Τρίτη, 15 Νοεμβρίου 2016

H Χαλκιδική στην WTM – Αισιόδοξα τα πρώτα μηνύματα υπό προϋποθέσεις

Η Χαλκιδική συνεπής στο ραντεβού της συμμετείχε και φέτος στην Παγκόσμια Έκθεση Τουρισμού WTMστο Λονδίνο. Η World Travel Market 2016 πραγματοποιήθηκε στις 7-9 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 50.000 επαγγελματιών της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς και όπως κάθε χρόνο, σηματοδότησε τη αρχή της νέας τουριστικής περιόδου.

Τα πρώτα μηνύματα είναι αισιόδοξα για την Ελλάδα αφού σύμφωνα με το WTM Industry Report 2016, η χώρα μας μαζί με την Αίγυπτο και την Τουρκία, επιστρέφουν στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος για επαγγελματικές συμφωνίες με εταιρίες από το εξωτερικό.



Σημαντικό είναι ότι το 37% του συνολικού δείγματος της έρευνας (περισσότεροι από 2.000 αγοραστές και εκθέτες συμμετείχαν στη συγκεκριμένη έρευνα ) επιθυμεί να κάνει επαφές με ελληνικές επιχειρήσεις. «Μετά από μερικά δύσκολα χρόνια, οι ενδείξεις φανερώνουν ότι η Αίγυπτος, η Ελλάδα και η Τουρκία είναι ξανά στο προσκήνιο, ενώ και η Τυνησία έχει αρχίσει να ανακάπτει» όπως σχολίασε και ο διευθυντής της World Travel Market, Simon Press. Βέβαια, είναι πολύ νωρίς ακόμα για συμπεράσματα, καθώς η ισοτιμία της στερλίνας, η ασφάλεια του προορισμού (ιδιαίτερα στο προσφυγικό) και η επαναφορά ή όχι της Τουρκίας στις προκρατήσεις, θα καθορίσουν το τελικό αποτέλεσμα.
    
Η ελληνική παρουσία ήταν ιδιαίτερη έντονη με 68 Έλληνες συνεκθέτες, περιφέρειες, προορισμοί, τουριστικοί φορείς και επιχειρήσεις ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, η επισκεψιμότητα του ελληνικού περιπτέρου ήταν αυξημένη. Σε αυτό έρχονται να προστεθούν και τα πρώτα στοιχεία των προ-κρατήσεων από τρεις κορυφαίους tour operators της βρετανικής αγοράς (TUI, THOMAS COOK και JET2) που κάνουν λόγο για αύξηση των προκρατήσεων της τάξης του 14%. Συγκεκριμένα, η Κρήτη εμφανίζει αύξηση 18%, η Κως 12%, η Χαλκιδική 16% και η Ρόδος 11% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015. 

Η Χαλκιδική μέσω του ΤΟΧ έδωσε δυναμικό παρόν ως συν-εκθέτης στο εθνικό περίπτερο του ΕΟΤ με σημαντικές προκαθορισμένες συναντήσεις που πραγματοποίησαν ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, κ Γρηγόρης Τάσιος, τα στελέχη του Οργανισμού καθώς και αρκετοί ξενοδόχοι και ταξιδιωτικά γραφεία της περιοχής. Παράλληλα, από το περίπτερο της Χαλκιδικής και του ΕΟΤ παρουσιάστηκαν τα τοπικά μας προϊόντα (μέλι, λάδι, ελιές, ντολμαδάκια, κρασί, γλυκά του κουταλιού, μαρμελάδες και πετιμέζι) χορηγία των παραγωγών της Χαλκιδικής, τα οποία επιμελήθηκε ομάδα σεφ της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδας και τα παρουσίασε σε γευσιγνωσία στους επισκέπτες και δημοσιογράφους του περιπτέρου της Εθνικής συμμετοχής.

