Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2010

Άνοιγμα της ΜΕΓΑΛΗΣ ΛΑΓΚΑΔΑΣ στον Πολύγυρο.

Επιστολή στο Δήμαρχο Πολυγύρου έστειλε σήμερα ο Δημοτικός Σύμβουλος Μαγδάλης Θανάσης και αναφέρεται στο πρόβλημα του θολωτού αγωγού και προτείνοντας το ΑΝΟΙΓΜΑ της ΜΕΓΑΛΗΣ ΛΑΓΚΑΔΑΣ.
Η επιστολή του Θανάση Μαγδάλη:
"Κύριε Δήμαρχε,
Σε συνέχεια της ενημέρωσης που μας έγινε από τον Τεχνικό σας Σύμβουλο στο Δημοτικό Συμβούλιο της 22-01-2010 για το θέμα του θολωτού αγωγού της Μεγάλης Λαγκάδας, των τριών λύσεων που μελετήθηκαν και προτάθηκαν με βάση τα αποτελέσματα των γεωλογικών ερευνών, και με δεδομένα ότι:
...>>>>>>

 Το οποιοδήποτε έργο αποφασιστεί θα είναι έργο που θα σφραγίσει το μέλλον της πόλης μας για μια ζωή.
 Οι λύσεις που προτάθηκαν αγνοούν τις σύγχρονες αντιλήψεις που επιτάσσουν σε διευθετήσεις ρεμάτων ανοιχτές κατασκευές, όπως ο ίδιος ο μελετητής σύμβουλός σας παραδέχτηκε.
 Είναι λύσεις προσωρινές και συνολικά πολυδάπανες (στήριξη οδοστρώματος + νέος αγωγός + έργα για την αντιπλημμυρική προστασία του Πολύγυρου).
 Λύσεις που αγνοούν και βιάζουν το φυσικό περιβάλλον και τους κανόνες του,
παρακαλώ να μελετηθεί σοβαρά η πρόταση για άνοιγμα της ρεματιάς της Μεγάλης Λαγκάδας, να εκτιμηθεί το κόστος, η αποτελεσματικότητα και οι επιπτώσεις της ανοιχτής διευθέτησης και να ενημερωθεί επ’ αυτού το Δημοτικό Συμβούλιο.
Είναι πιστεύω ευκαιρία να επανασχεδιαστεί στην περιοχή αυτή ο Πολύγυρος πιο ασφαλής, πιο δροσερός, πιο όμορφος, πιο ανθρώπινος."

Με εκτίμηση

Θανάσης Μαγδάλης

Στο δρόμο για τη Θεσσαλονίκη!

Καταγγελία κατοίκων Στρατονίκης για αυθαίρετη και παράνομη λειτουργία της εξόρυξης κάτω από τον οικισμό

ΘΕΜΑ: Παράνομη λειτουργία των Μεταλλευτικών Εγκαταστάσεων Στρατωνίου και της εξόρυξης κάτω από το Δ.Δ. Στρατονίκης.
ΣΧΕΤΙΚΑ: Το επισυναπτόμενο έγγραφο του “Παρατηρητηρίου Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων”
Αξιότιμοι κύριοι, *
Η ισχύς της αδειοδότησης όλων των δραστηριοτήτων της ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ, θυγατρικής της Καναδικής EUROPEAN GOLDFIELDS, έληξε στις 31.12.2009 ((α) σχετικό). Παράλληλα έπαυσε υφιστάμενη η Επιτροπή Ελέγχου Τήρησης Περιβαλλοντικοί Όρων (ΕΠΙΤΗΡΩ) η νομική υπόσταση της οποίας εδραζόταν στον όρο Ζ5.β της ΚΥΑ 134088/2005 που κατέστη ανίσχυρος την 31.12.2009.
Καμία πράξη της Διοίκησης ...>>>>>>

δεν παρέτεινε την ισχύ των πράξεων αδειοδότησης των δραστηριοτήτων της ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ((α) σχετικό) ούτε καμία νέα σχετική πράξη έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα.
Παρά ταύτα η εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ συνεχίζει και μετά την 31.12.2009 αυθαίρετα, παράνομα και χωρίς έλεγχο πλέον από την νομικά ανύπαρκτη ΕΠΙΤΗΡΩ, να εξορύσσει αποκλειστικά με απαγορευμένη μέθοδο με χρήση εκρηκτικών, κάτω από το Δημοτικό Διαμέρισμα Στρατονίκης και να λειτουργεί τις Μεταλλευτικές Εγκαταστάσεις Στρατωνίου.

Ως κάτοικοι του Δ.Δ. Στρατονίκης κάτω από το οποίο πραγματοποιείται η παράνομη εξόρυξη:

■Σας καλούμε να διακόψετε ΑΜΕΣΩΣ κάθε δραστηριότητα που αδειοδοτήθηκε από τις πράξεις τις Διοίκησης η ισχύς των οποίων έπαυσε στις 31.12.2009.
■Ζητούμε από τους κατά το Νόμο αρμόδιους στους οποίους η παρούσα ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ να προβούν στη διακοπή των αυθαίρετων και παράνομων δραστηριοτήτων της ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ και στην επιβολή των κυρώσεων που προβλέπονται σχετικά από τους Νόμους.
Με τιμή,

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ 18 ΣΤΡΑΤΟΝΙΚΙΩΤΩΝ

*ΠΡΟΣ:
1. κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκιδικής,
2. κ. Πέτρο Στρατουδάκη, Γεν. Διευθυντή της “ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ”
3. Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής
Υπ’οψιν: κ. Ι. Μανιάτη, Υφυπουργού
κας Ρεβέκα Μπατμάνογλου, Διεύθυνση Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού/ Τμήμα Γενικών Περιβαλλοντικών Θεμάτων
Γενική Διεύθυνση Ορυκτών Πόρων
4. κα Μαργαρίτα Καραβασίλη, Ειδική Γραμματεία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος
5. Μόνιμη Επιτροπή Περιβάλλοντος Βουλής
6. κ. Αστέριο Ζωγράφο, Νομάρχη Χαλκιδικής
7. κ. Μ. Βλαχόπουλο, Δήμαρχο Σταγείρων-Ακάνθου & Δημ. Συμβούλιο Σταγείρων-Ακάνθου
8. Τοπικό Συμβούλιο Δ.Δ. Στρατονίκης
9. Επιθεώρηση Μεταλλείων Β. Ελλάδος
10. κ. Ι. Δριβελέγκα, Βουλευτή Χαλκιδικής
11. κ. Αρ. Λαφαζάνη, Βουλευτή Χαλκιδικής
12. κ. Γ. Βαγιωνά, Βουλευτή Χαλκιδικής
13. “Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων” για ενέργειες του κατά την παρ.2 του αρ. 13 του Π.Δ. 148/2009

