Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου 2014

Η ιστορία του μέλλοντος της Ιερισσού

Ενσωματωμένη εικόνα 3
Ν. Λυγερός
Όταν βρίσκεσαι σε μια περιοχή που αποτελεί το σταυροδρόμι μεταξύ του Ελληνισμού και της Χριστιανοσύνης μέσω του Αριστοτέλη και του Αγίου Όρους, δεν έχεις καν το δικαίωμα να καταστραφείς, διότι αποτελείς κληρονομικό πλούτο για την Ελλάδα. Και ο λόγος είναι απλός. Ένα από τα πιο δύσκολα κατορθώματα είναι να δημιουργείς παρελθόν. Έτσι όταν το έχεις, το πιο δύσκολο είναι να το διατηρήσεις. Η Ιερισσός έχει την ιδιότητα ως περιοχή, της ιστορικής συνέχειας. Δίχως παύση, η περιοχή κατοικείται από την Αρχαιότητα, διότι ποτέ στην ιστορία της δεν πόνταρε στη μονοκαλλιέργεια. Ενώ πολλά χωριά που έκαναν αυτό το στρατηγικό λάθος, δεν υπάρχουν πια. Όταν επιπλέον εντοπίζεις ότι μια πράξη είναι μη αναστρέψιμη στην περιοχή, δεν έχεις το δικαίωμα να την δοκιμάσεις, αφού δεν θα μπορεί κανείς πια να την διορθώσει στο μέλλον.




Ουσιαστικά η Ιερισσός δεν έχει το δικαίωμα να πεθάνει. Είναι λοιπόν υποχρεωμένη να αναζητήσει μια ανθρώπινη στρατηγική ανάπτυξης που να δίνει προοπτικές όχι μόνο στους κατοίκους της αλλά σ’ όλη την περιοχή. Δεν μπορεί να βρίσκεσαι στο μονοπάτι του Αγίου Όρους και να μην το αξιοποιείς όταν ξέρεις ότι οι προσκυνητές αποτελούν έναν πληθυσμό που έχει πνευματικές αξίες και αναζητά μια ποιοτική ζωή. Δεν μπορεί να βρίσκεσαι στην περιοχή του Αριστοτέλη και να μην υπάρχει ένα κέντρο αριστοτελικών σπουδών που να φιλοξενεί ειδικούς από όλο τον κόσμο. Στην ουσία δεν μπορείς να βρίσκεσαι ανάμεσα σε δύο οντότητες με μια παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και ν’ αναρωτιέσαι ακόμα πώς πρέπει να το αξιοποιήσεις. Δεν γίνεται να έχεις μια φημισμένη περιοχή για τις καλλιέργειές της και να μην έχεις εφαρμόσει ζεόλιθο για να βελτιώσεις τις αποδόσεις τους, την παραγωγή και την ποιότητα, ενώ εξοικονομείς νερό, λιπάσματα και αποφεύγεις βαριά φυτοφάρμακα. Όταν έχεις ως τοποθεσία το ασύγκριτο πλεονέκτημα να συνδυάζεις τον Ελληνισμό, τον Χριστιανισμό, το φυσικό κάλλος και τον ποιοτικό τουρισμό, είναι απαράδεκτο να θεωρείς ότι δεν έχεις μέλλον. Στην πραγματικότητα, πριν απελευθερώσεις τη γη από οποιαδήποτε παρέμβαση που είναι μη αναστρέψιμη, πρέπει να απελευθερώσεις τα κατεχόμενα του μυαλού σου. Γιατί όταν για χρόνια και δεκαετίες σ’ έχουν πείσει ότι δεν έχεις καμιά άλλη προοπτική από το να σε εκμεταλλεύεται ένας φορέας που προκαλεί εξάρτηση σε σένα και καταστροφή στη γη σου, έχεις όντως την εντύπωση ότι δεν μπορείς να κάνεις τίποτα και στο τέλος το πιστεύεις. Η δυσκολία ενός αγώνα είναι αυτή που δίνει την αξία σ’ ένα λαό. Στην Ιερισσό δεν γονάτισε η αντίσταση γιατί είναι του Ελληνισμού και δεν έχουμε μάθει να σκύβουμε το κεφάλι μπροστά στους κατακτητές. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι η αντίσταση όσο και σθεναρή να είναι, αν δεν έχει προοπτικές, θα υπάρξει κορεσμός. Γι αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να αξιοποιηθεί το ασύγκριτο πλεονέκτημα της περιοχής. Οι συνεταιρισμοί που αναδεικνύουν την παράδοση και τον πολιτισμό της περιοχής μέσω της παραγωγής προϊόντων πρέπει να ενισχυθούν με την εφαρμογή του ζεόλιθου ειδικά τώρα που θα υπάρξει και ελληνικός ζεόλιθος μέσω της Θράκης. Με αυτόν τον τρόπο θα βοηθηθεί και η εξωστρέφεια που δίνει ακόμα περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης για την Ιερισσό. Και όλα αυτά γίνονται με σεβασμό προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Έτσι ώστε να υπάρχει μια συνέχεια και για τους επόμενους στην περιοχή. Κι όταν έχεις ως δυνατότητα να έχεις δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες λόγω Χαλκιδικής, πρέπει να το συνειδητοποιήσεις και να δημιουργήσεις προστατευόμενες ονομασίες προέλευσης που αναδεικνύουν το τοπικό στοιχείο της ιδιαιτερότητας σε εθνικό επίπεδο αλλά και διεθνές όταν μπορείς να το συνδυάσεις με το έργο του Αριστοτέλη και τους θησαυρούς του Αγίου Όρους. Η Ιερισσός λόγω πολιτισμού και Ανθρωπότητας δεν μπορεί να πεθάνει, είναι λοιπόν καταδικασμένη να ζήσει και αυτό μπορεί να γίνει με τον συνδυασμό της αντίστασης με την ανάπτυξη μέσω ανθρώπινης στρατηγικής.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η Ιερισσός λόγω πολιτισμού και Ανθρωπότητας δεν μπορεί να πεθάνει, είναι λοιπόν καταδικασμένη να ζήσει και αυτό μπορεί να γίνει με τον συνδυασμό της αντίστασης με την ανάπτυξη μέσω ανθρώπινης στρατηγικής.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς οι Καναδοι με την αμεριστη βοηθεια απο τον Μπομπολα και την Κυβερνηση ηλθαν να 'ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ' στην καταστροφη του τοπου μας και τον θανατο καθε αλλης μορφης αναπτυξης για το μελλον.Τετοιου ειδους 'επενδυσεις'σε τετοια περιοχη μεσα σε δασος κατοικημενες περιοχες και υδροφόρες λεκανες ουτε στις πιο υπαναπτυχτες περιοχες του κοσμου γινονται.Βεβαια σκοτεινός ο ρόλος και των ντόπιων "αναπτυξιολογων" που μεχρι τωρα μας εκπροσωπουσαν.

