότερη μελέτη του κεμαλισμού μάς πείθει ότι πρόκειται για βαθιά αντιλαϊκή και αντιδημοκρατική θεωρία. Ο φιλοναζισμός και άλλες αντιδραστικές δοξασίες είναι νομοτελειακή εξέλιξη του κεμαλισμού... Ακόμα και οι κεμαλικές μεταρρυθμίσεις γίνονται με διοικητικές αποφάσεις από πάνω. Περιφρονούν τις πολιτιστικές παραδόσεις του τουρκικού λαού, εκφράζουν το σύμπλεγμα κατωτερότητας των Τούρκων αστών».
Το τέλος του 1921 σφραγίστηκε από τις φοβερές ωμότητες στον μικρασιατικό Πόντο, και ο Βρετανός αρμοστής στην Κωνσταντινούπολη σερ Horace Rumbold πληροφορεί τον υπουργό Εξωτερικών Curzon: «Οι Τούρκοι φαίνεται ότι δρουν βάσει προμελετημένου σχεδίου για την εξόντωση των μειονοτήτων... Όλοι οι άνδρες ηλικίας άνω των 15 ετών της περιφερείας Τραπεζούντος και της ενδοχώρας εκτοπίστηκαν στα εργατικά τάγματα του Ερζερούμ, Καρς και Σαρήκαμις».
Βασισμένος σε μια σειρά επισήμων αναφορών ο Βρετανός πρωθυπουργός Λόιντ Τζορτζ προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις στη Βουλή των Κοινοτήτων (House of Commons. The Parliamentary Debates), Fifth Series, τόμ. 157): «...(στον Πόντο) δεκάδες χιλιάδες (Έλληνες) άνδρες, γυναίκες και παιδιά απελαύνονταν και πέθαιναν. Ήταν καθαρή ηθελημένη εξολόθρευση. "Εξολόθρευση" δεν είναι δικιά μου λέξη. Είναι η λέξη που χρησιμοποιεί η Αμερικανική Αποστολή».
Ο Πρωθυπουργός της Αγγλίας σερ Γουίνστον Τσόρτσιλ στο βιβλίο του The World Crisis, τόμ. V, γράφει: «... οι φοβεροί εκτοπισμοί των Ελλήνων από την Τραπεζούντα και τη Σαμψούντα, που είχαν γίνει το φθινόπωρο του 1921, έφταναν τώρα για πρώτη φορά στην Ευρώπη».
Ο Αμερικανός ταγματάρχης Γιόουελ δίνει μια εικόνα του μικρασιατικού Πόντου το 1921: «Πτώματα, πτώματα σε όλο το μήκος της πορείας των εκτοπιζομένων... Φρίκη και πτώματα».
Ο Αμερικανός δημοσιογράφος Γκίμπονς γράφει: «Η πεδιάδα της Μαλάτειας ήταν στρωμένη με πτώματα Ελλήνων ».
Μαρτυρίες Σοβιετικών : Οι σοβιετικοί που υπήρξαν οι βασικοί σύμμαχοι του κεμαλικού εθνικισμού τα πρώτα χρόνια της εμφάνισής του. Είναι οι πιθανότητες οι μπολσεβίκοι να αντάλλαξαν με τον τρόπο αυτό την υποστήριξη του παντουρκιστικού κινήματος που δρούσε στη Ρωσία στην Οκτωβριανή τους Επανάσταση. Για αυτό τον λόγο οι σοβιετικοί λοιπόν προμήθευσαν τους κεμαλικούς με όπλα, χρήματα, στρατιωτικούς συμβούλους. Η τουρκική αντεπίθεση στο μικρασιατικό μέτωπο κατά των ελληνικών στρατευμάτων το 1921, οργανώθηκε από τον Μ. Φρούνζε, στρατιωτικό απεσταλμένο των σοβιετικών. Κατά συνέπεια, η μαρτυρία των αποσταλμένων αυτών έχει ιδιαίτερη αποδεικτική σημασία.
O Φρούνζε, έδωσε μια από τις ελάχιστες μαρτυρίες για τους ηττημένους αντάρτες: «Συναντήσαμε μια μικρή ομάδα από 60-70 Έλληνες, οι οποίοι μόλις είχαν καταθέσει τα όπλα. Όλοι τους είχαν εξαντληθεί στο έπακρο... Άλλοι έμοιαζαν κυριολεκτικά με σκελετούς. Αντί για ρούχα κρέμονταν από τους ώμους τους κάτι απίθανα κουρέλια. Στο κέντρο της ομάδας βρίσκονταν ένας ψηλός κι' αδύνατος παπάς, φορώντας το καλυμαύχι του... Φυσούσε κρύος αέρας και όλη η ομάδα κάτω από τα σπρωξίματα των συνοδών-στρατιωτών, κατευθυνόταν με πηδηματάκια προς τη Χάβζα. Μερικοί όταν μας αντίκρυσαν, άρχισαν να κλαίνε δυνατά ή μάλλον να ουρλιάζουν, μια και ο ήχος που ξέφευγε από τα στήθη τους, έμοιαζε περισσότερο με ουρλιαχτό κυνηγημένου ζώου» . Ο Φρούνζε περιέγραψε και άλλο ένα περιστατικό. Όταν περνούσαν δίπλα από μια ομάδα αιχμάλωτων Ελλήνων στη Μερζιφούντα, ένας από τους αιχμαλώτους φώναξε στη σοβιετική αντιπροσωπεία ότι ήταν και αυτοί ένοχοι γιατί ενίσχυαν τον Κεμάλ και τους Τούρκους. Το συναίσθημα αυτό των ανταρτών του δυτικού Πόντου ήταν εξαιρετικά έντονο. Ο οπλαρχηγός Κισά Μπατζάκ (Κοντοπόδης) διακύρησσε: «... oι Ρώσοι κομμουνιστές δώσανε όπλα στον Κεμάλ για να χτυπήσει εμάς, του έδωσαν υποστήριξη, απελευθέρωσαν όλους τους Τούρκους στρατιώτες που είχαν συλλάβει αιχμαλώτους όταν μπήκαν στην Τραπεζούντα». Υποστήριζε ότι οι κομμουνιστές κατέδιδαν τις προσπάθειες προμήθειας οπλισμού των ανταρτών από τη Ρωσία και παρέδιδαν Πόντιους στους Τούρκους.
Ο Φρούνζε έγραφε τα εξής για την πολιτική του Τοπάλ Οσμάν: «...όλη αυτή η πλούσια και πυκνοκατοικημένη περιοχή της Τουρκίας, ερημώθηκε σε απίστευτο βαθμό. Απ' όλο τον ελληνικό πληθυσμό των περιοχών της Σαμψούντας, της Σινώπης και της Αμάσειας απόμειναν μόνο μερικές ανταρτοομάδες που περιπλανιόντουσαν στα βουνά. Εκείνος που έγινε περισσότερο γνωστός για τις θηριωδίες του ήταν ο αρχηγός των Λαζών Οσμάν Αγάς, ο οποίος πέρασε δια πυρός και σιδήρου με την άγρια ορδή του όλη την περιοχή.»
Ο Αράλοβ, σοβιετικός πρέσβης στην Άγκυρα, ενημερώθηκε στη Σαμψούντα από τον αρχιστράτηγο Φρούνζε. Ο Φρούνζε του είπε ότι είχε δει πλήθος Έλληνες που είχαν σφαγιαστεί, «βάρβαρα σκοτωμένους Έλληνες -γέρους, παιδιά, γυναίκες». Προειδοποίησε επίσης τον Αράλοβ για το τι επρόκειτο να συναντήσει πτώματα σφαγιασμένων Ελλήνων τους οποίους είχαν απαγάγει από τα σπίτια τους και είχαν σκοτώσει πάνω στους δρόμους.