Οι προσπάθειες του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής τα τελευταία χρόνια απέδωσαν, και το 2017, η 3η μεγαλύτερη Αεροπορική Εταιρία της Μ. Βρετανίας, η Jet2com, έρχεται στο Αεροδρόμιο Μακεδονία με απευθείας πτήσεις, από τις 20 Μαΐου μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, από τα αεροδρόμια East Midlands, Εδιμβούργου, Leeds, και Μάντσεστερ. Στη συνάντηση που είχαμε με τα στελέχη της εταιρίας Janice MatherGeneral Manager Airports και Ian DoubtfireBusiness Developer της Jet2com μας ενημέρωσαν ότι οι προ-κρατήσεις ξεκίνησαν πολύ καλά καθώς έχουν ήδη διατεθεί 3.000 θέσεις στο σύνολο των 18.000. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Tour Operator Jet2Holidaysέχει συμβόλαιο με 40 ξενοδοχεία στη Χαλκιδική.

Παράλληλα, τα μηνύματα από την Ολλανδική αγορά είναι πολύ θετικά για το 2017 όπως προέκυψε από τη συνάντηση με τον manager της Thomas Cook ΟλλανδίαςRonald van Bruchen, ο οποίος δηλώνει πολύ ικανοποιημένος και αναμένει αύξηση αφίξεων για την επόμενη χρονιά.  (Το 2016 10.000 Ολλανδοί επισκέφθηκαν την Χαλκιδική). Στο ίδιο κλίμα ήταν και οι συναντήσεις με στελέχη της TUI Ολλανδίας και SUNDIO, οι οποίοι μας ενημέρωσαν ότι αύξησαν τις αεροπορικές τους θέσεις για το 2017.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής είχε αλλεπάλληλες συναντήσεις με ταξιδιωτικά γραφεία και Tour Operator της Αγγλίας, της Γερμανίας, της Δανίας, του Ισραήλ και της Ιταλίας ενώ ενδιαφέρον υπήρξε και από δημοσιογράφους και travel blogger για την οργάνωση Press Trips την ερχόμενη άνοιξη στη Χαλκιδική. Σε όλες τις συναντήσεις δόθηκε ιδιαίτερο βάρος και υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για το καινούριο τουριστικό προϊόν της Χαλκιδικής, το «5ο στοιχείο» [www.aristotle-halkidiki.gr] που ανέπτυξε ο Οργανισμός με το Δήμο Αριστοτέλη με αφορμή το επετειακό έτος Αριστοτέλη, επί της ευκαιρίας της συμπλήρωσης 2400 χρόνων από τη γέννηση του σπουδαίου φιλοσόφου. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον Shiver ChadDestination Marketingτης Trip Advisor, οριστικοποιήθηκε η συμφωνία για την προβολή του προορισμού μας μέσα από την TRIP ADVISOR.

Το περίπτερο του Οργανισμού επισκέφτηκαν η Υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, με τους οποίους συζητήθηκαν θέματα προβολής αναφορικά με το επετειακό έτος Αριστοτέλη και κοινές δράσεις ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή προβολή της εμβληματικής αυτής προσωπικότητα στο εξωτερικό. Τέλος, το περίπτερο της Χαλκιδικής επισκέφτηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ Ιωάννης Γιώργος, η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Παρασκευή Πατουλίδου και ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Ανδρέας Ανδρεάδης.

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής θα ήθελε να ευχαριστήσει τις παρακάτω επιχειρήσεις για την ευγενική προσφορά των προϊόντων τους, τα οποία συνελέγησαν με την συνδρομή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής:
ΜΕΛΙ ΣΙΘΩΝ - ΝΙΚΗΤΗ
ΔΕΑΣ Α.Ε. (ΕΛΙΕΣ) - ΚΑΛΥΒΕΣ
ΜΕΛΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α. ΓΕΩΡΓΑΚΑΣ - ΑΡΝΑΙΑ
ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΚΑΖΑΚΗ - ΝΕΑ ΓΩΝΙΑ
ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ ΝΙΚΟΥ ΤΟΛΕΡΗ - ΣΗΜΑΝΤΡΑ
ΚΑΠΑ OLIVE FARM (ΕΛΙΕΣ) ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΦΕΥΓΑΣ - ΝΕΑ ΟΛΥΝΘΟΣ
ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΤΣΑΝΤΑΛΗ - ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΠΟΡΤΑΡΙΑΣ
ΕΛΙΕΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΧΛΙΑΠΑ - ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: