Κυριακή, 20 Ιουνίου 2010

Το κίνημα του «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω»

Μια νέα στάση ζωής φαίνεται πως προκαλεί σε μεγάλες ομάδες του πληθυσμού η οικονομική κρίση. Εμπνευσμένη από την οικονομική δυσχέρεια, τη διαφθορά και τα σκληρά μέτρα, δανείζεται τον τίτλο από το περίφημο έργο του Ντάριο Φο «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» και μήνα με τον μήνα λαμβάνει κινηματική μορφή.
* Ολο και περισσότερα κινήματα πολιτών -οργανωμένα ή μη- αντιδρούν και «δεν πληρώνουν»... διόδια, εισιτήρια, βενζίνη, ακριβά τσιγάρα, πολυτελή εστιατόρια, περιορίζουν τις εξόδους τους σε νυχτερινά κέντρα και συναυλίες, τα μπάνια σε ιδιωτικές πλαζ με τσουχτερές εισόδους, τις πλούσιες ανθοδέσμες, καταθέτουν τα χρήματα της ΔΕΗ στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για να αποφύγουν να πληρώσουν την ΕΡΤ, αρνούνται να πληρώσουν τα χρέη τους στις τράπεζες, γεμίζουν το καλάθι στο σουπερμάρκετ και ύστερα το παρατάνε ως ένδειξη διαμαρτυρίας στο ταμείο... και αυτή είναι μόνον η αρχή. ...>>>>>>>

* Η έρευνα της «Κ.Ε.» αναδεικνύει μια γενικευμένη κοινωνική αντίδραση στη νέα πραγματικότητα, που μπορεί να μην καταγράφεται τόσο στις διαδηλώσεις εναντίον των μέτρων, όμως κυριαρχεί στην καθημερινή ζωή. Ενα «άτυπο» μποϊκοτάζ πολιτών που ξεκίνησε ως η λεγόμενη «αντίσταση της γειτονιάς» και που τους τελευταίους μήνες έχει καταφέρει να ρίξει τους δείκτες κατακόρυφα.

«Στάση πληρωμών» στις τράπεζες

Στάση πληρωμών υπάρχει και έναντι των τραπεζών από μεγάλη μερίδα δανειοληπτών. Τους τελευταίους μήνες, μάλιστα, εκτός από αυτούς που έχουν πραγματική και αντικειμενική αδυναμία να εξοφλήσουν τις δόσεις τους και υπολογίζεται ότι είναι δύο στους δέκα, προστέθηκε μία κατηγορία δανειοληπτών που περιμένει τη νομοθετική ρύθμιση για... «επαναδιαπραγμάτευση» των χρεών.

Ιδού πώς έχει η ιστορία: από την προεκλογική περίοδο του περασμένου Σεπτεμβρίου, όταν στις εφημερίδες γράφονταν τα περί διαγραφής χρεών προς τις τράπεζες εάν το ΠΑΣΟΚ κερδίσει τις εκλογές, κάποιοι έπαψαν να πληρώνουν τις δόσεις των καταναλωτικών -κυρίως- δανείων και των πιστωτικών καρτών.

Η στάση πληρωμών προς τις τράπεζες υιοθετήθηκε και από χιλιάδες άλλους δανειολήπτες μετά τις εκλογές, όταν η κυβέρνηση -πια- του ΠΑΣΟΚ έδινε στον τύπο τις βασικές αρχές του σχεδίου νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, το οποίο προέβλεπε διαγραφή μέχρι και του 90% των χρεών, υπό προϋποθέσεις βέβαια, προστασία της πρώτης κατοικίας κ.ά. Το πρόβλημα είναι ότι από τότε που έγιναν οι εκλογές μέχρι σήμερα κοντεύουν εννιά μήνες και το νομοσχέδιο δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή, λόγω «κόντρας» μεταξύ των υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών.

Στο μεταξύ, οι τράπεζες βλέποντας ότι προσεχώς θα μεγαλώσει η κατηγορία των πελατών που δεν θα μπορεί να αντεπεξέλθει λόγω μείωσης του εισοδήματος, επιχειρούν να διευκολύνουν ορισμένους υποτίθεται, όπως τους δημοσίους υπαλλήλους, επιμηκύνοντας τη διάρκεια του δανείου. Κάτι που στην πράξη σημαίνει πληρωμή περισσότερων τόκων και αλλαγή σε όρους του δανείου...

Οχι στα διόδια

Το πρώτο ενεργό κίνημα πολιτών «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» είχε στόχο τα διόδια των εθνικών οδών. Ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια με σποραδικές αντιδράσεις για τα διόδια Κορίνθου-Πατρών και επίκεντρο τον δρόμο καρμανιόλα που στοίχισε πολλές ζωές και πλέον έχει επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα.

Από μία μικρή ομάδα ατόμων γεννήθηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα το Πανελλήνιο Συντονιστικό Μέτωπο Ενάντια στα Διόδια, που ουσιαστικά διεκδικεί μια καλύτερη ζωή που να κοστίζει λιγότερο.

Ενα βιντεάκι που πριν από λίγο καιρό ανέβασε στο YouTube ο Βασ. Παπαδόπουλος, μέλος του Συντονιστικού, έγινε ανάρπαστο. Με μια ερασιτεχνική κάμερα κατέγραψε τη διαδρομή του σε όλη τη χώρα μαζί με την τετραμελή οικογένειά του, δίχως να πληρώσει διόδια.

«Εγώ είμαι κάτοικος Αφιδνών και εργάζομαι στα Πατήσια. Θέλω, λοιπόν, κάθε χρόνο για να πηγαίνω και να έρχομαι από τη δουλειά μου 1.500 ευρώ», μας λέει και εξηγεί ότι σημείο αναφοράς για την γιγάντωση του κινήματος -πλέον αριθμεί χιλιάδες μέλη σε όλη την Ελλάδα- ήταν η παραχώρηση από τον πρώην υπουργό Περιβάλλοντος Γ. Σουφλιά των εθνικών οδών σε ιδιώτες.

Δεν είναι τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες έχουν προσχωρήσει στο Συντονιστικό ακόμη και σωματεία επαγγελματιών οδηγών.

Οι «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» περνούν από τα διόδια φορώντας το σήμα του κινήματος, υπογράφουν ένα έγγραφο που τους δίνει ο υπάλληλος των διοδίων και φεύγουν δίχως να πληρώσουν.

Ο Β. Παπαδόπουλος δεν τρέφει αυταπάτες, όπως υποστηρίζει. Γνωρίζει ότι οι πολίτες τα έχουν βάλει με πολυεθνικά συμφέροντα και είναι δύσκολη η μάχη, αλλά αυτό δε σημαίνει και τίποτα.

Πρόσφατα εκδόθηκε δικαστική απόφαση εις βάρος ιδιωτικής εταιρείας που εκμεταλλεύεται τμήμα εθνικής οδού για αυθαίρετες κατασκευές και περιβαλλοντικές παραβάσεις. Είναι κι αυτό μια νίκη, πιστεύει.

Περιορίζουν καφέδες-delivery

Σε 20% με 30% κινείται η πτώση σε καφετέριες και γνωστές αλυσίδες delivery. Στα μεν καφέ ο κόσμος δεν πάει τις καθημερινές και όσοι πηγαίνουν «σπάνε» σχετικά νωρίς, ενώ το «φαΐ απ' έξω», είτε είναι σουβλάκια, είτε πίτσες, αποτελεί μία από τις βασικότερες πηγές εξοικονόμησης χρημάτων για τα νοικοκυριά.

Ενδεικτικό είναι ότι ακόμη και τώρα που το Μουντιάλ παίζει σε γιγαντοοθόνες και τηλεοράσεις η αντιστροφή του κλίματος σε καφέ και delivery δεν είναι εφικτή.

Και διαβάζουν λιγότερο

Η τάση πλέον δείχνει πως αγοράζουμε λιγότερα βιβλία, αλλά διαβάζουμε περισσότερα από το Ιντερνετ. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, οι πωλήσεις στα βιβλιοπωλεία σημείωσαν πτώση περίπου 20%. Στο ίδιο ποσοστό κινείται και η πτώση στα δισκοπωλεία, μία αγορά που ήταν ούτως ή άλλως «ρημαγμένη» από το downloading τραγουδιών στο Ιντερνετ. Εννοείται πως δισκογραφικές εταιρείες και εκδοτικοί οίκοι έχουν προχωρήσει στις σχετικές περικοπές νέων κυκλοφοριών.