το βελόνι... είπε...

Βαρύγδουπη η δήλωση του ποιο έξυπνου Έλληνα στον κόσμο: «Ουσιαστικά η Ιερισσός δεν έχει το δικαίωμα να πεθάνει.» Το μοτίβο του θανάτου και μάλιστα του φρικτού θανάτου είναι κάτι που το συνανταμε σε «doomsday cults», μια παραλαγή της οποίας είναι και το κίνημα της Ιερισσού. Και φυσικά ένας σωτήρας μας περιγράφει την συντέλεια και τον θάνατο και μέσα από αυτή την καταστροφή, ως από μηχανής θεός, μας χαρίζει την λύτρωση. Και η λύτρωση για την Ιερισσό είναι … μία πέτρα, μια θαυματουρή πέτρα που λέγεται ζεόλιθος.

Οι ασυντόνιστοι του συντονιστικού Ιερισσού μας πούλησαν πολλά και διάφορα. Μας πούλισαν μπλουζάκια SOS, μπουφάν SOS, καπέλα, Ομπρέλες, πετσέτες, τσικουδιά SOS, σουβλάκια SOS (πολύ νόστιμα), μπύρες, ελαιόλαδο και μαρμελάδα SOS από κινηματικά σύκα SOS. Τώρα θέλουν να μας πουλήσουν και πέτρες; Έ όχι, οι πέτρες μας δεν είναι για πούλιμα. Αρχίζω αγώνα κατά της εξόρυξης το ζεόλιθου και ίδρυσα αμέσως το Παρατηρητήριο Ζεόλιθου το οποίο με έβγαλε πρόεδρο. Ίδη το Σύριζα δήλωσε συμπαράσταση στον αγώνα μου και αν το ψηφίσετε θα απαγορεύσει την εξόρυξη πέτρας για να γλιτώσουμε από την βαριά δουλειά και τη σκόνη.

Μας έφεραν πολλούς φιλοσόφους το περιθωρίου. Επένδυσαν στο κίνημα του Απόστολου, έφεραν και τον επιφανή φίλαρχο της φυλής Mohawk του Kanehsatake/Oka, τον αναρχικό Nicholas Clifton, την Niki Ashton (ο καπιταλισμός φταίει για όλα), τον Γάλο σαλτιμπάγκο Xavier Renou που ήρθε να διδάξει στους Ιερισσιώτες «πολιτική ανυπακοή», την Νέλλη με την ιστορία του νερού της και να μη ξεχάσουμε και τον Νόαμ Τσόμσκι, τον παγκοσμίως διακεκριμένο θεωρητικό της αναρχίας; Τέτοια ταλέντα ποτέ δεν πέρασαν από την Χαλκιδική. Τους είμαστε υπόχρεοι.

Ουσιαστικά, βασικά ή κατ ΄ουσίαν;

το βελόνι...

Ανώνυμος είπε...

Ο ΚΥΡΙΟΣ Ν.ΛΥΓΕΡΟΣ ΜΑΛΛΟΝ ΑΛΛΟΝ ΤΟΠΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ .ΟΙ ΙΕΡΙΣΣΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ Η ΚΑΛΙΕΡΓΗΣΙΜΗ ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ.ΟΙ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟΙ ΕΡΓΑΖΟΤΑΝΕ ΣΤΑ ΜΕΤΑΛΕΙΑ.Η ΙΕΡΙΣΣΟΣ ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ <> ΚΩΜΟΠΟΛΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ-ΠΑΝΑΓΙΑ-ΝΕΟΧΩΡΙ ΓΙΑΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ <> ΛΙΓΟΤΕΡΟ.

Ανώνυμος είπε...

βελόνι,? Πρώτον, οι φιλόσοφοι ζούνε πάντα στο περιθώριο ,αλλιώς δεν θα μπορούσαν να προκαλέσουν τον εαυτό τους,πόσο μάλλον εσένα ,αν και νομίζω θα σου πήγαινε καλύτερα ένας τηλεπαρουσιαστής για να μείνεις ικανοποιημένο.
Δεύτερο :ότι θυμάσαι χαίρεσαι,
και τρίτο: έπειδη μάλλον δεν είδες την ομιλία του κ.Λυγερού ,βλέπεις απλά μια πέτρα ,ενώ η φύση την έκανε έτσι ώστε να μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε για να φιλτράρουμε τα βαρέα μέταλλα ,ξέρεις πόσο κοστίζει ένα σύγχρονο φίλτρο για μια τέτοια δουλειά/?κάπου στις 3000 η στήλη.

Ανώνυμος είπε...

Παρακολούθησα τη διάλεξη του Ν. Λυγερού, όπως και άλλες κατά τα τελευταία χρόνια γιατί έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον μου, ως το άτομο με υψηλότερο IQ (190). Ανυπομονούσα να δω πως έχει σχεδιάσει το λόγο του για τη συγκεκριμένη περίπτωση. Πραγματικά με εξέπληξε. Εχει ταλέντο. Δεν έπαιξε επαναστατικά τραγούδια, ούτε απήγγειλε Θούρειους. Χάιδεψε βέβαια τα αυτιά των κατοίκων της Ιερισσού με τη φράση του «η Ιερισσός δεν έχει το δικαίωμα να πεθάνει γιατί κουβαλάει ... το άχθος του Αριστοτέλη και του Αγίου Ορους», αλλά επέστησε την προσοχή τους ότι οι ίδιοι με πράξεις τους οφείλουν να αποδράσουν με ανάπτυξη ως αντίδραση και εναλλακτική λύση στη μεταλλευτική δραστηριότητα. Η ομιλία του στο σύνολό της σχεδόν είχε αυτό το χαρακτήρα, της μη στείρας αντίδρασης, αλλά στην αντίδραση με δράση που θα έχει απτά αποτελέσματα εναλλακτικής πρωτογενούς παραγωγής.
Και ποιος αρνείται την ανάπτυξη; Δεν γνωρίζω κάποιον στην περιοχή που να του προσφέρεται εργασία και να αρνείται να τη δεχθεί. Παρακαλούν και φιλούν και "κατουρημένες" ποδιές. Δεν γνωρίζω επίσης κάποια επιχείρηση που να ζητά εργαζόμενους και αυτοί να αρνούνται με το πρόσχημα ότι τους αρέσει να δουλεύουν στα μεταλλεία. Ας δημιουργηθούν λοιπόν οι προυποθέσεις απασχόλησης για το ανθρώπινο δυναμικό της περιοχής και ειδικότερα του ορεινού πληθυσμού που αδικούνται πιο πολύ και μετά όλοι μαζί να αξιώσουμε την απομάκρυνση ακόμη και αδειοδοτημένων δραστηριοτήτων που βλάπτουν περισσότερο ή λιγότερο το περιβάλλον.
Τώρα για τις πέτρες του ζεόλιθου και το ζεόλαδο δεν γνωρίζω να σας πω τις θαυματουργές ιδιότητες τους. Θα χρησιμοποιήσω όμως μια αποστροφή του λόγου του Ν. Λυγερού για να αποδώσω τη σκέψη μου. Εφόσον ο ζεόλιθος έχει όλες αυτές τις εκπληκτικές ιδιότητες, γιατί δεν χρησιμοποιείται από τους ίδιους που το έχουν προς διάθεση, ώστε να πιστέψουμε και εμείς, αφού σύμφωνα με την υπόδειξη του Ν. Λυγερού πρέπει είμαστε δύσπιστοι και να υποψιαζόμαστε εκείνους που τον εμπορεύονται.

ΥΓ.10 ευρώ το μπουκαλάκι με το ζεόλαδο

Ανώνυμος είπε...

Άσε μας ρε φίλε 8:15
Οι περισσότεροι που πήγαν να δουλέψουν στις Σκουριές είναι γνωστοί στη κοινωνία της περιοχής!
Κλασικοί τεμπέληδες!
Ο ένας ήταν ψαράς, ο άλλος οικοδόμος, ό τρίτος υλοτόμος.
Δεν είναι ότι δεν είχαν δουλειά!
Καιροσκόποι απλά είναι.

Ανώνυμος είπε...

@ 3 Οκτωβρίου 2014 - 1:40 π.μ
Εσύ τι δουλίτσα είπαμε ότι κάνεις ?

Ανώνυμος είπε...

αχ βελονακι και λοιποι,( αν δεν ειναι παντα το βελονι με 10 σχολια )
οι μερες σας τελειωνουν και τα χετε χαμενα.τι κριμα!κανατε τα παντα.τα χωρια μας υπο κατοχη.νταηλικι μεταναστες μας θελατε.οχι βελονακια μου.οι μερες σας τελειωνουν μαζι με τον αντωνακη-καθε κοστος-σαμαρα.καληνυχτα σας.

Ανώνυμος είπε...

επικες στιγμες οπου το τερας της διανοησης βελονι κρινει τον τσομσκι(και πολλους αλλους).....
εσυ τι εχεις να αντιπαραθεσεις στο εργο ολων αυτων βελονι? τη συλλογη σχολιων σου απο την ρεσπεντζα και αλλου?
ο συριζα,τα σπασμενα,αυτοκινητα,το ΚΚΕ,οι καυμενοι αθωοι νοικοκυραιοι μεταλλωρυχοι,το χωριο ανδρο της αναρχιας η Ιερισσος, τι απ αυτα τα διαμαντια που θα ζηλευε ο πρετεντερης,η μαρια σπυρακη και ο θοδωρης ζαγορακης να διαλεξει κανεις.......time's up φιλε μου

Ανώνυμος είπε...

1.40
Ενώ εσείς εκεί στα κάτω χωριά με το υψηλό μορφωτικό επίπεδο ε;;
πως το αποκτήσατε μπορείτε να μας δώσετε τη συνταγή;;
δάσκαλό ποιον είχατε τον Iosifsk;;
χαχαχα!!!
Υ/Ο:
(Γι' αυτό ο δήμαρχος κατάγεται από τα πάνω χωριά;; γι' αυτό η Ε.Χ. απασχολεί πάνω από 400 επιστήμονες εκ των οποίων οι 300plus είναι συνδημότες;;)

Ψάξτε πιο έξυπνες απαντήσεις "ψυχοπαθείς μου φίλοι" που έλεγε και κάποιος "φίλος σας" στη συναυλία.

Ρεσπέντζα,
τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένα υβριστικό σχόλιο και καμία μαρτυρία προσώπου, απαιτώ να δημοσιευτεί η απάντηση μου αν όντως είσαι site με στάση ουδετερότητας.

Ευχαριστώ για την κατανόηση...