Οριστικά τέλος Φλεβάρη το σύνολο των ενισχύσεων – επισπεύδεται η επιστροφή ΦΠΑ

Το σύνολο της ενιαίας ενίσχυσης για το 2009 αποδίδεται στους αγρότες στο τέλος Φλεβάρη καθώς ο αγώνας δρόμου για να κλείσουν οι καθυστερήσεις των δύο τελευταίων ετών απέδωσε, όπως αναφέρεται σε ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Επιπλέον, τονίζεται πως επισπεύδεται και απλοποιείται η έναρξη της επιστροφής του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο. ...>>>>>>

Επίσης, σύμφωνα με το υπουργείο:

Ταυτόχρονα η δουλειά που γίνεται φέρνει τις επιδοτήσεις του 2010 στην ώρα τους, δηλαδή, μέσα στο 2010 οι αγρότες θα λάβουν αθροιστικά για άμεσες ενισχύσεις ποσό που προσεγγίζει τα 3 δις €. Με την ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης κλείνει οριστικά το ζήτημα της αβεβαιότητας στο χρόνο καταβολής της ενίσχυσης.
Επισπεύδεται και απλοποιείται η έναρξη της επιστροφής του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο. Πιο συγκεκριμένα, στον Προϋπολογισμό του 2010 έχει εγγραφεί το ποσό των 150 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει την αύξηση της επιστροφής ΦΠΑ από το 7 στο 11%. Το ποσό αυτό αφορά την χρήση του 2009.
Οργανώνονται αποτελεσματικοί έλεγχοι για την αποφυγή των ελληνοποιήσεων. Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων συνδέεται με το TAXIS και τα τελωνεία για εντοπισμό των εισαγωγών και τη διακίνηση των προϊόντων στο εσωτερικό της χώρας. Οι έλεγχοι διεξάγονται στους εισαγωγείς αλλά και στο ράφι.
Αξιοποιούνται οι οδηγίες του ΟΟΣΑ και η εμπειρία της Ε.Ε για το κλείσιμο της ψαλίδας από το χωράφι στο ράφι. Τελικός στόχος η διαφορά ανάμεσα στην τιμή παραγωγού και καταναλωτή να μην υπερβαίνει το 30%. Φορολογικά μέτρα και έλεγχοι αξιοποιούνται στην κατεύθυνση αυτή.
Δημιουργείται μητρώο εμπόρων αγροτικών προϊόντων σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια για την αποφυγή εξαπάτησης των παραγωγών.
Οι τιμές εισαγωγής στα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα διαμορφώνονται ανάλογα με το μέσο όρο τριών Ευρωπαϊκών Κρατών ώστε να μειωθεί το κόστος.
Καταλήγοντας, το ενημερωτικό σημείωμα αναφέρει πως μέσα στις πρώτες 100 ημέρες της Κυβέρνησης το εισόδημα των αγροτών έχει ενισχυθεί:

Με 300 εκατ. € από το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης.
Αυξήθηκαν οι συντάξεις του ΟΓΑ κατά 30 € και από 1/7/2010 αυξάνονται επιπλέον κατά 20 € με συνολικό ετήσιο κόστος τα 450 εκατ. €.
Εντάχθηκαν οι αγρότες στο Νομοσχέδιο για τη ρευστότητα της Οικονομίας. Το συνολικό ύψος των χρεών των παραγωγών που θα μπορούσαν να κάνουν χρήση του μέτρου μόνο στην ΑΤΕ φτάνει τα 2,3 δις. €.
Δώσαμε «ανάσα» στα αγροτικά νοικοκυριά που αντιμετώπιζαν πρόβλημα με τις εγγραφές στον Τειρεσία.
Τακτοποιήθηκαν χρονίζουσες εκκρεμότητες 530 Επενδυτικά σχέδια (ΟΠΑΑΧ και Σχέδια Βελτίωσης) ύψους 29 εκατομμυρίων €.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

Επανασχεδιασμό του ΤΕΜΠΜΕ ώστε να καλύπτει και αγροτικές επιχειρήσεις ανήγγειλε η Κατσέλη από το Ζάππειο

«Το ΤΕΜΠΜΕ επανασχεδιάζεται με νέα προγράμματα και προϋποθέσεις και επεκτείνεται και σε επιχειρήσεις του αγροτικού τομέα» ανήγγειλε σήμερα από το Ζάππειο η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Λούκα Κατσέλη, στο πλαίσιο της διημερίδας που διοργανώνουν το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή. Επίσης, ανακοίνωσε πως σύντομα θα κατατεθεί για διαβούλευση και το σχέδιο νόμου για τη διαφάνεια των τραπεζικών συναλλαγών στα πανωτόκια, στις αθέμιτες χεώσεις και τις καταχρηστικές πρακτικές. ...>>>>>>

Αναπτύσσοντας τις προτεραιότητες του υπουργείου της για τις δράσεις που αφορούν την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα της οικονομίας η κα Κατσέλη τόνισε πως κινούνται σε τρεις άξονες:

Ενίσχυση ρευστότητας των αγροτών και των αγροτικών επιχειρήσεων στο μέτρο του εφικτού, ως ότου αποδώσουν οι νέες πολιτικές.
Προώθηση και γρήγορη υλοποίηση μιας συνεκτικής πολιτικής αγροτικών παραγωγικών αναδιαρθρώσεων.
Αποτελεσματική λειτουργία και εποπτεία της αγοράς αγροτικών προϊόντων.
Αναλυτικότερα, το πλήρες κείμενο της ομιλίας της υπουργού έχει ως εξής:

Κυρίες και Κύριοι

Η σημερινή διημερίδα διεξάγεται σε μια δύσκολη και κρίσιμη συγκυρία. Ο αγροτικός κόσμος βρίσκεται σε κινητοποίηση διεκδικώντας την επίλυση συσσωρευμένων προβλημάτων. Ταυτόχρονα η ελληνική πολιτεία καλείται να αντιμετωπίσει άμεσα τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό, την εκτόξευση του χρέους, το παραγωγικό έλλειμμα και την κρίση ανταγωνιστικότητας, ως αποτέλεσμα εσφαλμένων πολιτικών επιλογών προηγούμενων ετών, αδράνειας και έλλειψης ενός εθνικού προγράμματος ανάπτυξης και παραγωγικών αναδιαρθρώσεων σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο.

Η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων είναι επιβεβλημένη. Δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις, για αναβλητικότητα, για ικανοποίηση και άλλων πελατειακών, συντεχνιακών και μικροκομματικών διεκδικήσεων. Η κρίση έχει πολλαπλές εκφάνσεις: αναξιοπιστία, αβεβαιότητα, ύφεση, ανεργία, διευρυνόμενες ανισότητες, έλλειψη θετικής προοπτικής.

Η έξοδος από την κρίση απαιτεί ουσιαστική διαβούλευση, συντεταγμένες και αποφασιστικές κινήσεις και συνεργασία όλων των Υπουργείων για δρομολόγηση των απαραίτητων λύσεων. Γι' αυτό βρίσκομαι εδώ. Γιατί το ΥΠΟΙΑΝ στηρίζει το έργο της Υπουργού και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με όλα τα μέσα που διαθέτει.

Τρεις είναι οι προτεραιότητες:

Ενίσχυση ρευστότητας των αγροτών και των αγροτικών επιχειρήσεων στο μέτρο του εφικτού, ως ότου αποδώσουν οι νέες πολιτικές.
Προώθηση και γρήγορη υλοποίηση μιας συνεκτικής πολιτικής αγροτικών παραγωγικών αναδιαρθρώσεων.
Αποτελεσματική λειτουργία και εποπτεία της αγοράς αγροτικών προϊόντων.
Λίγα λόγια για κάθε προτεραιότητα:

Ενίσχυση ρευστότητας

Αναφορικά με την πρώτη προτεραιότητα, η ενίσχυση της ρευστότητας των αγροτών και η ανάγκη να διατηρηθούν ενεργοί στην οικονομική και παραγωγική δραστηριότητα του τόπου μας, σε μια περίοδο όπου η κρίση πλήττει του πάντες, αποτελεί βασική ευθύνη της Πολιτείας. Ευθύνη, τόσο απέναντι στους αγρότες, όσο και σε κάθε επαγγελματία, μικρομεσαίο επιχειρηματία και πολίτη.

Όπως γνωρίζετε, αποτελεί πλέον νόμο του Κράτους η βασική προεκλογική μας δέσμευση για ρύθμιση των χρεών επιχειρήσεων, επαγγελματικών και αγροτών. Με τις ρυθμίσεις που ψήφισε η πλειοψηφία των Ελληνικού Κοινοβουλίου, αγρότες και αγροτικές επιχειρήσεις μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1.1.2005. Κάθε οφειλέτης, που έχει ληξιπρόθεσμη οφειλή και ρυθμίζεται με βάση το νόμο, προστατεύεται από οποιονδήποτε πλειστηριασμό μέχρι 31.07.2010. Στοχευμένα, και με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, οι αγρότες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν ακόμα και ενήμερες οφειλές, έτσι ώστε να μην φτάσουν στο «κόκκινο». Το ΥΠΟΙΑΝ έχει δημιουργήσει ειδική τηλεφωνική γραμμή ενημέρωσης των ενδιαφερομένων για τις διατάξεις που προβλέπει ο νόμος και τη διαδικασία εφαρμογής: 801 11 97 367.

Στις ρυθμίσεις που προωθήσαμε σε αυτό το σχέδιο νόμου δεν ρυθμίζουμε δάνεια τα οποία έχει εγγυηθεί το Ελληνικό Δημόσιο. Αυτή την κατηγορία των δανείων θα εξετάσουμε σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Οικονομικών, αλλά και με την Αγροτική Τράπεζα.

Τέλος, το ΥΠΟΙΑΝ διαθέτει μια σειρά από χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν για τη στήριξη της υπαίθρου, για την ανάπτυξη του αγροτοδιατροφικού μας τομέα, για τις αναγκαίες παραγωγικές αναδιαρθρώσεις.

Το ΤΕΜΠΜΕ επανασχεδιάζεται με νέα προγράμματα και προϋποθέσεις και επεκτείνεται και σε επιχειρήσεις του αγροτικού τομέα. Σύντομα θα κατατεθεί για διαβούλευση και το σχέδιο νόμου για τη διαφάνεια των τραπεζικών συναλλαγών που στα πανωτόκια, στις αθέμιτες χεώσεις και καταχριστικές πρακτικές.

Πολιτική αγροτικών αναδιαρθρώσεων

Η δεύτερη προτεραιότητα αφορά στην πολιτική αγροτικών παραγωγικών αναδιαρθρώσεων. Ενεργοποιούμε προς αυτή την κατεύθυνση τα αναπτυξιακά εργαλεία που διαθέτουμε, δηλαδή το ΕΣΠΑ και τον αναπτυξιακό νόμο.

Μέσω του ΕΣΠΑ προωθούνται μια σειρά από σημαντικά έργα (εγγειοβελτιωτικά κλπ.), τα οποία θα κάνουν και πάλι ζωντανή τη ζωή στην ύπαιθρο και θα δώσουν ανάσα στους κατοίκους της.

Όλες οι δράσεις και όλα τα προγράμματα, είτε μέσω του ΕΣΠΑ, είτε μέσω του Αναπτυξιακού Νόμου - ο οποίος αναμορφώνεται - διοχετεύουν πόρους προς επιχειρήσεις και κλάδους της Ελληνικής Περιφέρειας και δημιουργούν σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για όλους. Ο αγροτικός τομέας δεν είναι ξεκομμένος ούτε από την δευτερογενή παραγωγή, δηλαδή την μεταποίηση και τη βιομηχανία, ούτε και από τις υπηρεσίες.

Όσο πιο αποτελεσματικά και στοχευμένα δαπανούμε και το τελευταίο ευρώ που διαθέτουμε προς την περιφέρεια, για οποιαδήποτε δράση, τόσο μεγαλύτερη προστιθέμενη αναπτυξιακή αξία δημιουργείται, στηρίζοντας τον αγροτικό κόσμο, και ενισχύοντας την ύπαιθρο. Συντονίζουμε ως συναρμόδια Υπουργεία αυτές τις σημαντικές συνέργειες και συμπληρωματικότητες μεταξύ των πολιτικών, ώστε, όπως ανέφερα, να έχουμε το μέγιστο δυνατό αναπτυξιακό αποτέλεσμα.

Σημαντική συνιστώσα της αναπτυξιακής μας στρατηγικής είναι η στροφή στην πράσινη οικονομική ανάπτυξη, με οριζόντιο χαρακτήρα εφαρμογής και ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση της ποιότητας και παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας των προϊόντων του αγροδιατροφικού τομέα.

Η στροφή σε ένα νέο πρότυπο αγροδιατροφικής ανάπτυξης αποτελεί επιταγή, προκειμένου η ελληνική γεωργία και τα αγροτικά προϊόντα να καταστούν και πάλι βιώσιμα και ανταγωνιστικά.

Στο πλαίσιο αυτό προωθούμε την υιοθέτηση συγκεκριμένων πολιτικών ποιότητας και τυποποίησης στον αγροδιατροφικό τομέα.

Γνώμονας μας παραμένει η διασφάλιση της ποιότητας των αγροδιατροφικών προϊόντων, με κυρίαρχο ρόλο την ανάδειξη της ταυτότητας τους. Για τους λόγους αυτούς καθίσταται πλέον επιτακτική η ανάπτυξη συστημάτων πιστοποίησης και ελέγχου, τα οποία να ανταποκρίνονται τόσο στις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών, όσο και στον εξαγωγικό προσανατολισμό του κλάδου, αλλά και το σεβασμό του περιβάλλοντος.

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι τίποτε δεν μπορεί να εξαχθεί σήμερα εάν δεν έχει τυποποιηθεί και πιστοποιηθεί. Καιρός είναι να δώσουμε αυτό το δικαίωμα και στον έλληνα καταναλωτή. Ο παραγωγός που σέβεται το νόμο, την υγεία των καταναλωτή αλλά και τον εαυτό του ως επαγγελματία, πρέπει να προστατεύεται από εκείνον που με παράνομο & αθέμιτο τρόπο διαθέτει στην αγορά μη πιστοποιημένα, επικίνδυνα και φθηνότερα προϊόντα.

Να συμφωνήσουμε όλοι μας σήμερα, πως ο καταναλωτής δικαιούται να γνωρίζει και να πληρώνει αντίστοιχα την ποικιλία και την ποιότητα που επιθυμεί: δεν είναι όλες οι τομάτες ίδιες, δεν έχουν όλες οι πατάτες τα ίδια γευστικά χαρακτηριστικά.

Η πιστοποίηση και η σήμανση ποιότητας των ελληνικών προϊόντων, αποτελούν στρατηγική πολιτική επιλογή για την ανάδειξη του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας σε κλάδο ανθεκτικό και ευέλικτο, κυρίως στις Ευρωπαϊκές αγορές υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων, όπου ο ανταγωνισμός με τις τρίτες χώρες είναι ιδιαίτερα σκληρός.

Αποτελεσματική ενημέρωση, λειτουργία και εποπτεία της αγοράς

Όσον αφορά στην τρίτη προτεραιότητά μας, αυτή της αποτελεσματικής ενημέρωσης, λειτουργίας και εποπτείας της αγοράς: Αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο στην προσπάθεια για την μείωση των διακυμάνσεων των τιμών των αγροτικών προϊόντων, αλλά και τον δραστικό περιορισμό των μεσαζόντων στη διαμόρφωση των τιμών, γεγονός που θα διασφαλίσει την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των παραγωγών, τη βελτίωση της προσβασιμότητας των παραγωγών στην αγορά και την μεγιστοποίηση του οφέλους των καταναλωτών.

Όλοι μας θα έχουμε διαπιστώσει τους ιδιότυπους «οικονομικούς κύκλους» που διέπουν την αγροτική παραγωγή:

τη μια χρονιά υπάρχει έλλειψη προϊόντων με αποτέλεσμα αθρόες εισαγωγές και άνοδο τιμών,
την επόμενη χρονιά, οι παραγωγοί φυτεύουν απρογραμμάτιστα με αποτέλεσμα την υπερπροσφορά και τη μείωση τιμών παραγωγού.
Η απόκλιση μεταξύ τιμών παραγωγού και τελικής τιμής στον καταναλωτή, είναι σε πολλά προϊόντα 5 φορές υψηλότερη, από την τιμή του παραγωγού.

Μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζουν τη διαφορά αυτή συγκαταλέγονται η αυξανόμενη συγκέντρωση σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων, οι αυξήσεις τιμών άλλων εξωτερικών παραγόντων κόστους (ενέργεια, κόστος κεφαλαίου, μεταφορικά), καθώς και η εμπορική συμπεριφορά των παραγόντων στην αλυσίδα εφοδιασμού (πωλήσεις σε τιμές κάτω του κόστους, απειλές αποκλεισμού προϊόντων από τα ράφια, ειδικές αμοιβές κ.λ.π.).