Περικοπές στα θεάματα

Από την οικονομική κρίση δεν την «σκαπουλάρουν» ούτε οι συναυλίες του καλοκαιριού. Οι διοργανωτές τους έλεγαν εδώ και μήνες ότι φέτος θα φέρουν λιγότερα συγκροτήματα από το εξωτερικό. Πράγματι, το φεστιβάλ Synch, για παράδειγμα, που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία πριν από δύο εβδομάδες στην Αθήνα, από τριήμερο έγινε διήμερο φέτος για οικονομία... «δυνάμεων».

Αρχισαν όμως και οι ακυρώσεις πολλών συναυλιών, όπως του Elvis Costello στη Μαλακάσα, των Active Member, του Θ. Πολυκανδριώτη και άλλων στο φεστιβάλ Πέτρας. Οι διοργανωτές στις σχετικές ανακοινώσεις κάνουν λόγο για δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και χαμηλή προπώληση εισιτηρίων. Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στις ακυρωθείσες υπήρχαν συναυλίες που είχαν εισιτήριο 40 και 50 ευρώ, αλλά και 15 ευρώ.

Οι «Ρομπέν» του Μετρό

Στην Αθήνα μπορεί να μη συνέβη κάτι ανάλογο, ωστόσο ένα άλλο κίνημα, αυτό των «Ρομπέν των Εισιτηρίων» όπως χαρακτηρίστηκε κατάφερε να προβληματίσει την εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., η οποία παρατήρησε πτώση στα έσοδά της κατά 3%.

Πτώση που δεν οφειλόταν σε μείωση του επιβατικού κοινού αλλά στην απλή σκέψη κάποιου που στη συνέχεια έγινε «μόδα» και σήμερα πλέον αποτελεί συνειδητή κίνηση εκατοντάδων επιβατών του ΜΕΤΡΟ.

«Αφού το εισιτήριο έφτασε το 1 ευρώ, ας εκμεταλλευτούμε τη διάρκεια της μιάμισης ώρας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά». Ανταλλαγή εισιτηρίου και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αντεπιτίθεται με απειλές περί παράνομης πράξης που επιφέρουν εκτός από βαριά πρόστιμα στους παραβάτες, ακόμη και φυλάκιση 3 μηνών για κάθε επιβάτη που δίνει το εισιτήριό του στον επόμενο.

Βενζίνη με το σταγονόμετρο

Ο περιορισμός των μετακινήσεων με το αυτοκίνητο έχει ρίξει την αγορά των καυσίμων σε ποσοστό που φτάνει ακόμη και το 35%, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με την Τροχαία, η μείωση των αυτοκινήτων εντός Αθήνας εκτιμάται στο 5%. Οσο για την Αττική Οδό, συγκριτικά με τα στοιχεία του 2009, πλέον διέρχονται από τα διόδια 15.000 λιγότερα αυτοκίνητα το μήνα. Στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν ότι η μείωση μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να αγγίξει το 8%.

Στα διόδια των εθνικών οδών παρατηρείται μείωση διέλευσης κατά 20% και από τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου κατά 10%. Την ίδια ώρα οι επιβάτες σε λεωφορεία και τρόλεϊ σημειώνουν αύξηση κατά 14%.

Φθηνότερη μάρκα ή το κόβουν...

Η τελευταία αύξηση στην τιμή των τσιγάρων οδήγησε αρκετούς να το κόψουν ή να το περιορίσουν και άλλους να επιλέξουν φθηνότερη μάρκα από αυτήν που μέχρι τώρα κάπνιζαν. Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Περιπτερούχων, οι πωλήσεις στα ακριβά είδη καπνού μειώθηκαν κατά 15% το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Πηγές από τον κλάδο των πρατηριούχων καπνοπωλών αναφέρουν ακόμη και μία πιθανή μείωση της τάξης του 30% μέχρι τέλος του χρόνου! Την ίδια ώρα τα φθηνά τσιγάρα αυξήθηκαν κατά 28%.

Οχι στην ΕΡΤ

Ανάλογο ξεκίνημα έχουν κάνει κι άλλα κινήματα με στόχο αυτή τη φορά την κρατική τηλεόραση. Εμφανίστηκαν δειλά δειλά στο Ιντερνετ και πλέον φαίνεται να έχουν πάρει μια πιο οργανωμένη μορφή. «Δεν πληρώνω ΕΡΤ» και ομάδες πολιτών συμβουλεύονται ακόμη και νομικούς ώστε να πάψουν να πληρώνουν το πάγιο τέλος στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι όσοι μέχρι στιγμής έχουν προσφύγει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ώστε να πληρώνουν τη ΔΕΗ -δίχως να πληρώνουν την ΕΡΤ- για να μην τους κόβουν το ρεύμα.

«Η διαδικασία που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει για να μην πληρώνει την ΕΡΤ μέσω λογαριασμού της ΔΕΗ έχει να κάνει με την άρνηση αναγνώρισης χρέους. Δηλαδή: εάν κάποιος σου χρεώνει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που εσύ δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις (για παράδειγμα, τηλεοπτικό πρόγραμμα), μαζί με μια υπηρεσία που αποδέχεσαι και χρησιμοποιείς (για παράδειγμα ηλεκτρικό ρεύμα) με ένα ενιαίο τιμολόγιο, λογαριασμό ή οτιδήποτε, μπορείς να απαιτήσεις να πληρώσεις μόνον το δεύτερο. Σε περίπτωση που ο πιστωτής δεν δεχτεί την πληρωμή, πηγαίνεις στο Παρακαταθηκών και Δανείων και καταθέτεις μόνον το ποσό της υπηρεσίας που αποδέχεσαι και όχι το υπόλοιπο».

Ηταν λίγες ημέρες μετά τη διαρροή σε blog των προκλητικών μισθών στελεχών και ορισμένων υπαλλήλων της ΕΡΤ, όταν κυκλοφόρησε αυτή η συμβουλή από νομικό μέλος του κινήματος «Δεν πληρώνω ΕΡΤ». Αρκετοί απ' όσους δηλώνουν πως δε θέλουν να πληρώνουν ΕΡΤ, ισχυρίζονται πως δεν έχουν τηλεόραση και άλλοι θεωρούν πως η συγκεκριμένη χρέωση είναι «χαράτσι».

Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «στο κοινόχρηστο ρεύμα της πολυκατοικίας χρεώνουν ΕΡΤ», αλλά μην πάμε και πολύ μακριά διότι «ακόμη και στα νεκροταφεία χρεώνουν ΕΡΤ»!

Οχι στα εισιτήρια

Κι αν η συνέχεια δείξει τι θα συμβεί με τη χρέωση για την ΕΡΤ, στη Θεσσαλονίκη επιτροπές πολιτών δεν άφησαν και μεγάλο περιθώριο στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) να χαρεί τις πρόσφατες αυξήσεις που έκανε στα εισιτήρια (1 ευρώ) στις συγκοινωνίες.

Η οργάνωση «Ακρίβεια STOP» κινητοποίησε ομάδες πολιτών που βγήκαν στους δρόμους με φυλλάδια που παρακινούσαν τον κόσμο να μην πληρώνει εισιτήριο και έπειτα από τις έντονες αντιδράσεις και τα επεισόδια ο ΟΑΣΘ πήρε πίσω τις αυξήσεις.
Το κίνημα της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίστηκε ως πολύ ισχυρό και παραμένει ενεργό διεκδικώντας φθηνότερες, αλλά και δημόσιες συγκοινωνίες.

Πίνουν λιγότερο

Κάτι ανάλογο συνέβη και με την αγορά του αλκοόλ, που την περασμένη χρονιά έκλεισε με πτώση της τάξης του 10%. Μεγαλύτερη ήταν η πτώση στα μπαρ και τα κέντρα διασκέδασης που η μείωση στην κατανάλωση έφτασε το 20%, ενώ πιο συγκρατημένη ήταν η πτώση στα σουπερμάρκετ (περίπου -5%).

Το εισαγόμενο ουίσκι, που καλύπτει το 40% της κατανάλωσης -σύμφωνα με κλαδική έρευνα της ICAP-, μετά και την τελευταία φορολόγηση σημειώνει επιπλέον πτώση στις πωλήσεις που εκτιμάται γύρω στο 8%.

Επίσης, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ίδιας εταιρείας για την εγχώρια αγορά μπίρας, το ερχόμενο διάστημα προβλέπεται ότι θα υπάρξει πίεση και στις... «ξανθές», λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Η αναμενόμενη πτώση, πάντως, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει εις βάρος της λεγόμενης «κρύας αγοράς» (μπαρ, καφετέριες) και υπέρ της «ζεστής» (σουπερμάρκετ).
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 20/6/10

Διαψεύδει η Αρετή!

Με δήλωσή της η Αρετή Τσοχατζοπούλου διαψεύδει δημοσίευμα της εφημερίδας "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ" για καταθέσεις ύψους 8.000.000 €.
«Δηλώνω ρητά και κατηγορηματικά, ότι όλα αυτά είναι ασύστολα ψεύδη, καθώς δεν είχα ποτέ τέτοια ποσά στους λογαριασμούς μου και δεν κλήθηκα να δώσω εξηγήσεις σε δημόσιες αρχές. Το δημοσίευμα είναι απόλυτα συκοφαντικό και έχει στόχο να με πλήξει προσωπικά. Θα αναγκαστώ να ζητήσω από τη Δικαιοσύνη την προστασία της τιμής και υπόληψής μου»

Επιστολή του Προέδρου της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για το θέμα του προεδρικού διατάγματος για τις εργασιακές σχέσεις

Ο Πρόεδρος της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, την Κυριακή 20/6/2010 έστειλε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ.Κάρολο Παπούλια την παρακάτω επιστολή, για το θέμα του Προεδρικού Διατάγματος για τις εργασιακές σχέσεις:
"Αθήνα, 20 Ιουνίου 2010
Εξοχότατε κύριε Πρόεδρε.
Οι δραματικές εξελίξεις στην ελληνική οικονομία και η ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης, έφεραν σημαντικές ανατροπές στην οικονομική, πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου. Σύμφωνα, άλλωστε, και με δικές σας δηλώσεις, η κρίση δεν είναι αποκλειστικά οικονομική. Είναι κρίση ηθική και κοινωνική. Κατά την εκτίμησή μας είναι και κρίση του κοινοβουλευτισμού.
Έτσι, για παράδειγμα, το τελευταίο
...>>>>>>>

διάστημα τα περισσότερα νομοσχέδια δεν έχουν έρθει με τις προβλεπόμενες διαδικασίες από τον Κανονισμό της Βουλής, αλλά με την διαδικασία του κατεπείγοντος.

Ακόμη, η ψήφιση του Ν. 3845/2010 («Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης») θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί με ενισχυμένη πλειοψηφία από τη Βουλή και συγκεκριμένα, με την πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής, όπως ορίζει ακριβώς το άρθρο 28 παράγραφος 2 του Συντάγματος.

Στη συνέχεια, με τροπολογία που κατατέθηκε την επόμενη ημέρα της ψήφισης του Ν.3845/2010 αφαιρέθηκε η καθοριστική αρμοδιότητα του Ελληνικού Κοινοβουλίου να επικυρώνει οποιοδήποτε μνημόνιο, συμφωνία και σύμβαση που θα υπογράφει πλέον εν λευκώ ο Υπουργός των Οικονομικών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Δ.Ν.Τ. και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Πρόσφατα ψηφίστηκε ο Ν.3846/2010 («Εγγυήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις»), παρά τις σημαντικότατες ενστάσεις της Επιστημονικής Διεύθυνσης της Βουλής.

Το Μνημόνιο, εκτός της ευρείας εξουσιοδότησης που δίνει για περαιτέρω ρυθμίσεις μέσω Προεδρικών διαταγμάτων, αποτελεί τη βάση για δραστικότατους περιορισμούς ανθρώπινων δικαιωμάτων, κλονίζει τον κοινωνικό ιστό, ωθεί ευάλωτες κατηγορίες στον κοινωνικό αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση.

Η πρόσφατη απόφαση της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου- συμβουλευτικού οργάνου της Πολιτείας σε θέματα προστασίας των δικαιωμάτων του Ανθρώπου- διατύπωσε τις έντονες ανησυχίες της για την «υπαρκτή διατάραξη των κοινωνικών ισορροπιών σε βάρος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με πολλαπλές, αλυσιδωτές και παράλληλες επιπτώσεις στην εγγύηση απόλαυσης των κοινωνικών δικαιωμάτων μέσω της διακινδύνευσης των ατομικών δικαιωμάτων και το αντίστροφο». Ταυτόχρονα ήγειρε θέμα αντισυνταγματικότητας, αφού διακυβεύονται βασικές αρχές του Συντάγματος και τίθεται υπό αμφισβήτηση ο δικαιοκρατικός χαρακτήρας της ελληνικής Πολιτείας.

Οι τελευταίες εξελίξεις, με την παρουσίαση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τις εργασιακές σχέσεις και η προγραμματισμένη κατάθεση σχεδίου νόμου για το ασφαλιστικό σύστημα, είναι προτάσεις που δεν κινούνται απλώς στα όρια της συνταγματικότητας, αλλά αλλοιώνουν με πρόδηλο τρόπο βασικά χαρακτηριστικά του πολιτεύματος μας. Ενδεικτικά, η ανάγνωση και μόνον του προαναφερόμενου σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος γεννά το ερώτημα αν οι ρυθμίσεις του μπορούν να χαρακτηριστούν ως «ειδικές» σε σχέση με τον εξουσιοδοτικό νόμο, ώστε να επιτρέπεται σύμφωνα με το άρθρο 43 παρ. 2 Συντ. η υιοθέτησή τους με κανονιστική σας πράξη.

Οι περιορισμένες αρμοδιότητες του Προέδρου της Δημοκρατίας φαίνεται να δυσκολεύουν τον εκ μέρους σας έλεγχο του σεβασμού των θεμελιωδών (εθνικών και διεθνών) αρχών που θίγονται από τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες και σε καμία περίπτωση δεν σας εισηγούμαι τη πρόκληση θεσμικής κρίσης.

Θα ήθελα όμως να επισημάνω ότι ως ρυθμιστής του πολιτεύματος έχετε τη δυνατότητα να ελέγξετε την τήρηση και να εξασφαλίσετε την εφαρμογή του Συντάγματος τουλάχιστον ως προς τις διαδικασίες που αυτό προβλέπει .

Παίρνω, λοιπόν, το θάρρος να σας προτείνω, πριν υπογράψετε το Προεδρικό Διάταγμα για τις εργασιακές σχέσεις, να αναμείνετε την έκδοση του Πρακτικού Επεξεργασίας του από το ΣτΕ.

Μάλιστα, εισηγούμαι να ζητήσετε από τον Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, έστω δια του αρμόδιου υπουργού, να παραπεμφθεί το σχέδιο του διατάγματος προς επεξεργασία σε σχηματισμό της ολομέλειας κατ΄ άρθρο 15 του π.δ. 18/1989, προκειμένου να εξεταστούν τα σπουδαιότατα νομικά ζητήματα που το σχέδιο αυτό θέτει.

Είναι, εξάλλου αυτονόητο, ότι η προθεσμία που τυχόν θα ταχθεί για την επεξεργασία του προεδρικού διατάγματος θα πρέπει να ανταποκρίνεται στην βαρύτητα των ζητημάτων που το ΣτΕ οφείλει να αντιμετωπίσει και να μην οδηγεί στην καταστρατήγηση του άρθρου 95 παρ. 1 περ. δ του Συντάγματος."

Με εξαιρετική τιμή
Αλέξης Τσίπρας

Και μία μερίδα ...κραγιόν!!!