Για το θέμα αυτό ο Αράλοβ είχε ιδιαίτερη συνομιλία με τον Κεμάλ. Αναφέρει ο ίδιος: «Του είπα (του Κεμάλ) για τις φρικτές σφαγές των Ελλήνων που είχε δει ο Φρούντζε και αργότερα εγώ ο ίδιος. Έχοντας υπ' όψη μου τη συμβουλή του Λένιν να μην θίξω την τουρκική εθνική φιλοτιμία, πρόσεχα πολύ τις λέξεις μου...» Ο Κεμάλ απάντησε ως εξής στις «επισημάνσεις» του Φρούνζε: «Ξέρω αυτές τις βαρβαρότητες. Είμαι κατά της βαρβαρότητας. Έχω δώσει διαταγές να μεταχειρίζονται τους Έλληνες αιχμαλώτους με καλό τρόπο... Πρέπει να καταλάβετε τον λαό μας. Είναι εξαγριωμένοι. Ποιοι πρέπει να κατηγορηθούν για αυτό; Εκείνοι που θέλουν να ιδρύσουν ένα "Ποντιακό κράτος" στην Τουρκία...»
Ο Φρούνζε στο βιβλίο του «Αναμνήσεις από την Τουρκία» γράφει: «Από τους 200.000 Έλληνες που ζούσανε στη Σαμψούντα, τη Σινώπη και την Αμάσεια έμειναν λίγοι μόνο αντάρτες που τριγυρίζουν στα βουνά. Το σύνολο σχεδόν των ηλικιωμένων, των γυναικών και των παιδιών εξορίστηκαν σε άλλες περιοχές με πολύ άσχημες συνθήκες. Πληροφορήθηκα ότι οι Τσέτες του Οσμάν Αγά (σ.τ.σ. Τοπάλ Οσμάν) έσπειραν τον πανικό στην πόλη Χάβζα. Έκαψαν, βασάνισαν και σκότωσαν όλους τους Έλληνες και Αρμένιους που βρήκαν μπροστά τους. γκρέμισαν όλες τις γέφυρες. Παντού υπήρχαν σημάδια γκρεμίσματος. Η διαδρομή από την πόλη Καβάκ προς το πέρασμα Χατζηλάρ θα μείνει για πάντα στη μνήμη μου όσο θα ζω. Σε απόσταση 30 χιλιομέτρων συναντούσαμε μόνο πτώματα. Μόνο εγώ μέτρησα 58. Σ' ένα σημείο συναντήσαμε το πτώμα μιας ωραίας κοπέλας. Της είχανε κόψει το κεφάλι και το τοποθέτησαν κοντά στο χέρι της. Σε κάποιο άλλο σημείο υπήρχε το πτώμα ενός άλλου ωραίου κοριτσιού, 7-8 χρονών, με ξανθά μαλλιά και γυμνά πόδια. Φορούσε μόνο ένα παλιό πουκάμισο. Απ' ότι καταλάβαμε, το κοριτσάκι καθώς έκλαιγε, έχωσε το πρόσωπό του στο χώμα, δολοφονημένο από το κάρφωμα της λόγχης του φαντάρου.»
Η τελευταία πράξη του δράματος γράφτηκε στη Σμύρνη, την πρωτεύουσα της Ιωνίας, τον Σεπτέμβριο του 1922, κάτω από τα απαθή βλέμματα των συμμάχων μας και ενώ ο ελληνικός στρατός είχε αποχωρήσει, εγκαταλείποντας τους Έλληνες της Ιωνίας στο έλεος των κεμαλικών στρατευμάτων. Όπως γράφει ο Γουίνστον Τσόρτσιλ: «Ο Κεμάλ γιόρτασε τον θρίαμβό του με τη μεταβολή της Σμύρνης σε τέφρα και την τεράστια σφαγή τού εκεί χριστιανικού πληθυσμού».
Η γενοκτονία των Ελλήνων στον Πόντο υπήρξε το αποτέλεσμα της απόφασης των Τούρκων εθνικιστών για επίλυση του εθνικού προβλήματος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με τη φυσική εξαφάνιση των γηγενών εθνοτήτων. Το φυσιολογικό μέλλον της Αυτοκρατορίας αυτής το είχε περιγράψει γλαφυρά η Ρόζα Λούξεμπουργκ: «Η Τουρκία δεν μπορεί να αναγεννηθεί σαν σύνολο γιατί αποτελείται από διαφορετικές χώρες. Κανένα υλικό συμφέρον, καμιά κοινή εξέλιξη που θα μπορούσε να τις συνδέσει δεν είχε δημιουργηθεί! Αντίθετα, η καταπίεση και η αθλιότητα της κοινής υπαγωγής στο τουρκικό κράτος γίνονται όλο και μεγαλύτερες! Έτσι δημιουργήθηκε μια φυσική τάση των διαφόρων εθνοτήτων να αποσπασθούν από το σύνολο και να αναζητήσουν μέσα από μια αυτόνομη ύπαρξη το δρόμο για μια καλύτερη κοινωνική εξέλιξη. Η κρίση της Ιστορίας για την Τουρκία είχε πια βγει: βάδιζε προς την διάλυση.»
Με το τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, η ήττα της οθωμανικής αυτοκρατορίας προοιωνίζεται την αντικατάστασή της από έθνη-κράτη (Τουρκία στο μεγαλύτερο μέρος της Μικράς Ασίας, Ιωνία και Ανατολική Θράκη ενωμένα με την Ελλάδα, Αρμενία, Κουρδιστάν και πιθανόν ανεξάρτητος Πόντος) με βάση τους πληθυσμούς. Οι Έλληνες, οι οποίοι ήταν περισσότεροι από το ένα τέταρτο του συνολικού οθωμανικού πληθυσμού, με τη Συνθήκη των Σεβρών βρέθηκαν να ελέγχουν το ένα έκτο του οθωμανικού εδάφους, ενώ εξαιρέθηκε το έδαφος του Πόντου. Η προοπτική αυτή, που διασφάλιζε εν μέρει τους πληθυσμούς από την πλήρη εξόντωση, δεν υλοποιήθηκε τελικά. Η ελλαδική παρουσία στην Ιωνία την περίοδο 1919-1922 ουδόλως ανέτρεψε τα όσα είχαν δρομολογηθεί από το 1908. Ο τουρκικός εθνικισμός, με την ηγεσία του Κεμάλ Ατατούρκ, έδωσε την ύστατη μάχη του, βοηθούμενος από τους μπολσεβίκους, τους Ιταλούς, τους Γάλλους, τον μουσουλμανικό κόσμο και τον ελληνικό διχασμό. Οι Αμερικανοί υποστήριζαν την ακεραιότητα της Τουρκίας προσβλέποντας σε ένα μελλοντικό προτεκτοράτο.
Πιστεύοντας ότι ενημερώσαμε πλήρως, όλους τους Έλληνες και τους Απόδημους αδελφούς μας για την αναγκαιότητα της Διεθνοποίησης της Γενοκτονίας του Ποντιακού ελληνισμού και ευχαριστώντας τις πηγές από τις οποίες πήραμε τις πληροφορίες μας, θα ευχηθούμε πάλι για την μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, «Ας είναι Αιωνία η Μνήμη τους σε οποιοδήποτε χώρο και γη και είναι τα λείψανα τους».

10. Μαρτυρίες θυμάτων

Ο Χάρης Τσιρκινίδης στο βιβλίο ¨Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ¨ αναφέρει την μαρτυρία του θείου του Ευριπίδη.
«Με πολλά βάσανα επιτέλους φτάσαμε στην Κερασούντα . Η πόλη ήταν γεμάτη από ρακένδυτους πρόσφυγες που έφυγαν από την τρομοκρατία των Τούρκων της υπαίθρου και συγκεντρώνονταν στις πόλεις. Εκεί, στην Κερασούντα, μας προειδοποίησαν οι συμπατριώτες μας ότι μαζεύουν όλους τους Έλληνες και τους μεν μεγάλους τους κλείνουν στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου για να τους εξορίσουν κάθε φορά που συμπλήρωνε ο αριθμός των 250 ατόμων, τους δε μικρούς τους οδηγούν με μικρά καΐκια σ΄άγνωστα μέρη.
Στην εκκλησία δεν συμπληρώθηκε ποτέ ο αριθμός 250, γιατί εκεί χωρίς φαγητά , χωρίς νερό, μέσα στις ίδιες τους τις ακαθαρσίες, σε λίγες μέρες πέθαιναν οι περισσότεροι. Με τα ίδια μας τα μάτια είδαμε εγώ και ο αδελφός μου να μεταφέρουν τα παιδιά λίγο παρά έξω από την Κερασούντα κι εκεί να τα παραδίδουν στους άγριους Τσέτες αντάρτες. Αυτοί τα άρπαζαν από τα πόδια και χτυπούσαν τα κεφάλια τους πάνω στα μεγάλα βράχια της ακτής , μέχρι να πεθάνουν»

Ο Σάββας Κανταρτζής εξέδωσε σε βιβλίο τις φοβερές του εμπειρίες το 1975 στην Κατερίνη. Μια από τις συγκλονιστικές αφηγήσεις του αναφέρεται στην καταστροφή του χωριού Μπεϊαλαν, της περιφέρειας Κοτυώρων από τους τσέτες του Τοπάλ Οσμάν. Το Μπεϊαλάν είναι ένα από τα εκατοντάδες ελληνικά χωριά που καταστράφηκαν από τις τουρκικές συμμορίες:
"Τα χαράματα, στις 16 Φεβρουαρίου 1922, ημέρα Τετάρτη, μια εφιαλτική είδηση, ότι οι τσέτες του Τοπάλ Οσμάν έρχονται στο χωριό, έκανε τους κατοίκους να τρομάξουν και ν' αναστατωθούν. Οι άντρες, όσοι βρίσκονταν τη νύχτα στο χωριό, βιάστηκαν να φύγουν στο δάσος... Άλλοι άντρες που είχαν κρυψώνες σε σπίτια και σε στάβλους, τρύπωσαν σ' αυτές και καμουφλαρίστηκαν έτσι που να μην τους υποπτευθεί κανείς. Τα γυναικόπαιδα και οι γέροι κλείστηκαν στα σπίτια και περίμεναν με καρδιοχτύπι να δουν τι θα γίνει... Δεν πέρασαν παρά λίγα λεπτά κι' οι τσέτες , περισσότεροι από 150 έμπαιναν στο χωριό κραυγάζοντας και πυροβολώντας. Τους ακολουθούσαν τούρκοι χωρικοί από τα γειτονικά χωριά. Αυτούς τους είχαν μυήσει στο εγκληματικό σχέδιο τους και τους κάλεσαν για πλιάτσικο.
Μόλις μπήκαν οι συμμορίτες στο χωριό, η ατμόσφαιρα ηλεκτρίστηκε και ο ορίζοντας πήρε τη μορφή θύελλας που ξέσπασε άγρια. Με κραυγές και βρισιές, βροντώντας με τους υποκόπανους τις πόρτες και τα παράθυρα, καλούσαν όλους να βγουν έξω από τα σπίτια και να μαζευτούν στην πλατεία- αλλιώς απειλούσαν, θα δώσουν φωτιά στα σπίτια και θα τους κάψουν.
Σε λίγο, όλα τα γυναικόπαιδα και οι γέροι, βρίσκονταν τρέμοντας και κλαίγοντας στους δρόμους. Οι συμμορίτες με κραυγές και απειλές υποπτεύθηκαν, από την πρώτη στιγμή, το μεγάλο κακό που περίμενε όλους και δοκίμασαν να φύγουν έξω από το χωριό. Οι τσέτες, πρόβλεψαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο και είχαν πιάσει από πριν τα μπογάζια, απ' όπου μπορούσε να φύγει κανείς. Έτσι, μόλις έφτασαν, τρέχοντας, οι κοπέλες στα μπογάζια, δέχτηκαν, από τσέτες που παραμόνευαν, πυροβολισμούς στο ψαχνό. Μερικές έμειναν στον τόπο σκοτωμένες, ενώ οι άλλες τραυματίστηκαν και γύρισαν πίσω.
Οι φόνοι αυτοί αποκάλυψαν για καλά τους εγκληματικούς σκοπούς των συμμοριτών κι' έγιναν το σύνθημα να ξεσπάσει, το τρομοκρατημένο πλήθος των γυναικόπαιδων, που είχε ριχτεί στους δρόμους σε ένα βουβό κι' ασυγκράτητο κλάμα και σε σπαραξικάρδιες κραυγές απελπισίας. Τίποτα απ' όλα αυτά δεν στάθηκε ικανό να μαλάξει την σκληρότητα του τεράτων, που είχε διαλέξει ο Τοπάλ Οσμάν για την "πατριωτική" του εκστρατεία. Σκληροί σαν ύαινες, που διψούν για αίμα, και διεστραμμένοι σαδιστές, που γλεντούν με τον πόνο και τα βασανιστήρια των θυμάτων τους, χύμιξαν μανιασμένοι στα γυναικόπαιδα και τους γέρους, κραυγάζοντας, βρίζοντας, χτυπώντας, κλωτσώντας και σπρώχνοντάς τους να μαζευτούν στην πλατεία.
Οι μητέρες αναμαλλιασμένες, κατάχλομες από το τσουχτερό κρύο και το φόβο, με τα βρέφη στην αγκαλιά και τα νήπια μπερδεμένα στα πόδια τους. Οι κοπέλες άλλες με τους γέρους γονείς κι' άλλες με γριές ή άρρωστους αγκαλιασμένες, περιμαζεύτηκαν με τον κτηνώδη αυτόν τρόπο, στην πλατεία σαν πρόβατα για τη σφαγή, μέσα σε ένα πανδαιμόνιο από σπαραχτικές κραυγές και θρήνους και κοπετούς. Η πρώτη φάση της απερίγραπτης τραγωδίας του Μπεϊαλάν έκλεισε, έτσι, θριαμβευτικά για τους θλιβερούς ήρωες του νεοτουρκικού εγκλήματος γενοκτονίας.
Όταν πια όλα τα γυναικόπαιδα κ' οι γέροι μαζεύτηκαν στην πλατεία, οι τσέτες έβαλαν μπρος την δεύτερη φάση της σατανικής τους επιχείρησης. Διάταξαν να περάσουν όλοι στα δίπατα σπίτια, που βρίσκονταν στην πλατεία και τα είχαν διαλέξει για να ολοκληρώσουν τον εγκληματικό τους σκοπό. Η απροθυμία, που έδειξε το τραγικό αυτό κοπάδι των μελλοθανάτων να υπακούσει στην διαταγή, γιατί ήταν πια ολοφάνερο ότι όλους τους περίμενε ο θάνατος, εξαγρίωσε τους συμμορίτες που βιάζονταν να τελειώσουν γρήγορα την μακάβρια επιχείρηση. Και τότε, σαν λυσσασμένα θεριά, ρίχτηκαν στις γυναίκες, τα μωρά και τους γέρους, και με γροθιές, με κοντακιές και κλωτσιές έχωσαν και στρίμωξαν στα δύο σπίτια τα αθώα και άκακα αυτά πλάσματα, που ο αριθμός τους πλησίαζε τις τρεις εκατοντάδες.
Κι' όταν, έτσι, ήταν σίγουροι πως δεν έμεινε έξω κανένας, σφάλισαν τις πόρτες, ενώ ο άγριος αλαλαγμός από τα παράθυρα, οι σπαραξικάρδιες κραυγές, το απελπισμένο κλάμα κι' οι βοερές ικεσίες για έλεος και βοήθεια, σχημάτιζαν μια άγριας τραγικότητας μουσική συναυλία, που ξέσκιζε τον ουρανό κι' αντιβούιζε στα γύρω βουνά και δάση...
Και τώρα δεν έμενε παρά η τρίτη και τελική φάση της πατριωτικής... επιχείρησης των θλιβερών ηρώων-συμμοριτών του Τοπάλ Οσμάν. Δεν χρειάστηκαν παρά μια αγκαλιά ξερά χόρτα και μερικά σπασμένα πέταυρα (χαρτόματα) ν' ανάψει η φωτιά. Και σε λίγο τα δύο σπίτια, έγιναν πυροτέχνημα και ζώστηκαν, από μέσα κι' απ' έξω, από πύρινες γλώσσες και μαυροκόκκινο καπνό. Το τι ακολούθησε την ώρα εκείνη δεν περιγράφεται.
Οι μητέρες ξετρελαμένες, έσφιγγαν, αλαλάζοντας και τσιρίζοντας με όλη τη δύναμη της ψυχής τους, στην αγκαλιά τα μωρά τους, που έκλαιγαν και κραύγαζαν "μάνα, μανίτσα!". Οι κοπέλες και οι άλλες γυναίκες με τους γέρους γονείς, τα παιδιά και τους αρρώστους, κραύγαζαν και αρπάζονταν μεταξύ τους σαν να ήθελαν να πάρουν και να δώσουν κουράγιο και βοήθεια, καθώς έπαιρναν φωτιά τα μαλλιά και τα ρούχα τους κι' άρχισαν να γλύφουν το κορμί οι φλόγες. Κραυγές, που ξέσκιζαν το λαρύγγι και τ' αυτιά, φωνές μανιακές και κλάματα βροντερά, άγρια ουρλιαχτά ανθρώπων, που έχασαν από τρόμο και πόνο τα μυαλά τους, χτυπήματα στα στήθη, στον πυρακτωμένο αέρα και στους τοίχους - χαλασμός κόσμου, ένα ζωντανό κομμάτι από την κόλαση στη γη! Αυτή την εφιαλτική εικόνα παρίσταναν, τα πρώτα λεπτά, τα δύο σπίτια που τα είχαν αγκαλιάσει οι φλόγες.
Μερικές γυναίκες και κοπέλες στον πόνο, την φρίκη και την απελπισία τους, δοκίμασαν να ριχτούν από τα παράθυρα, προτιμώντας να σκοτωθούν πέφτοντας κάτω ή με σφαίρες από όπλο, παρά να υποστούν τον φριχτό θάνατο στην φωτιά. Οι τσέτες που απολάμβαναν με κέφι και χαχανητά το μακάβριο θέαμα, έκαναν το χατίρι τους - πυροβόλησαν και τις σκότωσαν.
Δεν κράτησε πολλά λεπτά, αυτή η σπαραξικάρδια οχλοβοή, από τους αλαλαγμούς, τις άγριες κραυγές, τα τσουχτερά ξεφωνητά και το ξέφρενο κλάμα. Στην αρχή ο τόνος της οχλοβοής ανέβηκε ψηλά, ως που μπορούν να φτάνουν κραυγές, ξεφωνητά και ξελαρυγγίσματα από τρεις περίπου εκατοντάδες ανθρώπινα στόματα. Γρήγορα όμως ο τόνος άρχισε να πέφτει, ως που μονομιάς κόπηκαν κι' έσβησαν οι φωνές και το κλάμα. Κι' ακούγονταν μόνο τα ξύλα, που έτριζαν από τη φωτιά και οι καμένοι τοίχοι και τα δοκάρια, που έπεφταν με πάταγο πάνω στα κορμιά, που κείτονταν τώρα σωροί κάρβουνα και στάχτη κάτω στο δάπεδο, στα δύο στοιχειωμένα σπίτια το Μπεϊαλάν".
ΠΗΓΗ

Οι καθυστερήσεις ...

«Με μεγάλη καθυστέρηση, ο Πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου απομάκρυνε από την κυβέρνηση την υφυπουργό κα Α. Γκερέκου..." (Ανακοίνωση Ν.Δ.)
-Εντάξει ο Παπανδρέου σε πολλές άλλες περιπτώσεις αργεί, σίγουρα, (αφού δεν μπόρεσε σε επτά μήνες να αλλάξει ΟΥΤΕ τα στελέχη της διοίκησης, τρόμαξε να βρει Γ.Γ. κ.λ.π.) αλλά...
Στην περίπτωση Γκερέκου μιλάμε για καθυστέρηση κάποιων ωρών (!!!) μηδέν καθυστέρηση δηλαδή, αλλά κι αυτοί, της Ν.Δ., νομιμοποιούνται να μιλάνε για τέτοιου είδους καθυστερήσεις όταν Καραμανλήδες, Ρουσόπουλοι, Βουλγαράκηδες κ.λ.π. έχουν ακόμα την κομματική ταυτότητα της Ν.Δ. στα χέρια τους;

ευχαριστα διαλειμματα

ειναι πολλες φορες αηδια.ειναι κουραστικο.αυτο το μυθικο τερας να βρισκεται συνεχως μπροστα σου.η λερναια υδρα.ο ηρακλης ειχε φαρδος.του εμφανιστηκε μια φορα,την καθαρισε παλληκαρισια και τελος.εμεινε στην ιστορια.ελα τωρα και πες μου τι θα γινει με τη δικη μας την περιπτωση.να σου βγαινει συνεχως μπροστα σου.να καθαριζεις το ενα το κεφαλι και εκει που καθεσαι να παρεις μια ανασα,σκαει το διδυμο.αντε ξανα απο την αρχη.και ποσες δυναμεις να εχεις και ποια ψυχολογια.
κοιτας ψηλα,σαν να παιρνεις ανασα,ριχνεις τα κοσμητικα σου ...>>>>>>>

και παρ'το παλι απο την αρχη.
να επεξεργαστεις σεναρια,να βρεις λυσεις,να προβλεψεις παραλειψεις,να καταληξεις με ενα ισοζυγιο θετικων και αρνητικων ενεργειων.να φυγει η ημερα με τις λιγοτερες απωλειες.
σαν επιδορπιο,θα ριξεις και μια ματια στα τεκταινομενα της ημερας.αυτα που διαδραματιστηκαν εξω απο τη δικη σου σφαιρα.και ειναι καποιες μερες ρε συ,που σου φαινονται τοσο γελοια ολα αυτα εκει εξω.αναλογα βεβαια τη δικη σου φορτιση.τη δικη σου μπαλαντζα.εξαρταται δηλαδη τι βαζεις στη αλλη πλευρα.οταν εισαι χαλαρος τα "αλλα",αποκτουν τον πρωταγωνιστικο ρολο.σε διαφορετικη περιπτωση,ειναι ενα αλλο τηλεοπτικο προγραμμα.αποκαμωμενος,ξεκουραζομαι μπροστα στο πληκτρολογιο γραφοντας τα γεγονοτα των αλλων.

ελευθερη εισοδος σημερα στα μουσεια,κι ο τσιπρας επελεξε να επισκεφτει το γραφειο του σαμαρα.ανυποψιαστος ο προεδρος,ειχε την εντυπωση πως προκειται για μια ακομη βαρυνουσα επισκεψη.δεν ειδε το συμβολικο του πραγματος.
αντιθετα ολοι ειδαν,εχθροι και φιλοι,τον αποκλεισμο του κουβελη.θα μου πεις τωρα,"σιγα που σκιστηκατε ολοι για τον κουβελη".κοιτα να δεις,δε σκιστηκαν για τον κουβελη του συν,σκιστηκαν για τον πολιτικο κουβελη.αφου τα ξαναειπαμε.τετοιες εποχες δεν εχεις την πολυτελεια να λειπει αυτη η μοναδα.εκτος εαν τα σχεδια σου ειναι αλλα,τον θεωρεις τροχοπεδη στην επανασταση,οποτε πασο.εαν συμπορευτει με αλλους ομως μη τον αποκαλεσεις αποστατη και δακτυλο της συντηρησης.

πως λεει κι ο καλλιτεχνης;"γλυκα πονουσε το μαχαιρι".ο ιδιος ομως τωρα ξανατραγουδα το σουξε "πριν χαθει το ονειρο μας".παει το folk-pop glamour.το ξεθωριασε το ατιμο το εντυπο της εφοριας.τζαμπα οι σπασμενες κανατες στο πλακοστρωτο της κερκυραϊκης γης.τωρα που μας ηρθε τολη μου η κανατα στο κεφαλι,την εκανες την poor antzela,"τσιγγανα για χατηρι σου".
και την ωρα που παιζεται το δραμα,εμφανιζεται ως εκπροσωπος των αγανακτισμενων ο καραογλου,αυτος που εκανε ντου σε διαιτητη στο καυτατζογλειο επειδη αδικουσε το γηραιο,να ζητησει το δικιο του."που εισασταν επτα μηνες;γιατι το αποκρυπτατε;"

ελα τωρα και πες μου,πως αντιμετωπιζεις αυτη τη μεγαλη πολιτικη κινηση.εγω παντως εαν ημουν μπροστα του εκεινη τη στιγμη,θα τον κοιτουσα και με μια ξαφνικη κι αστραπιαια κινηση,θα απλωνα τα χερια μου και θα του ανακατωνα τη χωριστρα.στο ιδιο μηκος κυματος και οι δηλωσεις τσιπρα-σαμαρα για το μεγαλο αυτο σκανδαλο.ο σαμαρας ειπε πως ο πρωθυπουργος πρεπει να αναλαβει τις μεγαλες του ευθυνες και ο τσιπρας αναφερθηκε στα ζητηματα της διαφθορας που την ωρα της μεγαλης κρισης πρεπει να αντιμετωπιζονται ουσιαστικα.ο mr.ιασω.

κλεινω την πορτα και φευγω.να ειστε καλα παιδια με ξεμπλοκαρατε.παντα τετοια και ετσι να ειναι τα προβληματα σας."γιατι τα πουλια ξαφνικα εμφανιζονται....".γεια σου burt,γεια σου barbra..
ΠΗΓΗ



Προς το Διευθυντή της Ε.Α.Σ.Χαλκιδικής...