Απαιτείται σήμερα, περισσότερο από ποτέ η δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος:

καταγραφής εθνικών & παγκοσμίων τάσεων καταναλωτικών αναγκών και παραγωγικών δυνατοτήτων και
αντίστοιχου προγραμματισμού & πληροφόρησης των παραγωγών για τις απαιτούμενες ποσότητες, ποικιλίες, ποιότητες και ακριβείς χρονικές περιόδους (μήνα ή ακόμη και εβδομάδα).
Προς την κατεύθυνση αυτή:

Στελεχώσαμε την Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και ενεργοποιούμε τις υπηρεσίες Εμπορίου των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων προς την κατεύθυνση ελέγχου του τρόπου διαμόρφωσης των τιμών βασικών παραγωγικών εισροών του αγροδιατροφικού τομέα. Με την βοήθεια ενός συστηματικού προγράμματος ελέγχου & κοστολογικών ερευνών, παράλληλα με την εντατικοποίηση των τιμοληψιών σε βασικούς τομείς της δευτερογενούς δραστηριότητας, αποκτούμε πλέον τη δυνατότητα να ελέγξουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος παραγωγής αγροδιατροφικών προϊόντων.
Εντατικοποιούμε τους διενεργούμενους ελέγχους αναφορικά με την επισήμανση των προϊόντων, με καίριο στόχο την πάταξη των παράνομων Ελληνοποιήσεων και εισαγόμενων οπωροκηπευτικών & κρεάτων. Προς την κατεύθυνση αυτή λειτουργεί και η γενίκευση της υποχρέωσης τήρησης βιβλίων τρίτης κατηγορίας και βιβλίου αποθήκης, καθώς και την τήρηση και ενημέρωση του βιβλίου ιχνηλασιμότητας των εγχώριων νωπών οπωροκηπευτικών από τις εμπλεκόμενες στο σύστημα διακίνησης αγροτικών προϊόντων επιχειρήσεις.
Εισηγούμεθα τη δημιουργία του Μητρώου Εμπόρων (εισαγωγέων/διακινητών) αγροτικών προϊόντων με τη θέσπιση προϋποθέσεων αδειοδότησης (όπως π.χ. τήρηση βιβλίων 3ης κατηγορίας, υποχρεωτική μορφή εταιρείας κ.α.)
Θεσπίζουμε αυστηρούς περιορισμούς στην ανασυσκευασία εισαγόμενων αγροτικών προϊόντων.
Εκσυγχρονίζουμε την υλικοτεχνική υποδομή και το οργανωτικό πλαίσιο λειτουργίας των κεντρικών και των λαϊκών αγορών, αποσκοπώντας στην μείωση των σταδίων διαμεσολάβησης ανάμεσα στον παραγωγό και τον Καταναλωτή.
Εφαρμόζουμε συστηματικό έλεγχο στη διακίνηση αγροτικών προϊόντων από το χωράφι ως τον καταναλωτή με σκοπό την ενίσχυση της διαφάνειας στις συναλλαγές.
Διασφαλίζουμε την ταυτότητα των θεσμών των ανοικτών αγορών και την ενίσχυση της προσβασιμότητας των παραγωγών σε αυτές (π.χ. λαϊκές αγορές, αγορές βιολογικών - παραδοσιακών προϊόντων κ.α.) ενώ ενισχύουμε τα δίκτυα εμπορίας ποιοτικών προϊόντων σε περιφερειακό αλλά και εθνικό επίπεδο.
Το παρατηρητήριο τιμών που έχουμε διαμορφώσει στο Υπουργείο μας, εμπλουτίζεται επιπλέον με στοιχεία ποσοτήτων για να μπορέσει να αποτελέσει τη βάση για μια τέτοια προσπάθεια.
Σε δεύτερο επίπεδο επιταχύνουμε τη διεύρυνση ενός πληροφοριακού συστήματος που αναπτύσσεται στην Κεντρική Αγορά του Ρέντη, το οποίο θα δίνει πληροφορίες σε όλη την αγορά για διαθέσιμες ποσότητες, ποιότητες και τιμές.
Προωθούμε τέλος, στο πλαίσιο της αρμοδιότητας του ΥΠΟΙΑΝ για θέματα εξαγωγών και εξαγωγικού εμπορίου, ειδικές δράσεις συνεργασιών με τα επιμελητήρια, εμπορικούς φορείς και οργανώσεις, για την προώθηση των εξαγωγών αγροδιατροφικών προϊόντων και την διασύνδεση τους με τον πολιτισμό και την αποδεδειγμένη διατροφική αξία της μεσογειακής διατροφής.
Το αμέσως επόμενο διάστημα, στην αιχμή των πολιτικών μας προτεραιοτήτων βρίσκονται επίσης συγκεκριμένα μέτρα και πολιτικές που ενισχύουν την εποπτεία και των έλεγχο των αγορών στον κρίσιμο τομέα των αγροδιατροφικών προϊόντων. Οι πρωτοβουλίες μας προς την κατεύθυνση αυτή έχουν ως εξής:

Έχουμε ήδη ξεκινήσει το έργο της αναθεώρησης και του εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Νόμος 703/1977), προκειμένου να διασφαλίσουμε την αποτελεσματικότερη άσκηση των καθηκόντων της, στο πλαίσιο της διερεύνησης ολιγοπωλιακών και εναρμονισμένων πρακτικών και την έγκαιρη επιβολή προστίμων, όπου απαιτείται.
Σε λίγους μήνες θα ξεκινήσει και επίσημα το έργο της η Ειδική Υπηρεσία Αντιμονοπωλιακού Ελέγχου, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, με σκοπό τη ενίσχυση του προληπτικού ελέγχου της διάρθρωσης και λειτουργίας των αγορών και των αναλύσεων της αγοράς.
Στρατηγική προτεραιότητα αποτελεί επίσης η δημιουργία ταυτότητας των ελληνικών προϊόντων και πληρέστερη ενημέρωση του Καταναλωτή. Προς την κατεύθυνση αυτή πρέπει να ενεργοποιήσουμε άμεσα τον σημαντικότερο πυλώνα ώθησης για την διασφάλιση ποιοτικών προδιαγραφών στα αγροδιατροφικά προϊόντα, που δεν είναι άλλος από τον καλά πληροφορημένο Καταναλωτή.
Αποτελεί ευθύνη μας ως Υπουργείο και σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς και υπηρεσίες να υλοποιήσουμε προγράμματα ενημέρωσης των καταναλωτών σε θέματα διατροφικής υγείας και επιλογών. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να ενισχύσουμε τη ζήτηση για ποιοτικά - πιστοποιημένα προϊόντα και να διασφαλίσουμε τη στήριξη και προώθησης της πολιτικής μας στον αγροδιατροφικό τομέα.