"Παρατηρήστε τον κύκλο στο ποτήρι.
Παραγγέλλοντας καφέ σήμερα σε beach bar στα Ν.Φλογητά αντίκρισα το ποτήρι του νερού σε άθλια ...καθαριότητα.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ"

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

'Εληξαν οι εργασίες του 8ου Συνεδρίου της ΟΝΝΕΔ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με το σύνθημα « Όλοι από την Αρχή» να κυριαρχεί παντού, ολοκληρώθηκαν με απόλυτη επιτυχία οι εργασίες του 8ου Συνεδρίου της ΟΝΝΕΔ που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 18 και 19 Ιουνίου στη Φωκίδα.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου προωθήθηκαν, ομοφώνως, αλλαγές ...>>>>>>>

του Κανονισμού Λειτουργίας της οργάνωσης οι οποίες δίνουν εμπράκτως «σάρκα και οστά» στην προσπάθεια της Ο.Ν.ΝΕ.Δ. για πολιτική ανασύνταξη και οργανωτική ανασυγκρότηση.
Οι εργασίες του 8ου Συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με την εκλογή των 17 εκπροσώπων της ΟΝΝΕΔ στην Κεντρική Επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας, τα 150 μέλη στην Κεντρική Επιτροπή της ΟΝΝΕΔ και τους 162 εκπροσώπους της Οργάνωσης στο 8ο Τακτικό Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας. Η εκλογική διαδικασία ολοκληρώθηκε σε κλίμα απόλυτα ενωτικό, πράγμα που πιστοποιεί την πολιτική σύνθεση που πραγματοποιήθηκε.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΟΝΝΕΔ

Ανακοίνωση της ΛΕΣΧΗΣ ΦΙΛΩΝ ΠΑΟΚ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

«Ναι στην αλήθεια όχι στην συκοφαντία»
Σχετικά με το θόρυβο που δημιουργήθηκε από την διχαστική ανακοίνωση-απειλή-συκοφαντία-δυσφήμηση της ΛΕΣΧΗΣ ΦΙΛΩΝ ΠΑΟΚ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ από τους ΠΑΟΚΑΡΧΕΣ του νομού μας, δηλώνουμε:
«Ξένα σώματα» δεν υπάρχουν στον κόσμο του ΠΑΟΚ παρά μόνο στα αρρωστημένα μυαλά αυτών που συνέταξαν την ανακοίνωση – έκτρωμα. Προς αποκατάσταση της αλήθειας θέλουμε να ενημερώσουμε όλο το κόσμο του ΠΑΟΚ και ειδικά της Χαλκιδικής ότι αυτό που αποκαλούν «ολιγομελές μόρφωμα» αριθμεί 350 ταμειακά τακτοποιημένα μέλη από όλη τη Χαλκιδική και συγκεκριμένα από τους ...>>>>>>>

Δήμους Καλλικράτειας, Τρίγλιας, Νέων Μουδανιών με τα αντίστοιχα δημοτικά διαμερίσματά τους. Με 155 διαρκείας της ΠΑΕ, 30 της ΚΑΕ, με παρουσία από την πρώτη ημέρα ίδρυσης της ΛΕΣΧΗΣ. Σε όλα τα τμήματα της ομάδος μας ο σύλλογος λειτούργει βάση καταστατικού, εγκεκριμένο από το πρωτοδικείο Χαλκιδικής, στεγάζεται στο κέντρο των Νέων Μουδανιών στην οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης 6, Β όροφος, σε ένα χώρο που έχει διαμορφωθεί με πολύ αγάπη και μεράκι και κατά καιρούς έχει φιλοξενήσει, όλους τους συντάξαντες της ανακοίνωσης και σχεδόν όλους τους υπογράφοντες αυτής.
Από την πρώτη μας συγκέντρωση, ΟΜΟΦΩΝΑ επελέγη η ονομασία ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΠΑΟΚ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. Θεωρούμε τη ΛΕΣΧΗ παιδί μας και εμείς αποφασίζουμε το όνομά της. «ΕΤΕΡΟΚΛΗΤΟΥΣ ΝΟΝΟΥΣ» δεν έχουμε ανάγκη. Στο διάστημα της τρίχρονης λειτουργείας μας, μοναδικό μέλημα ήταν και θα είναι πώς θα βοηθούμε την αγαπημένη μας ομάδα και όχι να ρίχνουμε λάσπη στους συντοπίτες μας. Τρία χρόνια συνδιοργανώνουμε εκδρομές με τους συνδέσμους Κασσάνδρας, Γαλάτιστας, Πολυγύρου. Μετά από 3 χρόνια, θεωρούμε εμπαθές το όψιμο μένος για την ονομασία της ΛΕΣΧΗΣ ΦΙΛΩΝ ΠΑΟΚ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. Όλες οι ανακοινώσεις μας είναι δημοσιευμένες στις εφημερίδες και στο site του συλλόγου μας και βρίσκονται στη διάθεσή σας.
Όσον αφορά την περιβόητη συνάντηση για ΕΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ ζητήσαμε να παραβρεθούμε και εμείς σε μια όντως δημιουργική συζήτηση που θα παραμέριζε τις όποιες διαφορές μας. Θεωρούμε το «μάζεμα» αυτό ένα «φθηνό» κουτσομπολιό όπου κατηγορούμενος είναι αυτός που απουσιάζει.
Σχετικά με το τελεσίγραφο και τις διάφορες απειλές για το κατέβασμα του πανού μας, το θεωρούμε κακή πρωτοτυπία στην ιστορία του συνδεσμικού κινήματος και τις επιστρέφουμε. Το πανό θα είναι παντού και θα υποστηρίζεται από την παρουσία μας.
Τη συγκεκριμένη στιγμή θεωρούμε ύψιστη προτεραιότητά μας την ομοψυχία του λαού του ΠΑΟΚ μπροστά στην πρόκληση των ομίλων του Champions League. Και μόνο εκεί πρέπει να αφοσιωθούμε και όχι να αναλωθούμε σε υβριστικές, εμπρηστικές και διχαστικές ανακοινώσεις.
Η ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΠΑΟΚ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ θα παλέψει για αυτό το σκοπό με «νύχια και με δόντια».
Είναι η πρώτη και η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ φορά που απαντούμε σε προκλήσεις, σε αντίθεση με εσάς. Εμείς δεν θα επανέλθουμε .

Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία

Με τιμή το ΔΣ της
ΛΕΣΧΗΣ ΦΙΛΩΝ ΠΑΟΚ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Υ.Σ. Καλό καλοκαίρι και την επομένη φορά που έχει καύσωνα ελάτε σε καμιά παραλία προτού βγάλετε ανακοίνωση.
----------------------------------------------------

Η Λέσχη Φίλων ΠΑΟΚ Χαλκιδικής άρχισε τις ανανεώσεις καρτών διαρκείας
και τις προεγγραφές για νέους κατόχους. Προϋπόθεση φωτοτυπία
αστυνομικής ταυτότητας με αναγραφόμενο το ΑΦΜ.
Πληροφορίες: 6972269325

Υποψήφιος στο Δήμο Αριστοτέλη!

"Ο παλιός είναι αλλιώς", διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία πάνω στην οποία στηρίζει τις κινήσεις του αλλά πάντα δεν έρχονται όλα βολικά!
Πρόκειται για τον πρώην πανίσχυρο οικονομικό υφυπουργό του Σημίτη και πανίσχυρο πολιτικό παράγοντα της Χαλκιδικής Χρήστο Πάχτα!
Σήμερα ανακοίνωσε την τελική του απόφαση για κάθοδο στις εκλογές του Νοέμβρη και θα διεκδικήσει το Δήμο Αριστοτέλη.
Δεν ξέρουμε πόσο άνετα θα νοιώθει ο Λαμπράκης μ' αυτήν την υποψηφιότητα αλλά ...κάποια ψυχρολουσία θα την πήρε!
Ο Πάχτας χωρίς την υποστήριξη του κόμματος (στις εσωκομματικές διαδικασίες δεν υπήρξε αυτό ή ετεροπρόταση) θα επιδιώξει το σχηματισμό ενός αξιόλογου ψηφοδελτίου κι έξω από τα στενά κομματικά όρια!
Πάντως αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον αυτή η ..."μάχη" του Καλλικράτη!

Αναγνώστης αναρωτιέται...

"Πράγματι αναρωτιέμαι ..αυτά τα πανάκριβα μηχανήματα αξίας εκατ. Ευρώ ..τι τα θέλει ο Ζωγράφος …με τον λαλίστατο Τζιτζιο …και κάθονται αραγμένα έξω από το Στανο ..εμείς μια ρίμαδα … γεώτρηση χρειαζόμαστε ….την γέφυρα στο Μελλησουργο ….ένα σχέδιο επέκτασης του χωριού και όχι της «βιομηχανικής» επέκτασης που προωθούν στα μουλωχτά"!
Ν.Δ.Σ.

Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στον Μαρμαρά

Μέσα σε 3 ώρες, οι φλόγες αποτέφρωσαν 5 στρέμματα δασικής έκτασης...
Υπό μερικό έλεγχο έχει τεθεί η πυρκαγιά που ξέσπασε γύρω στις 11.00 το πρωί σε δασική έκταση στον Μαρμαρά Χαλκιδικής. Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, στην φωτιά που ξέσπασε από κεραυνό στην περιοχή Δραγουτέλη, έχουν σπεύσει 10 οχήματα και 34 άντρες ενώ 2 αεροπλάνα κάνουν ρίψεις νερού. (NewsIt.gr)

Οι επιλογές του Καλλικράτη...

Η περίοδος που διανύουμε χαρακτηρίζεται από ...αυτοδιοικητικό κυρίως ενδιαφέρον αφού η κεντρική πολιτική σκηνή είναι πλέον περιχαρακωμένη από τη δυσοσμία των σκανδάλων των τελευταίων τριάντα ετών και το βούρκο του Δ.Ν.Τ., δηλαδή καταστάσεις που δεν θα αλλάξουν ποτέ ή τουλάχιστον εύκολα, όπως λέει και ο φίλος μας ο καθηγητής "την πιπερούδα τη φάγαμε" δεν γλιτώνουμε με τίποτα!
Αυτοδιοικητικά λοιπόν, ψάχνουμε δέκα τουλάχιστον ονόματα για τους Δήμους της Χαλκιδικής και δύο ονόματα για υποψήφιους αντιπεριφερειάρχες!
Δύσκολα τα πράγματα για προβλέψεις!
Δεν μπορούμε όμως να μη μπούμε στον πειρασμό! Πάμε λοιπόν: ...>>>>>>>

Από την μεριά του ΠΑΣΟΚ θεωρούμε, προς το παρόν, μόνες βέβαιες υποψηφιότητες αυτές του Λαμπράκη στο Δήμο Αριστοτέλη και του Κανέλη στον Δήμο Κασσάνδρας, παρόλα όσα ακούστηκαν θεωρούμε αβέβαιη την υποψηφιότητα Πράτσα στη Σιθωνία εκεί περιμένουμε την έκπληξη!
Έκπληξη δεν μπορούμε να περιμένουμε στην Νέα Προποντίδα αφού τα ονόματα που παίζουν με πιθανότητες είναι του νυν Δημάρχου Μουδανιών Παπαγιάννη Ανδρέα και του Νομαρχιακού Συμβούλου Μουτάφη Ιωακείμ με σχεδόν ίδιες πιθανότητες!
Στον Πολύγυρο είναι ακόμα δυσκολότερα τα πράγματα για το χώρο του ΠΑΣΟΚ αφού τα πράγματα μπερδεύτηκαν και οδηγείται η κατάσταση σε πιθανή "επιστράτευση" αφού οι φερόμενοι ως υποψήφιοι δεν δέχονται τη διαδικασία χρίσματος καθώς το θεωρούν κάτι το ξεπερασμένο και μη αποδεκτό από τις κοινωνίες! Κάποια πλευρά θα πρέπει να κάνει πίσω, είτε το κόμμα είτε οι υποψήφιοι!
Από το χώρο της Νέας Δημοκρατίας επικρατεί μια ανεξήγητη ηρεμία και σιωπή (πιθανά θεωρώντας εύκολη την επικράτηση των δικών τους υποψηφίων). Οι πρώτες κινήσεις εκτιμούμε ότι θα γίνουν αμέσως μετά το συνέδριο της Ν.Δ. Μοναδική εξαίρεση ο Δήμος Σιθωνίας όπου εκεί και σύμφωνα με τη δήλωση του Τζίτζιου "θα είμαι υποψήφιος ...αλλά δεν το ανακοινώνω...!!!" (δήλωση στο SUPER). Μία υποψηφιότητα "παρακινδυνευμένη" ως προς το αποτέλεσμα της εκλογικής αναμέτρησης για το Δημαρχιακό θώκο, οι πιθανότητες της υποψηφιότητας είναι γνωστές στο χώρο της, επιφυλάξεις πολλές υπάρχουν και ίσως για το λόγο αυτό υπήρξε και σπουδή ως προς την "περίεργη" ανακοίνωση της υποψηφιότητας από τον ίδιο.
Προποντίδα παίζουν όλα τα σενάρια και με όλους! Ιδιαίτερα για το Δήμο Προποντίδας δεν θα ανακοινωθεί υποψήφιος προτού ανακοινωθεί η αντίστοιχη του ΠΑΣΟΚ. Εκτιμούν, από το χώρο της Ν.Δ., πως διαφορετικά "αντιμετωπίζεται" ο Παπαγιάννης, διαφορετικά ο Μουτάφης!
Κασσάνδρα
μάλλον παίζει ο νυν Δήμαρχος Παλλήνης, Καπούλας.
Στο Δήμο Αριστοτέλη δυνατή θεωρείται η υποψηφιότητα του νυν Δημάρχου Αρναίας Λαζάρου από το χώρο της Ν.Δ..
Πολύγυρος: Το μεγάλο ζήτημα, αφού η Πρωτεύουσα του Νομού θα παίξει σημαντικό ρόλο στα πράγματα του Νομού στην "Καλλικράτεια" εποχή. Δηλωμένη υποψηφιότητα είναι αυτή του νυν Δημάρχου Θωμά Καπλάνη. Όμως κοινό μυστικό είναι και η επιθυμία του Νομάρχη Χαλκιδικής Αστέριου Ζωγράφου για τη θέση του Δημάρχου της Πρωτεύουσας. Ήδη παρασκηνιακά γίνονται καθημενικές διαβουλεύσεις μεταξύ πολλών παραγόντων.
Αν κανείς προσπαθήσει να "ξεψαχνίσει" τις προθέσεις του Ζωγράφου θα πρέπει να σταθμίσει κάποιες κινήσεις των τελευταίων ημερών. Δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητες οι δηλώσεις που έγιναν από τον ίδιο για τη θέση του αντιπεριφερειάρχη ("αξίωμα χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες") ή το ότι έγινε με την επίσκεψη του Ψωμιάδη στην Καλλικράτεια (13/6) στα πλαίσια της κοινής δράσης των Νομαρχών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Πιερίας για τον καθαρισμό των ακτών! Δεν μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά η απουσία του Ζωγράφου από αυτήν την κοινή δράση των Νομαρχών εκτός της παντελούς έλλειψης σχέσεων με τον Ψωμιάδη! Ούτε μπορεί να εκλάβει διαφορετικά, κάποιος παρατηρητής, τη δήλωση Ψωμιάδη για δύσκολο δρόμο προς τις εκλογές "γεμάτο λακκούβες" !!! Τα παραπάνω οδηγούν μάλλον στο συμπέρασμα ότι ο Ζωγράφος ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να είναι υποψήφιος για την αντιπεριφέρεια λαμβάνοντας υπόψη και το "ποτέ μη λες ποτέ" στην πολιτική!
-Δήμος Αριστοτέλη (υποψηφιότητα εκεί λόγω καταγωγής) εκτιμούμε ότι δεν παίζει για το Ζωγράφο. Δεν θα ήθελε να πάει σ' έναν περιφερειακό Δήμο μετά τη Νομαρχία!
Τι απομένει λοιπόν για τον ίδιο: Δήμος Πολυγύρου ή πάει στο σπίτι του!
Για το σπίτι, κομμάτι δύσκολο το βλέπουμε! Για το Δήμο Πολυγύρου ... θα πρέπει πρώτα να φροντίσει να "απορροφηθούν οι κραδασμοί" του εγχειρήματος της υποψηφιότητας σε έναν θεωρητικά εύκολο Δήμο γι' αυτόν, μην καταλήξει σε μπούμερανγκ !
Θα περιμένουμε τη μεθεπόμενη εβδομάδα!


Λεφτά …για μ@λ@κίες, ΥΠΑΡΧΟΥΝ !!!




Η εξυγίανση στην κρατική τηλεόραση, που μας λέγανε, συνεχίζεται …σοσιαλιστικά !!!
Η εκπομπή «…στην υγειά μας, βρε παιδιά», του πολύ …προοδευτικού Σπύρου Παπαδόπουλου και της Cut Productions, θα συνεχιστεί και του χρόνου (περίοδος 2010-2011) στην ΕΡΤ, με συνολικό κόστος 1.837.062 ευρώ !!! (36 επεισόδια, πάνω από 50.000 ευρώ για το καθένα !!!), επειδή, (λέει η ΕΡΤ), τη βλέπουν μετά μανίας οι …ομογενείς στις ΗΠΑ και την Αυστραλία.
Ο Σπύρος, θα εξακολουθήσει λοιπόν και φέτος (για όσους ανησυχούσαν), να πίνει ξύδια με διάφορους celebrities στην υγειά μας, να …παντελονιάζει τα ευρουλάκια του κι εμείς θα εξακολουθήσουμε βέβαια να τον πληρώνουμε, μαζί με τη ΔΕΗ… Α ρε …βραχυκύκλωμα που θέλουν…



Χέρι χέρι και με τους διορισμούς

Τι και εάν καταγγέλλει τις πρακτικές των άλλων κομμάτων; Ο Καρατζαφέρης αναδεικνύεται σε «εξπέρ» στους κομματικούς διορισμούς στη Βουλή για τα «δικά του παιδιά». Μάλιστα ακόμα και εν μέσω κρίσης ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ εξασφάλισε τους τελευταίους μήνες μια πολυπόθητη θέση εργασίας σε αρκετούς στενούς συνεργάτες του. ...>>>>>>>

Και δεν είναι μόνο αυτοί. Στελέχη του κόμματος, μέλη της Κεντρικής Επιτροπής, δημοσιογράφοι του Τηλε-άστυ, του Ράδιο-άστυ και της εφημερίδας «Α1» είναι μεταξύ των «εκλεκτών».

Ορισμένοι από εκείνους που έχει βολέψει στη Βουλή με διάφορους τρόπους είναι οι παρακάτω:

*Κοκκίνου Κατερίνα: Διευθύντρια του πολιτικού γραφείου και εξ απορρήτων του προέδρου του ΛΑΟΣ, η οποία διορίστηκε ως δόκιμη υπάλληλος τον Φεβρουάριο του 2009.

*Παναγιωτακόπουλος Γιάννης: Πρόεδρος της νεολαίας του ΛΑΟΣ (ΝΕΟΣ), υποψήφιος ευρωβουλευτής το 2009. Διορίστηκε το Δεκέμβριο ως μετακλητός υπάλληλος.

*Καψιώτης Δημήτρης: Μέλος της Κ.Ε., μέχρι προτινος παρουσιαστής «πατριωτικών» εκπομπών στο Τηλε-άστυ και στο Ράδιο-άστυ και υποψήφιος βουλευτής στη Β' Αθήνας στις τελευταίες εκλογές. Ο διορισμός του ως μονίμου υπαλλήλου έγινε τον Ιανουάριο του 2010.

*Μπετζέλου Μαρία: Πρώην επικεφαλής του πολιτικού ρεπορτάζ στην «Α1», επίσης παρουσιάστρια πολιτικών εκπομπών σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, η οποία διορίστηκε σε προσωποπαγή θέση δοκίμου υπαλλήλου στις 26 Απριλίου του 2010, ενώ είχε ήδη προϋπηρεσία στη Βουλή 16 μήνες.

*Σκανδαλάκης Αντώνης: Γιος του απόστρατου Κωνσταντίνου Σκανδαλάκη, αντιπροέδρου του ΛΑΟΣ, άμεσου συνεργάτη του Γ. Καρατζαφέρη και ανθρώπου που διαχειρίζεται το κομματικό ταμείο. Μπήκε στη Βουλή στις αρχές του 2009, προσελήφθη ως μετακλητός το Νοέμβριο του ίδιου έτους και διορίστηκε σε προσωποπαγή θέση δόκιμου υπαλλήλου τον Μάρτιο του 2010.

*Κακούρος Κώστας: «Κουμάντο» στον τηλεοπτικό σταθμό του κ. Καρατζαφέρη, επαναπροσελήφθη βάσει της ρύθμισης Σιούφα ως μετακλητός υπάλληλος τον Νοέμβριο του 2009, αφού είχε παραιτηθεί λόγω της διάλυσης της Βουλής τον Σεπτέμβριο. Τον Απρίλιο του 2010 διορίστηκε ως δόκιμος υπάλληλος.

*Τζιτζώκος Ζήσης: Αρχισυντάκτης της «Α1», στέλεχος του γραφείου Τύπου του ΛΑΟΣ, διορίστηκε ως μόνιμος υπάλληλος στις 17 Φεβρουαρίου του 2010.

*Μακρής Ιωάννης: Δικηγόρος, υποψήφιος του ΛΑΟΣ στη Β Θεσσαλονίκης το 2007 και στην Ευρυτανία το 2009. Κατέλαβε προσωποπαγή θέση δόκιμου υπαλλήλου στις 26 Απριλίου του 2010.

*Μαριόλης Παναγιώτης: Αναπληρωτής γραμματέας Οργανωτικού του κόμματος και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής. Διορίστηκε ως δόκιμος υπάλληλος στις 16 Απριλίου του 2010.

*Αναγνώστου Κωνσταντίνος: Γιος της Ελένης Αναγνώστου, διευθύντριας οικονομικών του κόμματος. Δόκιμος υπάλληλος, βάσει του ΦΕΚ 205/2010.

Δεν είναι όμως μόνο η Βουλή. Και τις θέσεις των μετακλητών υπαλλήλων στον ΛΑΟΣ κατέλαβαν κομματικά στελέχη. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, δεκατρείς από τους περιφερειάρχες του ΛΑΟΣ (κάποιοι και υποψήφιοι στα κομματικά ψηφοδέλτια) έχουν καταλάβει τις θέσεις αυτές. Πρόκειται για τους Δέτση Γιάννη, Γαϊτάνη Φώτη, Τσιάπη Ακη, Χαραλαμπίδη Μιχάλη, Μπέση Δημήτρη, Δήλαρη Παναγιώτη, Στεργιέλη Γιάννη, Φιλιππόπουλο Στάθη, Κοκκώνη Νεκτάριο, Καλογερούδη Ιωάννα, Διαμαντίδου Βάσω, Θανάσουλα Λάμπρο και Ζαφειρόπουλο Λάμπρο.

Οι μεθοδεύσεις αυτές μπορεί να μην παραβιάζουν το νόμο, δεν παύουν όμως να προκαλούν το δημόσιο αίσθημα. Τα αρνητικά σχόλια περισσεύουν ακόμη και στο εσωτερικό του ΛΑΟΣ. «Με την πρακτική αυτή ο πρόεδρος παραβιάζει τις αρχές της αξιοκρατίας και της ισότητας που ο ίδιος διακηρύσσει» λέει στέλεχος του κόμματος, προσθέτοντας ότι σε περιόδους όπως η σημερινή όλοι οφείλουν να είναι πιο προσεκτικοί.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 20/6/10

Αντιδρούν πρώην υπουργοί σε άνοιγμα λογαριασμών τους

"Αντιδράσεις σε πρώην υπουργούς, που έχουν υπογράψει ή υλοποιήσει συμβάσεις με τη Siemens, προκαλεί η απόφαση της εξεταστικής επιτροπής να ανοίξει τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους."
ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΠΟΡΙΑ: Κάποιος κατηγορείται για διαφθορά, ότι λαδώθηκε (όχι στο φαγητό), ότι έκλεψε δημόσιο χρήμα! Αν είναι "καθαρός" για ποιο λόγο να αρνηθεί τον έλεγχο των τραπεζικών λογαριασμών του;
-Λαμόγιαααααααααααααα!!!!



Άντε, για …τουρτοπόλεμο στη Μύκονο, όλοι αδέρφια…




Θέλεις διακοπές, αλλά δε σου φτάνουν τα λεφτά;
Το επίδομα αδείας (αν παίρνεις), όχι μόνο «κουτσουρεύτηκε» στα 200 ευρώ, αλλά θα στο δώσουν …τον άλλο μήνα και σου λείπει;
Μήπως σου λείπει και το …«επίδομα αλληλεγγύης» (β’ δόση) που στο κόψανε και μ’ αυτό λογάριαζες να στείλεις, μερικές μέρες τα πιτσιρίκια, κατασκήνωση;
Ακόμα και με «Δελτία Κοινωνικού Τουρισμού» (αν τα πήρες) θέλεις μια 600άρα για μια βδομάδα «σφιχτές διακοπές», με το έτερον ήμισυ;
Είσαι άνεργος και θα δεις φέτος διακοπές, μόνο στην TV, στο …«Μένουμε Ελλάδα;»
Το μαγαζί σου πάει «για φούντο» και φέτος δε θα το κλείσεις καθόλου, μπας και βγάλει τουλάχιστον τα έξοδά του;
Κορόιδο, δεν ξέρεις να ζήσεις…
και γιατί ρε δεν πας στη Μύκονο, να παίξεις «τουρτοπόλεμο» (με δεκάδες τούρτες και πάστες, εννοείται), δίπλα στο κύμα, με τον κύριο της φωτογραφίας;
Είναι ο ιδιοκτήτης της wind στην Ελλάδα, Ναγκίμπ Σαουρίς.
Παρεμπιπτόντως, στην εταιρεία του (…που δεν πάει καλά, λέει) ήδη γίνονται περικοπές μισθών και ανακοινώθηκε …μείωση προσωπικού !!!