Αγαπητέ Διευθυντή της Ε.Α.Σ.Χαλκιδικής:
Αφού η ανάρτηση της ΡΕΣΠΕΝΤΖΑΣ ήταν συκοφαντική, όπως ΕΣΥ δήλωσες σε τηλεοπτική εκπομπή, εξήγησέ μας με όποιον τρόπο ΕΣΥ κρίνεις, γιατί ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕΣ- ΣΥΡΘΗΚΕΣ να δεχθείς ενεργοποίηση δικαιωμάτων από ΑΓΡΟΤΕΣ σύμφωνα με τις τιμές της ΠΑΣΕΓΕΣ και ΟΧΙ με αυτές της ένωσής σας;
Αγαπητέ Διευθυντή της Ε.Α.Σ.Χαλκιδικής:
Πλέον οφείλεις να επιστρέψεις σε ΟΛΟΥΣ τους αγρότες τις επιπλέον χρεώσεις για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων, διαφορετικά κινδυνεύεις να κατηγορηθείς για ευνοϊκή μεταχείριση και εξαιρέσεις! Είδες πως το ένα φέρνει το άλλο;
-Πρόσεξε Διευθυντή μας: Η διαφορά των χρεώσεων είναι 287 € (468-181)! Κι αν σου φαίνονται λίγα να τα μετατρέψουμε σε δραχμούλες: 100.000 δραχμές, Διευθυντή μας! Είναι πολλά τα λεφτά, Διευθυντή μας!
Υ.Γ. Διευθυντή μας, μεταξύ μας, και λιγότερα να ήταν τα χρήματα θα ήταν το ίδιο, όχι για τα χρήματα αλλά να ... για το "γαμώτο" ρε φίλε, δεν μπορεί ο καθένας να κάνει ότι γουστάρει!

Εμετική αφίσα της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ

Το λιγότερο εμετική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η συγκεκριμένη αφίσα της συντηρητικής παράταξης της ΔΑΠ-ΝΦΚ. Ο λαϊκισμός σε όλο του το μεγαλείο! Αυτή είναι η νέα ΟΝΝΕΔ και η νέα ΔΑΠ του Παπαμιμίκου; Αλήθεια η αφίσα αυτή έχει την έγκριση της Ρηγίλλης; Ο Σαμαράς είναι γνώστης; Πώς κάποιοι έχουν το θράσος να μιλούν για αίμα στα χέρια όταν ακόμα το αίμα του Νίκου Τεμπονέρα δεν έχει στεγνώσει από τα δικά τους;
Πώς κάποιοι τολμούν να εκμεταλλεύονται τις 3 άδικα χαμένες ζωές τον καθημερινών αυτών ανθρώπων- συμβόλων της σημερινής κοινωνίας μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν 30 ψήφους στις φοιτητικές εκλογές ; Αν αυτά είναι τα ιδανικά σας να τα χαίρεστε εμείς δεν θα πάρουμε....
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΜΙΚΤΗ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ ΑΚΑΝΘΟΥ

Η Άννα Ζήση την Παρασκευή στην Ορμύλια, (Bocca)

Οι αντιπρόσωποι του ΣΥΝ Χαλκιδικής στο Συνέδριο.

Το 6ο συνέδριο του ΣΥΝ πραγματοποιείται από 3-6 Ιουνίου στην Αθήνα.
Οι σύνεδροι της Χαλκιδικής που θα πάρουν μέρος σ' αυτό, μετά από εκλογική διαδικασία, είναι οι:
Ασημινάρης Χρήστος, Γκαρλής Βασίλης, Γκοντίνος Κώστας, Γλαράκης Γιάννης, Δήμου Αριστομένης, Ζουμπάς Γιώργος, Ιγγλέζη Κατερίνα, Μάλαμα Κυριακή, Παπαματθαίου Στέλιος, Τόσκας Λάζαρος και Τσάπουρνας Γιώργος.



Ορίσθηκε η Εφορευτική Επιτροπή των εκλογών στη ΝΟΔΕ Χαλκιδικής

Καρφάκι δεν τους καίγεται!

"Νυσταγμένες" δηλώσεις...

Γράψαμε σε ανάρτησή μας για υπέρογκες χρεώσεις που καλούνται να πληρώσουν οι αγρότες, για την ενεργοποίηση δικαιωμάτων ΟΣΔΕ 2010, τις οποίες αποφάσισε η Ε.Α.Σ.Χαλκιδικής και που φτάνουν μέχρι και 4 φορές πάνω από τον τιμοκατάλογο της ΠΑΣΕΓΕΣ.
Βγήκε λοιπόν ο Διευθυντής της Ε.Α.Σ. Χαλκιδικής σε μεσημεριανή εκπομπή τοπικού τηλεοπτικού σταθμού και αφού παραδέχθηκε ότι οι χρεώσεις είναι μεγαλύτερες από αυτές που όρισε η ΠΑΣΕΓΕΣ, είπε δηλαδή αυτό ακριβώς που γράψαμε, είπε επίσης πως εξήγησε τους λόγους της αύξησης σε σχόλιο στην ανάρτηση (αλήθεια μια υπεύθυνη υπηρεσία απαντάει όπως ένας ανώνυμος σχολιαστής;) στο τέλος συμπλήρωσε (μάλλον νυσταγμένα!) ότι η ανάρτηση είναι συκοφαντική!!!
-Καλά κ. Διευθυντή μας, ότι πείτε! Μπορείς να βρεις λεξικό να μάθεις τι σημαίνει "συκοφαντία", δεν σου υποδείξουμε εμείς ποιο!

Η σημερινή συνάντηση Σαμαρά - Τσίπρα.

Πρόεδρος της ΟΕΓΝΕ ο Δημήτρης Βαρνάβας

Πρόεδρο και ταμία εξέλεξε χθες η Εκτελεστική Γραμματεία της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), ενώ οι άλλες θέσεις του προεδρείου έμειναν κενές. Η εκλογή πραγματοποιήθηκε προκειμένου η Ομοσπονδία να είναι σε θέση να εκπληρώσει τις τυπικές οικονομικές υποχρεώσεις της, όπως πληρωμή μισθών στους υπαλλήλους της κ.λπ.
Στη θέση του προέδρου της ΟΕΝΓΕ εκλέχθηκε ο Δημ. Βαρνάβας (οφθαλμίατρος του νοσοκομείου Πολυγύρου) με ψήφους του "Μετώπου" (ΣΥΡΙΖΑ και συνεργαζόμενοι) και της Αριστερής Ριζοσπαστικής Συνεργασίας Ιατρών - ΑΡΣΙ (εξωκοινοβουλευτική αριστερά) και στη θέση του ταμία ο Σ. Παπαδόπουλος, με την ίδια υποστήριξη. ΔΗΚΝΙ (Ν.Δ.) και ΠΑΣΚ απουσίασαν από τη συνεδρίαση, ενώ η ΔΗΠΑΚ (ΚΚΕ) ψήφισε "λευκό".

20 του Μάη: Γενική απεργία ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ


Η λαδόΠΕΤΡΑ στο Ίντερνετ!

Γειά σε όλους τους φίλους, συγγενείς, γνωστούς, γνωστούς γνωστών κλπ...
Σε προσκαλούμε στη νέα ηλεκτρονική λαϊκή αγορά e-bloko.gr όπου θα βρεις τα προϊόντα λαδόΠΕΤΡΑ!
Σε πολύ καλές τιμές και με ελάχιστα έξοδα αποστολής.
Στήριξε τα ελληνικά προϊόντα
ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΩΓΟ, ΧΩΡΙΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΥΣ...!!
http://ebloko.gr/ladopetra_vasilaki_pol

Η κομματική βάση, «διορθώνει» την (άσχετη) λαϊκή ψήφο ;;;




Ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Φώτης Κουβέλης, που εκλέγεται επί σειρά ετών από τους πολίτες, πρώτος βουλευτής του Κόμματος στην Αθήνα και μάλιστα με συντριπτική πλειοψηφία και …χαώδη διαφορά από τον δεύτερο (…με κύρια «δεξαμενή» ψήφων του, την Καλλιθέα…), ΔΕΝ ΕΚΛΕΧΤΗΚΕ χθες Σύνεδρος (για το επικείμενο Συνέδριο), στις εσωκομματικές διαδικασίες του ΣΥΡΙΖΑ, στην τοπική οργάνωση της Καλλιθέας !!! Τρία τινά:
ή η κομματική βάση ανέλαβε την αποκατάσταση της ψήφου των …παραπλανημένων πολιτών (που ξέρουν τώρα αυτοί οι …παρακατιανοί, τι ψηφίζουν;)
ή στο ΣΥΡΙΖΑ άρχισε η ...«αυτοκάθαρση» (;;;)
ή (πολύ πιο απλά) …γίναμε «μαλλιά κουβάρια», συνιστώσες και …παλληκάρια (!!!)











ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο 1
Ορίζεται η 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
Άρθρο 2
Ο χαρακτήρας, το περιεχόμενο, ο φορέας και ο τρόπος οργάνωσης των εκδηλώσεων μνήμης καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών ύστερα από γνώμη των πλέον αναγνωρισμένων Ποντιακών σωματείων.
Άρθρο 3 ...>>>>>>>

Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα 7 Μαρτίου 1994

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΑΠ. ΑΘ. ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους

Αθήνα 8 Μαρτίου 1994

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Γ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ

Οι κινητοποιήσεις στην Τρίγλια.

Κλειστός για δεύτερη μέρα παραμένει ο δρόμος που οδηγεί στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) Ανθεμούντα στη Χαλκιδική από κατοίκους του δήμου Τρίγλιας, που αντιδρούν στο σχέδιο «Καλλικράτης». Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για τη συνένωσή τους με τους δήμους Καλλικράτειας και Ν.Μουδανιών αλλά και για την αλλαγή ονόματος του νέου δήμου. Ωστόσο από την 48ωρη κινητοποίηση, που αναμένεται να λήξει αύριο το πρωί, δεν παρατηρούνται προβλήματα στην αποκομιδή των απορριμμάτων καθώς έχει μείνει ελεύθερη η δεύτερη πρόσβαση στον ΧΥΤΑ. Εξάλλου, και οι κάτοικοι του δήμου Καλλικράτειας αντιδρούν στη συνένωση τους με τους δήμους Μουδανιών και Τρίγλιας και πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο δημαρχείο.

19 ΜΑΪΟΥ ΗΜΕΡΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ

Το Μάρτιο του 1994 η ελληνική βουλή ψήφισε την αναγνώριση της γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού. Καθοριστική ήταν η συμβολή του Ανδρέα Παπανδρέου.
Μετά από χρόνια σιωπής το επίσημο ελληνικό κράτος αποφάσισε να αναδείξει το ξεχασμένο αυτό γεγονός.
Ο αριθμός των θυμάτων της τουρκικής θηριωδίας (στο διάστημα 1916-1923) ήταν 353.000 ψυχές.
Το αίτημα που διατυπώνεται είναι η αναγνώριση ...>>>>>>>

του απεχθούς αυτού γεγονότος από τη διεθνή κοινότητα, μα πάνω απ' όλα από την ίδια την Τουρκία η οποία θα πρέπει να ζητήσει συγνώμη για τη συμπεριφορά της αυτή.
Απολογούμενη μια χώρα για τα εγκλήματα που διέπραξε, ουσιαστικά αποδοκιμάζει τις αποτρόπαιες αυτές μεθόδους και δεσμεύεται να βαδίσει στο εξής χρησιμοποιώντας πολιτισμένα μέσα.
Αξίζει να μνημονευτεί η διαμαρτυρία των Ελλήνων συγγραφέων και καλλιτεχνών (1921) προς τους διανοούμενους της Ευρώπης και της Αμερικής για τις γενοκτονικές ενέργειες των Τούρκων.
Υ.Γ.: Την Τετάρτη 19-5-2010 στις 7:30 μ.μ. στην πλατεία της Αγίας Σοφίας
πραγματοποιούνται εκδηλώσεις για τη διεθνοποίηση του γεγονότος.

Κάλεσμα του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Χαλκιδικής

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η Κομισιόν της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα κυβερνούν πλέον τη χώρα.
Αυτοί έδωσαν την εντολή για μείωση των συντάξεων και αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.
Η κυβέρνηση την εκτελεί, και μας εκτελεί.
ΘΑ ΤΟ ΔΕΧΤΟΥΜΕ;
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΣΤΙΣ 20 ΤΟΥ ΜΑΗ.
ΔΙΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 10:30 π.μ.
ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Τι άλλαξε «σύντροφοι» ;


Ο «Ριζοσπάστης» την Κυριακή 2/5/2010, σε ένα ιδιαίτερα καυστικό άρθρο του με τίτλο «Τα δίνει όλα για να ποδοπατηθούν λαϊκές ανάγκες και δικαιώματα», ξεσκεπάζει, ξεμπροστιάζει και αναλύει εύστοχα την πολιτική πρακτική της Ν.Δ.
Πολύ σωστά το Κ.Κ.Ε. κατά την γνώμη μου - όπως και ο Συνασπισμός - αρνήθηκε να πλαισιώσει το κάδρο, στο συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών,
καταδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό την σικέ αντιπαλότητα των μαυρογαλαζοπράσινων πολιτικάντηδων.
Τι άλλαξε τώρα «σύντροφοι»;
• Υπήρξε κάποια ...>>>>>>>

διαφοροποίηση στην πολιτική της Ν.Δ.;
Θα μπορούσε άλλωστε;
• Μήπως σε αντίθεση με το παραπάνω άρθρο η Ν.Δ., έπαψε να «Τα δίνει όλα για να ποδοπατηθούν λαϊκές ανάγκες και δικαιώματα»;
• Ποια η σκοπιμότητα της επίσκεψης της Αλέκας στον Σαμαρά και σε κάθε δεκανίκι του χρεοκοπημένου συστήματος;
• Μήπως δεν γνωρίζει η Ν.Δ. τις πολιτικές θέσεις του Κ.Κ.Ε. και χρειαζόταν «ιδιαίτερο» για να τις μάθει;
• Είναι ώρα για πολιτικό πολιτισμό, όταν απέναντι μας έχουμε την πολιτική βαρβαρότητα;
• Δεν πιστεύω βέβαια να σας πιέζουν τα αστεία επιχειρήματα περί δήθεν Εθνικής προσπάθειας και Εθνικής ομοψυχίας;
Το παραπάνω σκεπτικό ισχύει και για τον Συνασπισμό με αφορμή την αυριανή συνάντηση Σαμαρά – Τσίπρα.

Παρακολούθησα το Σάββατο την συγκέντρωση του Κ.Κ.Ε. στο Πεδίο του Άρεως.
Άκουσα τις θέσεις του για το ρόλο του Συντάγματος.
Επιτέλους για πρώτη φορά άκουσα δημόσια, την αναλυτική παρουσίαση της πολιτικής του πρότασης. Έλειψαν οι γενικόλογες αναφορές περί μας «άλλης πολιτικής».
Παρατήρησα ότι συμμετείχαν πολλοί νέοι άνθρωποι.
Διαπίστωσα παράλληλα μεγάλη νωθρότητα με άψυχα και φθαρμένα (;) συνθήματα, όπως και έλλειψη παλμού και μαχητικότητας.
Να συμπεράνω κόπωση; Μα είμαστε μόνο στην αρχή.

ΕΝΕΔΡΑ

Ενδιαφέρουσα ποικιλία εκδηλώσεων στην πολυεκδήλωση AGRO TOURISM

Από 14 έως 16 Μαΐου 2010 στην Καλλιθέα Κασσάνδρας Χαλκιδικής η AGRO TOURISM φιλοξένησε μια ενδιαφέρουσα ποικιλία εκδηλώσεων, από διάφορους φορείς, που οργανώθηκαν από τους ίδιους τους διάφορους φορείς που τα προκάλεσαν και προσκάλεσαν τους δικούς τους προσκεκλημένους.
Μεταξύ των εκδηλώσεων του τριημέρου εντοπίζουμε την συνάντηση-συζήτηση «Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ή Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας», η ...>>>>>>>

συνάντηση «Γαστρονομικός τουρισμός στη Χαλκιδική», η παρουσίαση του βιβλίου «Μελετώντας την Παράδοση», η ενημέρωση «ΑΠΕ & Οικονομικές προοπτικές», η ημερίδα «Οι επιχειρήσεις στην οικονομία του σήμερα», η συζήτηση «Το μέλλον του αγροτικού κόσμου», η εκδήλωση «Η καλαθοσφαίριση ως εργαλείο ανάπτυξης στην τοπική κοινωνία» και βέβαια η συνάντηση-αξιολόγηση της Agro Tourism.
Την Κυριακή, 16 Μαΐου 2010, στις 18.00, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του Αθλητικού Ομίλου Κασσανδρείας-ΑΟΚ που περιελάμβανε:
Απολογισμό Οικονομικό-Αθλητικό της περιόδου που πέρασε από τον Πρόεδρο του Συλλόγου κ. Ιωάννη Σερέτη. Απονομή βραβείων στην πρωταθλήτρια ομάδα εφήβων του ΑΟΚ Κασσάνδρας, καθώς και σε αθλητές που διακρίθηκαν κατά την αγωνιστική περίοδο 2009-2010, από την Γεν. Γραμματέα κα Τίτα Παπανδρέου. Απονομή αναμνηστικής πλακέτας «χορηγού της ομάδας» στην ΚΤΙΣΜΑ ΟΕ από τον Ταμίας του ΑΟΚ κ. Βασίλη Καραγιώργο. Παράδοση αναμνηστικής πλακέτρας στον χορηγό κ. Βασίλειο Μοσχίδη από τον Έφορο κ. Λεμονή Νικολαΐδη.
Ακολούθησε ομιλία από τον αντιπρόεδρο της ΕΚΑΣΧ κ. Γεώργιο Αρναούτογλου για την σημαντική προσφορά του αθλητισμού στην κοινωνία και εισήγηση από τον ομοσπονδιακό προπονητή της Εθνικής ομάδας παίδων κ. Γεώργιο Δοξάκη, με θέμα «Η καλαθοσφαίριση ως εργαλείο ανάπτυξης, στην τοπική κοινωνία».
Ανάμεσα σε όσα πολύ σημαντικά είπε ο κ. Γ. Δοξάκης επισημάναμε:
Η καλαθοσφαίριση είναι το άθλημα με το μεγαλύτερο αριθμό τροπαίων στην Ελλάδα (εθνικό & σωματειακό επίπεδο) και το δεύτερο άθλημα σε δημοτικότητα στη χώρα μας. Η λαμπρή δεκαετία του 1990 καθιέρωσε την καλαθοσφαίριση στη συνείδηση των Ελλήνων και έγινε η «επίσημη αγαπημένη» όλων μας. Η καλαθοσφαίριση είναι εύκολο να αναπτυχθεί (σχολεία – πανεπιστήμια).
Πρέπει να αναπτύξουμε τέτοιου είδους προγράμματα σε κάθε τοπική κοινωνία για λόγους Κοινωνικούς (Αλλαγές στη δομή της οικογένειας, Αλλαγές στη δομή της κοινωνίας, Βελτίωση της φυσικής κατάστασης του γενικότερου πληθυσμού), Εκπαιδευτικούς λόγους (Βίαιες συμπεριφορές), Πολιτικούς (Καλύτερη εικόνα) και Οικονομικούς.
Έρευνα που διενεργήθηκε από 2 έως 19 Οκτ 2009 στις 27 χώρες-μέλη (Θ. Μπλούνας στην Καθημερινή) δείχνει ότι το 67% των Ελλήνων δεν αθλείται καθόλου (τελευταία θέση), ακολουθούν οι Βούλγαροι με 58%, οι Πορτογάλοι και οι Ιταλοί με 55%. Μόλις το 3% απάντησε ότι αθλείται «συστηματικά». δηλαδή, τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα.
Η συστηματική αθλητική δραστηριότητα μπορεί να Αυξήσει την τουριστική επισκεψιμότητα, να προσφέρει Διαφημιστικό όφελος στην περιοχή και να την προβάλει ενώ υποβοηθά στην Ανταλλαγή κουλτούρας. Στην παρουσίαση δόθηκαν στοιχεία από πετυχημένες εφαρμογές από περιοχές όπως το Μανχάιμ Γερμανίας, η Ragusa Σικελίας (Ιταλία) και το Bellegarde sur Valserine Γαλλίας.


Για την καταγραφή: Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382