Γνωρίζετε όλοι σας τις προσπάθειες που καταβάλουμε για την περιφρούρηση του δικαιώματος του καταναλωτή να γνωρίζει τη χώρα προέλευσης. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο προβλέπεται ήδη για το βόειο κρέας και το μέλι. Στη χώρα μας πρόσφατα προχωρήσαμε για το φρέσκο γάλα και γιαούρτι. Συνεχίζουμε για τα υπόλοιπα γαλακτοκομικά προϊόντα (τυρί) και πιθανόν για άλλες κατηγορίες.

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) επιταχύνουμε:

Τη δημιουργία σήματος «Ελληνικού Προϊόντος» για το σύνολο των προϊόντων: αυτό θα χρησιμοποιείται σε εθελοντική βάση, θα απαιτεί όμως υποχρεωτικές διαδικασίες πιστοποίησης με όρους που θα προκύψουν για κάθε κατηγορία ξεχωριστά.
Στην καθιέρωση ενός συστήματος επισήμανσης των τροφίμων, κατά τρόπο τέτοιο, ώστε ο πολίτης να πληροφορείται τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, διασφαλίζοντας πλήρως τη διαφάνεια και την ιχνηλασιμότητα αυτών, γεγονός που αποτελεί τη βάση των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
Στη χρηματοδότηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και ενημέρωσης του καταναλωτή, για την αναγνώριση των ευεργετικών χαρακτηριστικών των αγροδιατροφικών προϊόντων του τόπου μας και της εξισορροπημένης διατροφής.
Κυρίες και Κύριοι,

Η επίλυση των μεγάλων προβλημάτων του τόπου μας, ένα από τα οποία είναι και η αποκρυστάλλωση ενός νέου μοντέλου αγροτικής ανάπτυξης για την χώρα, περνά μέσα από την συναίνεση όλων των προοδευτικών δυνάμεων του τόπου για ριζικές και καινοτόμες αλλαγές στο υφιστάμενο παραγωγικό μοντέλο.

Η διαχείριση των τροφίμων, εξ' ορισμού αντικείμενο πολλών υπουργείων και οργανισμών, απαιτεί κοινές δράσεις, και στενή συνεργασία μεταξύ των δύο Υπουργείων.

Κατανοώ την αγωνία, τις δυσκολίες και σε σημαντικό βαθμό την οικονομική ασφυξία την οποία βιώνει ένα μεγάλο μέρος των παραγωγών αγροτικών προϊόντων. Συμμερίζομαι τα προβλήματά και κατανοώ τις ανησυχίες σας, τόσο για το μέλλον του επαγγέλματός σας, όσο και για αυτό των παιδιών σας.

Θα ήθελα για τους λόγους αυτούς, σήμερα, να ζητήσω από όλους σας, να συνδράμετε αποφασιστικά με τη συμμετοχή σας και όχι με την αποχή σας, στη μετεξέλιξη του ξεπερασμένου υφιστάμενου παραγωγικού μοντέλου, σε ένα σύγχρονο αγροδιατροφικό μοντέλο προσαρμοσμένο στις σημερινές ανταγωνιστικές συνθήκες. Μέσα από το διάλογο και την ατομική ευθύνη, να δεσμευτούμε σε ένα πλαίσιο δράσεων και πολιτικών, απέναντι στις οποίες όλοι μας θα καθιστάμεθα συνυπεύθυνοι.

Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να δώσουμε όραμα στον τόπο μας και προοπτικές στην οικονομία μας.

Σας ευχαριστώ.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

Βρέθηκε ο τρόπος να αποχωρήσουν από τα μπλόκα οι αγρότες !!!

Το αδιέξοδο και οι ευθύνες

ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ κανείς, ότι οι αγρότες έχουν δίκαιο και τα αιτήματά τους δεν είναι παράλογα. Είναι, ωστόσο, τα ίδια αιτήματα που τους οδηγούν κάθε χρόνο στα μπλόκα του εθνικού οδικού δικτύου, τα οποία εγκαταλείπουν μόλις τους δοθούν χρηματικές ενισχύσεις.
ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ αντιμετώπιση, μέσω οικονομικών ενισχύσεων και επιδοτήσεων, δεν λύνονται ...>>>>>>

ουσιαστικά τα προβλήματα των αγροτών, τα οποία αφέθηκαν να λιμνάζουν απ' όλες τις μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις. Ευθύνη γι' αυτήν την κατάταση έχουν και οι ίδιοι οι αγρότες, οι οποίοι δεν αξίωσαν και δεν διεκδίκησαν μια αποτελεσματική αγροτική πολιτική, προσαρμοσμένη στις νέες συνθήκες, που δημιουργήθηκαν με την ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ αν είχε -που αντικειμενικά δεν την έχει- η κυβέρνηση τη δυνατότητα να δώσει τα περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ για να ικανοποιήσει σήμερα τα αιτήματα των αγροτών και να ανοίξουν τα μπλόκα, θα έμεναν ανοιχτά τα προβλήματα και βέβαιη η επάνοδος στα μπλόκα την επόμενη καλλιεργητική περίοδο.

ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ των αγροτών να επιζητούν προσωρινές λύσεις και να μη διεκδικούν μια αξιόπιστη αγροτική πολιτική. Χρειάζεται, όμως, γι' αυτήν τη διεκδίκηση, οργάνωση και προπαντός η αναγνώριση της ανάγκης να γίνουν οι παραδοσιακοί αγρότες σύγχρονοι επιχειρηματίες, ώστε να διαχειρίζονται αυτοί και όχι οι μεσάζοντες τον μόχθο τους.