Αφορμή για την ανάρτηση και φωτο, από το «τρωκτικό»: http://troktiko.blogspot.com/2010/06/blog-post_9263.html







Επιλογές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου της Χαλκιδικής και τη βιώσιμη ανάπτυξη

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ,
υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Το μοντέλο ανάπτυξης της Χαλκιδικής έφτασε στο όριό του και ο κίνδυνος της σταδιακής απαξίωσης είναι ορατός. Τώρα επιβάλλεται να γίνουν μεσοπρόθεσμες επιλογές για την αντιστροφή του και την ενίσχυση της ποιοτικής και βιώσιμης ανάπτυξης.
Οπως τόνισα και στην πρόσφατη ημερίδα που οργανώσαμε στη Χαλκιδική, άμεση είναι η ανάγκη για την κατασκευή υποδομών σε τρεις καθοριστικούς τομείς: στους οδικούς άξονες και την οδική ασφάλεια, στις υποδομές ...>>>>>>>

ορθολογικής διαχείρισης των υδάτινων πόρων και στις υποδομές οικολογικής διαχείρισης των στερεών και υγρών αποβλήτων.

Σε αυτούς τους τομείς εστιάσαμε την προσοχή μας και συμφωνήσαμε με τους τοπικούς φορείς σε ένα πενταετές σχέδιο μελέτης και ανάπτυξής τους. Θέσαμε ταυτόχρονα και τις προτεραιότητες, διότι οι απαραίτητοι πόροι ξεπερνούν τα 600 εκατ. ευρώ και δεν υπάρχουν στο ΕΣΠΑ, όπως διαμορφώθηκε από την απελθούσα κυβέρνηση. Δε φαίνεται όμως, με τα σημερινά δεδομένα, να υπάρχει και η δυνατότητα της άμεσης συνολικής εξασφάλισής τους.

Ειδικότερα για τους οδικούς άξονες και την οδική ασφάλεια, που είναι και τα θέματα αιχμής, θα ήθελα να τονίσω, πως πέραν των μεγάλων ελλείψεων, πρέπει να αλλάξουμε και στρατηγική. Διαφορετικά, η βελτίωση του δικτύου θα φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα.

Οι μέχρι τώρα επιλογές βελτίωναν και αναβάθμιζαν κυρίως το δυτικό άξονα, Θεσσαλονίκης-Μουδανιών. Αυτό, πέραν του ότι υποβάθμιζε την κεντρική και ανατολική Χαλκιδική, συσσώρευε προβλήματα στο πρώτο «πόδι». Γι' αυτό η νέα στρατηγική μας είναι η διάχυση της κίνησης. Η προσπέλαση της Χαλκιδικής από περισσότερες πλευρές.

Στο νέο σχεδιασμό, δίνουμε βάρος, παράλληλα με το δυτικό άξονα Θεσσαλονίκη - Μουδανιά - Κασσάνδρα, και στους άξονες :

α. Θεσσαλονίκη - Γαλάτιστα - Πολύγυρος - Σιθωνία και Πολύγυρος - Ιερισσός - Ουρανούπολη,

β. Κόμβο Εγνατίας, ανάμεσα στις δύο λίμνες - Αγιος Πρόδρομος.

γ. Βελτίωση του οδικού άξονα Σταυρός - Ολυμπιάδα - Στρατώνι.

Ηδη, τα περισσότερα τμήματα αυτών των οδικών αξόνων μελετώνται και η κατασκευή τους θα ολοκληρωθεί ή θα είναι σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το 2015.

Πιο συγκεκριμένα, τις επόμενες μέρες θα δημοπρατηθούν τα έργα Ποτίδαια – Κασσανδρεία και της Περιμετρικής Οδού Πολυγύρου, με προϋπολογισμό ένταξης 80 εκατ. ευρώ και 8,65 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η κατασκευή τους θα ξεκινήσει άμεσα, οι πόροι είναι διασφαλισμένοι στο ΠΕΠ του ΕΣΠΑ της Κεντρικής Μακεδονίας και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2012.

Το έργο αναβάθμισης του τμήματος Μουδανιά - Ποτίδαια, όπου περιλαμβάνεται και η κατασκευή τριών νέων Κόμβων (Α/ Κ Ν. Πλαγίων, Α/Κ Ν. Φλογητών και ο ημικόμβος Διονυσίου), είναι ώριμο μελετητικά εδώ και δυο χρόνια. Δυστυχώς, δεν έχουν διασφαλιστεί οι πόροι. Το χειρότερο, όμως, είναι οι διαφωνίες των παρόδιων επαγγελματιών.

Πρέπει άμεσα να βρεθεί η χρυσή τομή και αυτό θα επιδιώξει η νέα διοίκηση της «Εγνατία ΑΕ». Είναι εγκληματικό να μην κατασκευαστεί το κομμάτι Μουδανιά - Ποτίδαια. Θα γίνει ακόμη πιο επικίνδυνο με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ποτίδαια - Κασσανδρεία. Το ΥΠΟΜΕΔΙ θα εξασφαλίσει τα 38,1 εκατ. ευρώ, που είναι απαραίτητα για την κατασκευή του.

Τέλος, έχει υλοποιηθεί η άρση της επικινδυνότητας στο Βόθωνα, μετά τις ακραίες καιρικές συνθήκες του Φεβρουαρίου, και ο δρόμος αποδόθηκε στην κυκλοφορία. Αμεσα, αρχίζουν οι εργασίες βελτίωσης στα τμήματα του οδικού άξονα Στρατώνι – Ολυμπιάδα - Παναγιά, όπου υπάρχουν εκτεταμένες βλάβες λόγω της πρόσφατης κακοκαιρίας.

Ολα αυτά χρειάζονται πολλή και υπεύθυνη δουλειά και συντονισμένη προσπάθεια, του υπουργείου και της περιφέρειας.

Εχουμε μπροστά μας πολλά προβλήματα, αλλά και ευκαιρίες. Με τη συλλογική δουλειά, πιστεύω πως θα καταφέρουμε να υλοποιήσουμε τους σχεδιασμούς μας.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ 20/6/10

Χαλκιδική: Οδικό δίκτυο αφημένο στη φθορά του χρόνου

Το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής όχι μόνον είναι απαρχαιωμένο και επικίνδυνο, αλλά αδυνατεί να σηκώσει μεγάλο όγκο οχημάτων. Ετσι, κάθε φορά που έχουμε μαζική έξοδο προς τη Χαλκιδική ή είσοδο προς τη Θεσσαλονίκη, σχηματίζονται τεράστιες ουρές αυτοκινήτων τα οποία κινούνται με ταχύτητα χελώνας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη Κυριακή για να φτάσει κάποιος από τη Φούρκα στις παρυφές της Θεσσαλονίκης χρειαζόταν τρεις ώρες και 45 λεπτά! Από αυτές, περίπου 2,5 ώρες «δαπανήθηκαν» από τη Φούρκα ...>>>>>>>

μέχρι την άκρη του πρώτου «ποδιού», το σημείο, δηλαδή, όπου υπάρχει η διασταύρωση προς Σιθωνία και προς Μουδανιά. Κι αυτή η ταλαιπωρία σημειώθηκε παρόλο που στο δρόμο ούτε έργα γίνονται αλλά ούτε και κάποιο τροχαίο ατύχημα είχε συμβεί. Μοναδική αιτία η στενότητα του δρόμου και ο μεγάλος όγκος των οχημάτων...