ΣΗΜΕΡΑ ουσιαστικά δεν υπάρχει αγροτικό κίνημα. Είναι εδώ και καιρό κατακερματισμένο, διαλυμένο και αποδυναμωμένο μετά την κατάρρευση και όλων των συνεταιριστικών οργανώσεων, όλων των βαθμίδων, μέσω των οποίων άλλοτε γινόταν παρέμβαση στη συγκέντρωση των προϊόντων και εξασφαλιζόταν μια λογική τιμή.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ σήμερα να αναστηθούν οι συνεταιριστικές οργανώσεις, που τις αφάνισαν ο κομματισμός και η ανικανότητα, αλλά και η απρονοησία των κυβερνήσεων. Χρειάζονται νέα, σύγχρονα επιχειρηματικά σχήματα και προπαντός διάθεση συλλογικής δράσης και οργάνωσης.

ΕΥΘΥΝΗ της σημερινής κυβέρνησης είναι να αναγνωρίσει τα λάθη του παρελθόντος και να προχωρήσει σε ανατροπές και στη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου, που να οδηγεί σε μεγάλες αλλαγές αναμόρφωσης και ανασυγκρότησης της ελληνικής γεωργίας, η οποία έχει δυνατότητες.

ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ κατάσταση μπλακ άουτ και στον διάλογο και στους δρόμους με τα μπλόκα, φαίνεται πως υπάρχει αδιέξοδο. Η μεν κυβερνητική πλευρά δηλώνει ότι «δεν μπορεί να βρεθούν χρήματα», οι δε αγρότες διαμηνύουν ότι, επειδή δεν ικανοποιούνται τα αιτήματά τους, αποφάσισαν «συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα». Λύση χωρίς προσέγγιση δεν μπορεί να βρεθεί. Αυτό οφείλουν να το κατανοήσουν και οι δύο πλευρές.
ΠΗΓΗ

Θεσσαλονίκη - Τρακτέρ αγροτών από τη Χαλκιδική έξω από τη Θεσσαλονίκη

Κάθοδο με τα τρακτέρ στη Θεσσαλονίκη επιχείρησαν μετά το μεσημέρι αγρότες από τα μπλόκα Νέας Τρίγλιας και Γαλάτιστας Χαλκιδικής, στην προσπάθειά τους να φτάσουν μέχρι το πρώην υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Διαδηλωτές με 40 περίπου τρακτέρ κινήθηκαν κατά μήκος της εθνικής οδού Νέων Μουδανιών - Θεσσαλονίκης, αλλά στον κόμβο του Φοίνικα στάθμευσαν τα τρακτέρ, καθώς δεν τους επέτρεψε η Αστυνομία την είσοδό τους στην πόλη.
Αυτή την ώρα τα τρακτέρ είναι σταθμευμένα στο συγκεκριμένο σημείο και δύο "κλούβες" της Αστυνομίας εμποδίζουν την κίνησή τους προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η κυκλοφορία των οχημάτων προς τη Θεσσαλονίκη διεξάγεται μόνο από ένα ρεύμα με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ουρές αυτοκινήτων.

Αλλά και τούτοι...

Έτσι μας βρίσκει η αρχή της εβδομάδας! Όμορφα...

Περί ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και άλλων οικοδομημάτων

Στο σχέδιο Καλλικράτης είμαστε αντίθετοι, γιατί σκοπίμως γίνεται με τρόπο πρόχειρο, βιαστικό, χωρίς σοβαρή μελέτη, χωρίς τεκμηριωμένες απόψεις, γι’ αυτό που σήμερα είναι λάθος και θα πρέπει να αλλάξει.
Ο τρόπος που παρουσιάζεται δεν μας πείθει ότι θα απαντήσει στα πραγματικά προβλήματα της αυτοδιοίκησης. Πιστεύουμε ότι θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα και νομίζουμε, ότι παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις, δεν θα είναι τίποτε άλλο από τη μεταφορά οικονομικών βαρών από το κράτος στους δημότες για μία ακόμα φορά.
Σαν ενεργοί πολίτες που θέλουμε να έχουμε ...>>>>>>

λόγο γι’ αυτά που μας αφορούν, καταγγέλλουμε τον αποκλεισμό των τοπικών κοινωνιών, συμπεριλαμβανομένης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, από τον σχεδιασμό και την επεξεργασία της νέας κατάστασης.
Για την πρόταση του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όσο αφορά στο μέλλον του δικού μας Δήμου, δηλαδή την πρόταση για συνένωση των Δήμων Σταγίρων – Ακάνθου, Παναγιάς, Αρναίας, Ζερβοχωρίων, θεωρούμε ότι είναι έξω από το σκεπτικό ακόμη και του ίδιου του ΙΤΑ αλλά και της πρότασης του Υπουργείου Εσωτερικών που τέθηκε σε διαβούλευση. Είμαστε πεπεισμένοι ότι είναι προϊόν παρεμβάσεων, για την εξυπηρέτηση προσωπικών συμφερόντων και επιδιώξεων κάποιων, μικροκομματικών σχεδιασμών, τοπικιστικών λογικών και θα πρέπει να ανατραπεί.
Σημειώνουμε εδώ την απαράδεκτη αδράνεια που επέδειξε ο Δήμος μας, με ευθύνη κυρίως του Δημάρχου και της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, που δεν συμμετείχαν στην, έστω και άτυπη, διαδικασία πριν την παρουσίαση της πρότασης, δεν ενημέρωσαν τους δημότες και δεν αντέδρασαν έγκαιρα, παρά το ότι το θέμα τέθηκε αρκετές φορές και παρά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Καταλαβαίνουμε ότι οι προτάσεις που έγιναν τόσο στο Δημοτικό Συμβούλιο όσο και στη Λαϊκή Συνέλευση εμπεριέχουν προσωπικούς σχεδιασμούς και φιλοδοξίες.
Θεωρούμε ότι η απόφαση της Λαϊκής Συνέλευσης (συνένωση με το Δήμο Παναγιάς εφόσον είναι πράγματι και δική τους επιθυμία) είναι το μικρότερο κακό, χωρίς να συμφωνούμε πλήρως με το σκεπτικό και τα επιχειρήματα, καθώς αρχή της Κίνησης μας ήταν και παραμένει ότι η δημιουργία μεγάλων Δήμων θα εξυπηρετήσει τις κομματικές επιδιώξεις των μεγάλων κομμάτων και θα απομακρύνει την δυνατότητα παρέμβασης των Δημοτών και των τοπικών κοινωνιών.
ΚΙΝΗΣΗ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ-ΑΚΑΝΘΟΥ

35 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΣΗΜΑΝΤΡΩΝ

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΣΗΜΑΝΤΡΩΝ 2010

ΔΗΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΤΡΕΛΟ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ&ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ. ΕΛΑΤΕ ΣΤΑ ΣΗΜΑΝΤΡΑ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ ΝΑ ΓΛΕΝΤΗΣΕ ΝΑ ΜΑΣΚΑΡΕΥΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΕΤΕ!!
ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΡΜΑΤΩΝ ΕΧΟΥΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΟΙ ΣΤΟΛΕΣ ΡΑΒΟΝΤΑΙ.
ΔΩΣΤΕ ΙΔΕΕΣ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ.
ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΔΩ

Μπάσκετ Γ΄ Εθνική: ΣΠΟΥΔΑΙΟ ''ΔΙΠΛΟ'' ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΡΑΤΩΝΙ

Με νέα εκτός έδρας νίκη επί του Ιωνικού στα Διαβατά συνέχισε το Στρατώνι. Οι αθλητές μας έκαναν εντυπωσιακό ξεκίνημα και προηγήθηκαν με 0-17 και 5-24 μέχρι το 7' του αγώνα αλλά οι γηπεδούχοι με αντεπίθεση διαρκείας έφτασαν στο σημείο να προγηθούν για πρώτη και τελευταία φορά με 66-65 στο 1'40'' πριν τη λήξη. Σε εκείνο το σημείο οι αθλητές του Δημήτρη Μύθου έδειξαν ψυχραιμία και με ένα σερί 8-0 διαμόρφωσαν το τελικό 66-73. Με αυτή τη νίκη η ομάδα μας παρέμεινε στην κορυφή με 2 βαθμούς διαφορά από τους διώκτες της και την επόμενη αγωνιστική αρχίζει τις υποχρεώσεις της στον 2ο γύρο στο Κλειστό της Ν. Τρίγλιας με το Πευκοχώρι,σε ένα Χαλκιδικιώτικο ντέρμπι παρά την βαθμολογική διαφορά των δύο ομάδων. Αναλυτικά τα στοιχεία του αγώνα: ...>>>>>>

ΔΙΑΒΑΤΑ - ΣΤΡΑΤΩΝΙ 66-73
Διαιτητές: Παπαγεωργίου , Ελευθεριάδης
Δεκάλεπτα: 19-29, 34-42, 51-55, 66-73
Διαβατά (Τουλούμης)
Μάιπας , Καραγιάννης , Παναγιώτου 7(2), Μπατάκος 8, Τολιόπουλος 9(1), Μαρβάκης , Μυλωνίδης 15(1), Ματζούνης 12(1), Σαλαπασίδης , Τσαμασλίδης 4, Πεταλάς 5, Μαραπίδης 6(2)
Τρίποντα: 7, Βολές: 17/24, Φάουλ: 25
Στρατώνι (Μύθου)
Πιπιλιάρης 20, Πεγιάς 4, Τίλλ 1, Κουντουρατζόγλου 15(2), Μαρκίδης 2, Κατσαβαβάκης , Ντισλής 8(1), Μπούλης , Κοτζαγιάννης Α. , Νουκάρης 8, Κοτζαγιάννης Θ. , Δασκαλόπουλος 15
Τρίποντα: 3, Βολές: 20/30, Φάουλ: 23

Τα υπόλοιπα αποτελέσματα:
ΣΚΟΠΟΣ - ΑΝΑΤΟΛΙΑ 58-82
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ - ΦΛΟΓΗΤΑ 77-68
ΠΕΥΚΟΧΩΡΙ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ 65-68
ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑ - ΑΔΕΝΔΡΟ 62-56(53-53)
ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ - ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ 86-79
ΔΡΥΜΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗ 75-68

Η βαθμολογία:

1) ΣΤΡΑΤΩΝΙ 25
2) ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ 23
3) ΑΝΑΤΟΛΙΑ 23
4) ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ 23
5) ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑ 22
6) ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ 21
7) ΔΡΥΜΟΣ 20
8) ΑΔΕΝΔΡΟ 19
9) ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗ 18
10)ΣΚΟΠΟΣ 17
11)ΔΙΑΒΑΤΑ 17
12)ΠΕΥΚΟΧΩΡΙ 16
13)ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ 16
14)ΦΛΟΓΗΤΑ 13

Πρώτοι σκόρερ της κατηγορίας:
1) ΚΟΥΜΛΕΛΗΣ (ΕΛΕΥΘΕΡΟΠΟΛΗ) 257(3)
2) ΝΤΙΣΛΗΣ (ΣΤΡΑΤΩΝΙ) 244(24)
3) ΠΑΥΛΕΑΣ (ΑΝΑΤΟΛΙΑ) 244(5)
4) ΜΥΛΩΝΙΔΗΣ (ΔΙΑΒΑΤΑ) 233(18)
5) ΔΕΛΗΜΠΑΛΤΙΔΗΣ (ΑΔΕΝΔΡΟ) 229(7)
6) ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΣΤΡΑΤΩΝΙ) 227(1)
7) ΤΣΑΟΥΣΙΔΗΣ (ΦΛΟΓΗΤΑ) 225(17)
7) ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ (ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ) 222(14)
8) ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ (ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ) 218(1)
10)ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑ) 190(21)

Επόμενη αγωνιστική:
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ - ΣΚΟΠΟΣ
ΔΙΑΒΑΤΑ - ΑΝΑΤΟΛΙΑ
ΠΕΥΚΟΧΩΡΙ - ΣΤΑΡΤΩΝΙ
ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ
ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ - ΑΔΕΝΔΡΟ
ΔΡΥΜΟΣ - ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ
ΦΛΟΓΗΤΑ - ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