Λίγο καλύτερη ήταν η κατάσταση από εκεί και μετά, προς τη Θεσσαλονίκη, όπου πλέον τα αυτοκίνητα κινούνταν με 20 και 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ σε κάποια σημεία του δρόμου η ταχύτητά τους έφτανε ακόμη και τα 50 χιλιόμετρα την ώρα.

Η είσοδος και έξοδος του προηγούμενου Σαββατοκύριακου στη Χαλκιδική χαρακτηρίστηκε πρωτοφανής για μήνα Ιούνιο και μάλιστα ήταν η μεγαλύτερη των τελευταίων 15 ετών. Η Τροχαία ήταν στους δρόμους, όμως εκ των πραγμάτων δεν μπορούσε να κάνει και πολλά πράγματα. Φτάνει να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη και στις 2.30 το μεσημέρι της Κυριακής υπήρχε ροή αυτοκινήτων προς τη Χαλκιδική, ενώ ο περισσότερος κόσμος επέλεξε να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη μεταξύ 6 το απόγευμα με 11 το βράδυ, οπότε έγινε το αδιαχώρητο.

Στα «πόδια»

Το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής, ενός από τους πλέον τουριστικούς νομούς της Ελλάδας, είναι εγκαταλειμμένο στη μοίρα του, με τα επικίνδυνα σημεία - καρμανιόλα να παραμένουν... σταθερή αξία στο πέρασμα του χρόνου.

Ακόμη και η εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, παρότι είναι ένας σχετικά νέος δρόμος, όχι μόνο δεν «αντέχει» την αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού, αλλά δε διαθέτει ούτε καν λωρίδα έκτακτων αναγκών.

Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη μετά τα Μουδανιά, όπου επικρατεί... χάος. Κι αυτό καθώς όλο το επαρχιακό δίκτυο της Χαλκιδικής, τόσο στο πρώτο όσο και στο δεύτερο «πόδι», είναι στενό και παμπάλαιο. Και δεν είναι μόνον οι στενοί δρόμοι, αλλά και η ποιότητα του οδοστρώματος, που όχι μόνο δεν είναι αντιολισθηρό, αλλά αντίθετα είναι γεμάτο λακκούβες. Οι απότομες, συνεχείς στροφές αποτελούν άλλη μία… πονεμένη ιστορία μαζί με τις ανάποδες κλίσεις, ενώ την κατάσταση έρχεται να επιδεινώσει η ελλιπής σήμανση και ο ανύπαρκτος, σε πολλές περιπτώσεις, φωτισμός.

Ο συνδυασμός όμως αυτών των παραγόντων έχει συχνά θανατηφόρα αποτελέσματα, όταν οι οδηγοί είναι άπειροι, όταν διασπάται η προσοχή τους και, βέβαια, όταν πιάνουν το τιμόνι μετά την κατανάλωση αλκοόλ. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Χαλκιδική κατέχει μία από τις υψηλότερες θέσεις στον πίνακα με τους νομούς όπου καταγράφονται τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα.

Τα σημεία – καρμανιόλα

Τα σημεία – καρμανιόλα της Χαλκιδικής είναι περί τα 25, όπως τα κατέγραψε ο πολιτικός μηχανικός – συγκοινωνιολόγος Σάκης Τσιούτρας. Εξάλλου, και άνδρες της Τροχαίας Χαλκιδικής επισημαίνουν ότι όλο το οδικό δίκτυο του νομού είναι επικίνδυνο και απαιτείται η διαρκής προσοχή και εγρήγορση των οδηγών.

1) Καρδία: μεγάλη κλίση του δρόμου στην κατηφόρα. 2) Σωζόπολη – Νέα Μουδανιά: δεν υπάρχει λωρίδα έκτακτης ανάγκης και σε ενδεχόμενη στάση ΙΧ οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση γίνονται μία. Προσοχή για καραμπόλα, ειδικά τα βράδια της Κυριακής, όταν υπάρχει μαζική επιστροφή. 3) «Λαιμός» Ποτίδαιας: στην περιοχή πριν από τη γέφυρα υπάρχει αυξημένη κίνηση πεζών, ενώ γίνονται πολλές αριστερές στροφές οχημάτων πάνω στην εθνική οδό, προκειμένου ο κόσμος να πάει στην παραλία. 4) Νέα Φώκαια – Αφυτος: πολλές και επικίνδυνες στροφές με ακατάλληλες κλίσεις, ελλιπής ορατότητα, μεγάλη κίνηση. 5) Καλλιθέα: μεγάλος κίνδυνος τις βραδινές ώρες γύρω από τα νυκτερινά κέντρα. Πολλή κίνηση, οδηγοί που έχουν καταναλώσει αλκοόλ, πεζοί κυκλοφορούν στο δρόμο. 6) Καλλιθέα έπειτα από τα μεγάλα ξενοδοχεία: πολλές κλειστές και επικίνδυνες στροφές. 7) Πολύχρονο, Χανιώτη, Πευκοχώρι: Πολύ μεγάλη κυκλοφοριακή φόρτιση, όχι μόνο από ΙΧ, αλλά και από δίκυκλα και πεζούς. 8) Παλιούρι: πολλές κλειστές και επικίνδυνες στροφές. 9) Νέα Σκιώνη: στη διασταύρωση δεν υπάρχει σηματοδότης, ενώ η κίνηση είναι αυξημένη. 10) Φούρκα: στη διασταύρωση, παρά την ύπαρξη σηματοδότη, η κίνηση είναι πολύ αυξημένη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται τη νύχτα. 11) Σίβηρη: τις μέρες που έχει παράσταση στο αμφιθέατρο, επικρατεί... πανικός από αυτοκίνητα. 12) Θέρμη – Ραιδεστός – Βασιλικά - Αγία Αναστασία - Γαλάτιστα: πολύ επικίνδυνο κομμάτι. Ο δρόμος είναι πολύ στενός, προδιαγραφών δεκαετίας του '50. 13) Γαλάτιστα – Πολύγυρος: πολλές ανοιχτές στροφές. 14) Πολύγυρος – Νικήτη: μεγάλη κατωφέρεια. Πολλοί κάνουν ακόμη και τριπλές προσπεράσεις, όμως στο δρόμο κυκλοφορούν τρακτέρ και οι προσπεράσεις μπορεί να αποβούν μοιραίες. 15) Διασταύρωση για Ψακούδια: στην επιστροφή προς Θεσσαλονίκη, αυτοί που βγαίνουν από τα Ψακούδια βρίσκονται στο αριστερό χέρι, οπότε απαιτείται πολύ μεγάλη προσοχή. 16) Γερακινή: πολύ επικίνδυνες στροφές. 17) Βατοπέδι: πριν και μετά το Βατοπέδι, υπάρχουν ευθείες, οι οποίες, όμως, λόγω της στενότητας του δρόμου είναι και αυτές επικίνδυνες. 18) Μεταμόρφωση: πολλές στροφές με ακατάλληλες και επικίνδυνες κλίσεις, δρόμος χωρίς ορατότητα. 19) Νικήτη: πρόκειται για το τελευταίο σημείο πριν «χωριστεί» στα δύο το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής. Πάνω στον κεντρικό δρόμο υπάρχουν σούπερ μάρκετ και πολλοί είναι αυτοί που σταματούν για τα τελευταία ψώνια πριν μπουν στην τελική ευθεία για τον προορισμό τους. 20) Νικήτη – Μαρμαράς: οι ευθείες εναλλάσσονται με στροφές, πάνω στις οποίες υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα, καθώς ο κόσμος κατεβαίνει στις παραλίες. 21) Μαρμαράς: επικίνδυνες διασταυρώσεις με πολύ αυξημένη κίνηση. 22) Πόρτο Κουφό: συνεχείς στροφές σε ένα στενό δρόμο. 23) Καλαμίτσι, Συκιά, Σάρτη, Βουρβουρού: σε όλο το δρόμο, που είναι στενός, συναντάμε κατασκηνωτές, αλλά και ζώα. Υπάρχουν πολλές είσοδοι και έξοδοι κάμπινγκ με διαρκή κίνηση. 24) Διασταύρωση Σάρτης: διαρκής κίνηση. Το βράδυ πηγαινοέρχεται κόσμος στα κέντρα διασκέδασης. 25) Ορμος Παναγιάς και Πυργαδίκια: δύο πολύ επικίνδυνες διασταυρώσεις.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ 20/6/10